مسئولین؛ به وعده های چند دهه خود عمل کنند

به گزارش هفته نامه افق کویر، مدتی پیش در فضای مجازی، تعدادی از معلمین پیرامون حقوقشان با یکدیگر سخن می گفتند. در این باره خبرنگار ما به سراغ چند تن از فرهنگیان شهرستان بافق رفته و به گفتگو پرداخته است.
“زهراسالک بافقی” با ۱۵سال سابقه خدمت در خصوص میزان حقوق معلمی گفت: حقوق کم و اصلارضایت بخش نیست.
وی افزود: اما؛ عشق و علاقه به کار باعث شده علیرغم موقعیت های دیگر کاری، در همین شغل شریف آموزگاری بمانم.
سالک بیان داشت: طی این پانزده سال؛ از تجربیات بسیاری از همکاران بهره برده و همیشه باعث دلگرمی ومشوق من هستند. همچنین مشوق وحامی اصلی بنده؛ پدر و مادر و همچنین همسرم، که همیشه دعای پرخیرشان گره گشای کارم بوده است.
“حمیدرضا حسن پور” یکی دیگر از فرهنگیان در صحبت با افق کویر؛ گفت: آموزگار یکی از دبستان های بافق؛ با سابقه ۲۶ سال سابقه آموزش و ۳۰ سال کار هستم؛ که بخشی از آن در روستاهای هرات و مروست و بهاباد سپری شد.
وی در رابطه با حقوق معلمی اعلام کرد: با این تورم و گرانی خیلی باید حساب

دخل و خرج داشت. در مقایسه با بخش های دیگر به این قشر کم توجه ای شده است.
حسن پور ادامه داد: خدا را شاکرم که این توفیق نصیبم شد و در جمع بچه ها قرار داشتم. اما؛ باید فکری اساسی کرد؛ اگر شخصی را دیدید که از وضع حقوقی خود رضایت کامل داشت سلام ما را هم برسانید!
وی در صحبتش از مسئولین خواستار شد و گفت: همه ما؛ در هر شغل و کاری که باشیم؛ مسئولیم. اگر رضای خدا مد نظر قرار بگیرد بسیاری از مشکلات حل می گردید.
“محمد فخارزاده” دبیر ادبیات؛ مقطع متوسطه اول؛ با ۲۹ سال سابقه کاری بیان داشت: بعد از فارغ التحصیلی در تربیت معلم؛ سال ۱۳۷۲ در روستای بهاباد مشغول بکار شدم و سپس به بافق انتقال یافتم.
وی در رابطه با انتخاب شغل معلمی؛ و آنچه که دشواری و سختی های ناشی از این شغل را برای انسان سهل و آسان می کند، گفت: اگر عشق و علاقه به این شغل نباشد؛ قطعا دوره سی ساله خدمت برای انسان زجرآور می شود.
فخارزاده ادامه داد: متاسفانه؛ در شرایط کنونی فشارهای اقتصادی زیادی گریبان گیر اقشار مختلف جامعه و به خصوص قشر فرهنگی شده به نحوی که تقریبا تمام کسانی که در این کسوت مشغول خدمت می باشند؛ فقط با حقوق معلمی قادر به گذران زندگی نیستند و به اجبار باید شغل دوم یا حتی سومی هم داشته باشند.
وی تاکید کرد: این دغدغه قطعا به نظام آموزش و پرورش؛ که طلایه داران آن فرهنگیان می باشند، آسیب جدی و غیر قابل جبرانی وارد می کند. اگر یک معلم فرصتی برای مطالعه و اندیشیدن داشته باشد، می تواند اندیشیدن را به فرزندان همین جامعه که باید آینده آن را بسازند؛ انتقال دهد.
فخارزاده تصریح کرد: شهرستان بافق با وجود معادن و حقوق نسبتا بهتر کارکنانش؛ انگیزه درس خواندن در اکثر دانش آموزان را از بین برده است:
وی افزود: به نحوی که اکثریت آنها به شغلی در معدن با مدرک تحصیلی پایین و با حقوق بهتر می اندیشند و همین عدم انگیزه کلاس های درس را برای معلمان زجرآور کرده است.
معلمی که در شرف بازنشستگی بسر می برد از مسئولین درخواست کرد: به وعده های چندین ده ساله خود عمل نموده و به جای شعار گرایی، عمل گرایی را پیشه خود سازند.
وی یادآورشد: به یک فرهنگی بارها و بارها در طول سال از طریق رسانه های جمعی وعده های سر خرمن داده می شود. متاسفانه؛ به آن وعده ها عمل نمی شود. کاش برای یک بار هم که شده مسئولین بدون ایجاد هیاهو مثل سایر دستگاه ها برای فرهنگیان اقدامی انجام می دادند تا دغدغه این قشر کم شود و سفیران فرهنگ و پرورش بتوانند هر چه بهتر به وظیفه اصلی خود بپردازند.
وی در پایان گفت: در پایان آرزومندم که سال های خدمتم در این نهاد مقدس مورد رضای خداوند بوده و توانسته باشم گامی کوچک در ارتقای فکر و اندیشه هم شهری های خوبم که روزگاری در کلاس درس در کنار یکدیگر بوده ایم، برداشته باشم.

حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شماره هزار و صد و بیست و چهارمین (۱۱۲۴) از هفته نامه افق کویر منتشر شد:

دکتر حمیدرضا خضری ، رییس دانشگاه جامع فنی