آماده شدن سردخانه ها برای ذخیره خرما در کرمان

به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از آماده شدن ۹۰ واحد سردخانه در هفت شهرستان جنوبی این منطقه برای ذخیره‌سازی خرما خبر داد وافزود:ظرفیت این تعداد سردخانه ۱۶۰ هزار تُن برای ذخیره‌سازی انواع محصولات کشاورزی  به ویژه خرماست.

سعید برخوری گفت: پیگیری اجرای ۲۰ طرح جدید انبار سرد در جنوب کرمان باگنجایش مختلف  از هزار تا پنج هزار تُن  در دستور کار است

وی وقفه پارسال در  اختصاص تسهیلات بانکی را علت رکود و کندی پیشرفت طرح‌های در دست ساخت سردخانه‌ای دانست و بر پیگیری ساخت هر چه سریعتر این واحدها تاکید کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: با تکمیل طرح‌های در دست ساخت این منطقه، ظرفیت موجود به بیش از نیاز پایدار موجود ارتقا  می یابد و  بر این اساس محوریت برنامه‌ریزی‌های منطقه‌ای به سمت اصلاح، تکمیل و نوسازی واحدهای قبلی جهت‌دهی و اولویت‌بندی می‌شود.

بر خوری با بیان اینکه بسته‌بندی و ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی به وضعیت بازار محصولات تولیدی وابسته است، اظهار داشت: گرایش و جذب سرمایه‌گذاری در این صنعت مستلزم پایداری بازار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان توسعه واحدهای ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی را به نیاز شخصی واحد تولیدی یا بازرگانی و خدمات دهی عمومی گره زد و هزینه‌بری بالای طرح‌های صنعتی و حمایت نکردن بانک‌ها را از علت‌های تامین نیاز جدید احتمالی موجود در بازار تولید دانست

همزمان با آماده شدن دسترنج نخلداران استان نمایندگان شهرستان های جنوب و شرق استان نیز پیگیر رفع مشکلات فروش و صادرات محصول خرما هستند:

نماینده مردم شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از رفع تعرفه های صادراتی خرما برای کمک به افزایش قیمت و فروش محصول خرماخبر داد وافزود: در دومین نشست میز خرما به میزبانی وزارت امور خارجه حضور فیزیکی تجار خارجی در بازار خرمای ایران  پیگیری خواهد شد.

ذبیح‌الله اعظمی در حاشیه بازدید از روند فروش محصول خرما داران جیرفت گفت: خروجی برگزاری نخستین نشست «میز خرما» رفع تعرفه‌های صادراتی بر این محصول بود.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی  زمان برگزاری دومین نشست میز خرما را  ماه جاری اعلام و بر پیگیری مشکلات خرماداران تاکید کرد.

اعظمی یکی از مشکلات جامعه خرماداران را نبود آموزش لازم در زمینه صادرات این محصول دانست و از برگزاری دوره آموزشی صادرات خرما با همکاری اتاق بازرگانی در ماه جاری خبر داد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از متقاضیان دریافت کارت بازرگانی حمایت می‌کنیم تا زمینه ایجاد فرصت‌های بیشتری برای تجار علاقه‌مند  و در نتیجه  زمینه صادرات بیشتر محصولات کشاورزی  فراهم شود.

حجت الاسلام  غضنفرابادی نماینده مردم شهرستانهای بم ،ریگان ،فهرج ونرماشیر در مجلس شورای اسلامی افزود در  زمینه قیمت خرما امسال جلساتی با نمایندگان ورئیس سازمان توسعه صادرات در تهران برگزار  و  اقدامات خوبی انجام شد که نرخ خرما بستگی به صادرات آن دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی