فرماندار بهاباد در گفتگویی اختصاصی با هفته نامه افق کویر : عدم مراجعه به موقع بیماران علل اصلی افزایش فوتی ها

به گزارش هفته افق کویر، همه گیری ویروس کرونا و مطالعات اخیر نشان می دهد کرونا تابع هیچ قانونی نیست، حتی ممکن است جوانان را با عوارض جدی روبرو کند. در این روزها شاهد فوت تعدادی از جوانان شهرستان بهاباد هستیم که قربانی این ویروس منحوس شدند.خبرنگار هفته نامه افق کویر در این باره گفتگویی با خانی زاده، فرماندار شهرستان ‌بهاباد انجام داده است که در ادامه می‌خوانید.
وی در خصوص وضعیت کرونا در شهرستان بهاباد اظهار داشت: این شهرستان همانند دیگر شهرستان های استان از اواخر مهرماه درگیر موج جدید کرونا گردیده که عادی پنداری شرایط توسط مردم، دورهمی های خانوادگی، مسافرت ها، تجمع ها و …. در این امر موثر بوده است و به یکباره تعداد افراد مبتلا با تست های تشخیص قطعی روند رو به افزایشی گرفته است.
خانی زاده گفت: متاسفانه تعدادی از همشهریان عزیز از جوان ۲۱ ساله تا کهنسال به کووید۱۹ مبتلا و جان خود را از دست داده و هم اکنون چند نفر از جوانان شهرستان بهاباد در شرایط بد بیماری در بخش ICU بستری می‌باشند که امیدوارم هرچه سریعتر سلامتی خود را بدست بیاورند.
فرماندار بهاباد؛ با بیان اینکه بسیاری از جان باختگان مبتلا به کرونا، جوان بودند؛ افزود: این ویروس مختص سنین خاصی نیست و همه سنین را درگیر می کند. این هشداری است جهت رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی برای تمامی سنین که الحمدا… در حال حاضر با رعایت پروتکل ها توسط مردم بهاباد و عدم برگزاری دور همی های خانوادگی، تشدید نظارت ها، همکاری اصناف در کاهش ساعت کاری و سایر محدودیت هایی که اعمال گردید شاهد روند کاهشی مبتلایان در وضعیت بد بیماری بوده و افراد مبتلای کنونی که تست آنها مثبت می شود در قرنطینه خانگی به سر میبرند و نیازی به بستری ندارند.
بیمارستان حکیم بهاباد
دستگاه سی تی اسکن ندارد

“محمد مهدی خانی زاده” در زمینه پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان بهاباد گفت: مبتلایان در بیمارستان حکیم بهاباد پذیرش و بستری می شوند؛ ولی این بیمارستان دارای ICU نیست و بیماران با شرایط حاد بیماری به یکی از بیمارستان های استان اعزام می شوند‌‌.
وی ادامه داد: یکی از موارد تشخیص قطعی بیماری و میزان پیشرفت آن ، تصاویر سی تی اسکن ریه بیمار بوده و ” بیمارستان حکیم بهاباد” دستگاه سی تی اسکن ندارد و برخی از بیماران جهت انجام این روند به بیمارستان ولیعصر(عج) بافق اعزام می شوند.
فرماندار بهاباد، عامل اصلی اپیدمی کرونا در شهرستان بهاباد را دورهمی های خانوادگی ‌ اعلام و تصریح کرد: یک فرد مبتلا با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و چه بسا زمانیکه در مراحل خفیف و بدون علامت بیماری بوده، کلیه اعضای خانواده و فامیل را درگیر کرده و عاملی‌دیگر هم مسافرت ها، عادی پنداری شرایط و در نتیجه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است.
وی ادامه داد: یکی از علل بالا بودن فوتی ها، عدم مراجعه به موقع افراد مبتلا در روزهای ابتدایی بیماری به مراکز درمانی بود‌ه است.

الهام نصیرزاده|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی