کمبود فضا ی ورزشی برای تمرین و محروم بودن از حمایت مسئولین، کسی انگیزه ای ندارد

به گزارش هفته نامه افق کویر، در این شماره با زهرا کریمی، بانوی ۲۵ ساله از شهرستان خاتم، دانشجوی دکترای آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی و همچنین دارای مربیگری آمادگی جسمانی ، پیلاتس ، فیتنس ، بدنسازی و ایروبیک است گفت‌وگویی انجام دادیم؛
افق کویر:از چند سالگی وارد حرفه ورزشی شدید؟
از ۱۲ سالگی وارد حرفه ورزش شدم و رشته دومیدانی را انتخاب کردم.
افق کویر:در حال حاضر در چه رشته فعالیت می کنید؟
رشته آمادگی جسمانی و پیلاتس و ایروبیک.
افق کویر: با توجه به گوناگونی رشته‌های ورزشی چرا این رشته را انتخاب کردید؟
من از همان بچگی دارای آمادگی جسمانی بالایی بودم و به همین دلیل رشته آمادگی جسمانی و دومیدانی را انتخاب کردم. در دوران مدرسه معلم ورزشم، مرا به عنوان یک دختر تیزپا و دارای آمادگی بدنی بالا برای مسابقات استانی انتخاب کرد.

پیلاتس باعث ایجاد هماهنگی کامل
بین جسم ذهن و روح

افق کویر:لطفاً توضیحی درباره رشته هایی که در آن فعالیت دارید، ارایه بدهید:
رشته آمادگی جسمانی که پیش نیاز همه مربیگری ها و تقریبا اکثر رشته ها زیر مجموعه آن است؛ یعنی داشتن آمادگی بدنی بالا شامل قلب، عروق خونی، ریه و عضلات سالمی که فرد بتواند به بهترین نحو کارها و وظایفش را انجام دهد. رشته پیلاتس باعث ایجاد هماهنگی کامل بین جسم ذهن و روح می شود.
افق کویر:چه شد که وارد حرفه ورزشی شدی؟
از بچگی عاشق ورزش و دارای آمادگی بدنی بالایی بودم و این استعداد در مدرسه توسط مربی ورزش شناخته شد و من وارد تیم دانش آموزی مدرسه و شهرستان شد تا خودم را برای مسابقات استان آماده کنم
افق کویر: باچه کمبودها و محدودیتهای در این رشته روبه‌رو هستید؟
کمبود فضای باز برای تمرین، همانطور که می‌دانید رشته دومیدانی باید در پیست دو و میدانی تمرین کرد که متاسفانه هنوز ما در شهرستان خاتم این پیست را نداریم.
افق کویر: چه مقام هایی تاکنون کسب کرده اید؟
مقام دوم و سوم مسابقات دومیدانی استان، مقام دوم مسابقات منطقه ای استان تهران، سهمیه شرکت در المپیاد دانشجویی کشور
افق کویر: با توجه به بیماری کرونا فعالیت خود را چگونه ادامه می دهید؟
در دوران کرونا فعالیت های ورزشی را ترک و قطع نکردم. تنهایی در زمین چمن شهرستان تمرین کردم و هم در خانه و باشگاه تمرین می کنم.
افق کویر:چه کسانی در موفقیت شما نقش داشتند؟
افرادی که واقعا کمکم کردند خیلی زیاد هستند ، پدر و مادرم که همیشه پشتوانه من در تمام مراحل زندگی ام بودند، برادر و خواهرم و همسرم که همیشه صبوربوده و برای رسیدن من به اهدافم، دلگرمم می کرد و همچنین دوستانم که همیشه به من انگیزه می‌دادند و …
افق کویر: این رشته در شهرستان خاتم چقدر پتانسیل دارد؟
من به عنوان مربی و کسی که ورزشکار بوده در رشته دومیدانی، بچه های شهرستان خاتم خیلی آمادگی بدنی بالایی دارند و واقعاً پتانسیل زیادی در این رشته ورزشی در شهرستان وجود دارد ولی متاسفانه به دلیل کمبود جا برای تمرین و محروم بودن از حمایت مسئولین، کسی انگیزه ای برای فعالیت در این رشته ندارد .
افق کویر:حمایت مسئولین خاتم چگونه است؟
متأسفانه در بحث ورزش، ما حمایتی از سوی مسئولین ندیدیم.
افق کویر: چه برنامه‌ای برای آینده دارید؟
به طور مسلم هر شخص برای آینده اش برنامه های زیادی دارد و من دوست دارم در شهرستان رشته دو میدانی را معرفی کنم و بچه های زیادی را که واقعاً پتانسیل دارند وارد این رشته کنم تا حرفی برای گفتن در کشور و چه بسا بالاتر داشته باشیم و همچنین احداث یک باشگاه پزشکی، ورزشی در شهرستان خاتم.

سارا شفیعی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی