سه خبر از استان یزد

یزد- ایرنا- مسوول تربیت بدنی سپاه الغدیر یزد گفت: برای نخستین بار به خاطر کرونا و پیشگیری آن هشتمین المپیاد ورزشی بسیج، مساجد و محلات با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌های گروهی در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

سرهنگ مهدی نیکونژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقابت‌ها از ۳۱ شهریورماه جاری آغاز می‌شود و ورزشکاران بسیجی در رشته‌های جودو، ووشو، کاراته، تکواندو و دفاع شخصی با هم به رقابت می‌پردارند.

وی ادامه داد: طبق برنامه تمامی ورزشکان علاقه‌مند باید در طول زمان برگزاری مسابقات نسبت به تهیه فیلم و عکس در منزل یا باشگاه با لحاظ کردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی اقدام و از فضای مجازی به سپاه ارسال کنند.

این مسووول اظهار کرد: نفرات برتر رشته‌های مختلف طبق مقررات توسط داوران انتخاب و با معرفی و تجلیل برای حضور در رقابت‌های قهرمانی المیپاد کشوری بسیج که زمان آن متعاقبا اعلام می‌شود شرکت می‌کنند.

نیکونژاد گفت: توسعه ورزش در هر شرایطی جزو مسائل مهمی است که در سپاه و بسیج پیگیری می‌شود و باید روحیه نشاط و سلامتی را با همکاری مردم و حمایت مسوولان در استان بیش از گذشته جاری کرد.

واحد تربیت بدنی سپاه استان در شهرستان‌های یزد، اشکذر، میبد، اردکان، مهریز، بافق، بهاباد، خاتم، تفت و ابرکوه فعالیت دارد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۳۰۰ هزار بسیجی دارد.

***

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان یزد گفت: ‌در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک  همچنین تسریع در ارائه خدمات به مشترکان با همراهی شهروندان قبوض کاغذی آب بهاء در مروست حذف شد.

ابوالقاسم سهیلی نیا در گفتگو با ایرنا گفت:‌ همزمان با شیوع بیماری کرونا این شرکت در نظر دارد که تا پایان سال جاری توزیع قبوض کاغذی در استان را حذف نماید که از ابتدای مرداد ماه به عنوان پایلوت این مهم در شهر مروست شهرستان خاتم اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حدود ۹۹ درصد مشترکین شهر مروست دارای شماره موبایل در سامانه مشترکین این امور بوده اند این شهر بعنوان پایلوت انتخاب و از ابتدای مرداد ماه قبوض آب مشترکین از طریق پیامک به مشترکان ارسال شده که با استقبال اکثریت مشترکان همراه بوده است.

سهیلی نیا اظهار کرد:‌ مشترکان در کل استان می توانند در صورت بروز هر گونه مشکلی در خصوص  قبوض آب بهاء با شماره ۱۲۲ تماس گرفته و مسایل و مشکلات خود را مطرح کرده همچنین از طریق تماس با شماره ۱۵۲۲، و از درگاه های ساحل در سایت شرکت آبفای استان یزد و درگاه Eg.abfayazd.ir  و تمامی درگاه های خودپرداز و دستگاه های pos  می توانند قبوض خود را پرداخت نمایند.

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان یزد گفت: قبوض کاغذی تا پایان سال در کل استان حذف خواهد شد و مشترکان از طریق الکترونیکی می توانند قبوض خود را پرداخت نمایند.

سهیلی نیا با بیان اینکه شرکت آبفای استان یزد در ماه های اخیر اقدام به فراهم نمودن زیرساخت های حذف قبوض آب بهاء در سطح استان نوده خاطرنشان ساخت:‌مشترکین می توانند به منظور اطمینان از ثبت نام و درج شماره تلفن همراهشان از طریق پورتال شرکت آبفای استان زد به نشانی

***

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهاباد گفت: در راستای اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگلها و مراتع؛ با دستور مقام قضایی و توسط یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان، ۷۳۰ متر از اراضی ملی در مجاورت روستای کمکوئیه از توابع بخش آسفیچ بهاباد، رفع تصرف شد.

مهناز ایمانی بهابادی در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: متأسفانه علی‌رغم تذکرات و پیگیری‌های طی یکسال گذشته، فرد متخلف در یک هفته اخیر نسبت به ساخت و ساز غیر مجاز اقدام نموده بود.

وی ضمن تشکر از همکاری مردم در این زمینه افزود: مردم این مناطق میتوانند هرگونه تخلف ساخت و غیر مجاز را می‌توانید با شماره تماس ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

رییس اداره منابع طبیعی بهاباد با بیان اینکه از تمامی امکانات موجود استفاده می‌شود تا از تصرف اراضی دولتی و ملی جلوگیری و سیاست‌های ابلاغی به نحو احسن اجرا شود افزود : عزم و اراده مجموعه منابع طبیعی و دستگاه قضائی مقابله با پدیده زمین خواری و برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از عرصه های ملی است که خوشبختانه در این خصوص تعامل و همسویی خوبی وجود دارد.

مرکز شهرستان ۲۰ هزارنفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شرق یزد قراردارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی