دیدار نماینده مردم بافق،بهاباد، خاتم، ابرکوه و مهریز در مجلس شورای اسلامی با مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد

نماینده مردم بافق،بهاباد، خاتم، ابرکوه و مهریز در مجلس شورای اسلامی با مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ؛”محمد رضا صباغیان بافقی” ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت برای مدیر کل جدید آموزش و پرورش گفت:همه فعالیت های صورت گرفته در آموزش و پرورش باید منتج به خروج افرادی تربیت شده ،شایسته،خلاق ،علمی ، کارآمد  و متعهد شود.

نماینده مردم بافق،بهاباد، خاتم، ابرکوه و مهریز در مجلس شورای اسلامی افزود:پرورش نیروی انسانی متخصص و توانمند سازی آنان با استفاده از افراد صاحب تجربه و خوش فکر امکان پذیر است که باید با برنامه ریزی مناسب در این راه قدم بر داریم.

وی عدم استفاده از آمار و ارقام و نداشتن برنامه و نقشه راه را از مشکلات فعلی دانست و بیان داشت:ارزیابی و ارزشیابی ها باید دقیق و با حساسیت ویژه ای صورت گیرد تا بتوانیم شاهد خروجی مناسبی از دستگاه تعلیم و تربیت باشیم.

“محمد رضا صباغیان بافقی” افزود: هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است و هر اندازه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری صورت پذیرد کم است .

جذب اعتبار ،حل مشکلات نیروی انسانی،توجه به تشکل ها و انجمن ها،استفاده از نظرات افراد توانمند هرچند مخالف و ارائه پیشنهادات جهت رفع تنگناهای قانونی از جمله مباحث مطرح شده توسط نماینده مردم بافق،بهاباد، خاتم، ابرکوه و مهریز در مجلس شورای اسلامی بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد هم در این دیدار با اشاره به مشکلات پیش روی استان در زمینه نیروهای خرید خدمات آموزشی گفت: با تشکیل کارگروه و پیگیری هایی که صورت گرفت و حضور در وزارت و همچنین حضور کارشناسان وزارتی در استان مشکلات نیروهای خرید خدمات آموزشی تا حدودی برطرف شد.

“محسن موحدی فرد” چالش پیش روی آموزش و پرورش استان را با توجه به بازنشستگی هایی که در پیش رو داریم  نیاز به حدود ۱۳ هزار نفر نیرو تا سال ۱۴۰۸ عنوان کرد و گفت: در خوش بینانه ترین حالت ممکن و مطابق روال فعلی  می توانیم ۸هزار نفر نیرو جذب نماییم که باز هم با کمبود حدود ۵ تا ۶ هزار نفر نیرو مواجهیم.

وی به جذب سالانه ۲۶۰ نفر دانشجو معلم توسط دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: جذب این تعداد نیرو نیاز ما را رفع نخواهد کرد و درخواست ما  افزایش جذب معلم توسط دانشگاه فرهنگیان استان است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد به افزایش نرخ زاد و ولد تا سال ۱۳۹۵ و همچنین واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت :تا چند سال آینده با کمبود فضا ، وسایل و تجهیزات در مدارس مقطع متوسطه به ویژه هنرستان ها مواجهیم  که در این راستا نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاه ها و نهادها هستیم.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی