الو پناه

سامانه تلفن گویای «الو پناه» با شماره چهار رقمی ۳۶۷۸ به منظور اطلاع‌دهی برای زنده‌گیری و جمع‎آوری سگ‎های بلا صاحب و انتقال به کمپ حیوانات بی‌سرپناه و ناقل، برای اولین بار در ایران توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد راه‌اندازی شد. در ادامه شما را به گفتگو خبرنگار افق کویر با مسئول زنده گیری و جمع آوری سگ های بلاصاحب کمپ ” پناه” دعوت می کنیم.

 

وی ابتدا به معرفی خود پرداخت و گفت:” سید علی وزیری” مدیرعامل انجمن حمایت از حیوانات استان یزد و سرپرست تیم امداد و زنده گیری کمپ پناه شهرداری یزد می باشم.
وزیری؛ برای ساخت این کمپ که در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع در کیلومتر هفت جاده دربید ایجاد شده، اظهار کرد: ۲۹۵ متر دیوار پیش ساخته، دو قفس اصلی هر کدام به مساحت ۳۶۹ متر مربع، قفس‌های قرنطینه به مساحت ۱۷۰ متر مربع، ۲۵۰ متر مربع آشپزخانه، محل شستشو و درمانگاه، ۲۰ عدد انفرادی هر کدام به مساحت دو مترمربع و حفر چهار حلقه چاه جذبی برای دفع آب های حاصل از شستشو به اجرا درآمده، مبلغ ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیرعامل انجمن حمایت از حیوانات پیرامون خدمات “الو پناه” بیان داشت: کمپ حیوانات بی‌سرپناه و ناقل شهرداری یزد در شهریور ماه ۹۹ جهت ساماندهی حیوانات بلاصاحب شهری، کنترل بیماری های قابل انتقال بین انسان حیوان، بالا بردن سطح فرهنگ مردم در مواجه با حیوانات بلاصاحب سطح شهر شروع به کار نموده است.
وی افزود: قبل از آن در سال ۹۳ کمپ شخصی را افتتاح کردیم؛ که در سال ۹۸ به دلیل عدم حمایت کافی کمپ تعطیل و کمپ شهرداری به بهره برداری رسید.
وزیری از نحوه مراحل ساماندهی سگهای بلاصاحب توضیح داد: سگ ها پس از زنده گیری به کمپ منتقل و سپس شستشو و سمپاشی و سالم سازی به قرنطینه ورودی منتقل می شوند. سپس واکسن تزریق و بعد عقیم می شوند و در انتظار واگذاری یا رهاسازی در محیط می مانند.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری ها موظف به ایجاد کمپ و اجرای شیوه نامه وزارت کشور هستند و اگر شهری یا شهرداری خلاف این شیوه نامه رو انجام می دهد؛ تخلف محسوب و قابل پیگیری قانونی است
وزیری با بیان اینکه؛ در کمپ پناه بحث زنده گیری مختص سگها می باشد؛ گفت: این کمپ به عنوان انجمن حمایتی تا به امروز به حیواناتی از قبیل سگ، گربه، کلاغ، روباه، اسب امداد داشته است.
مدیرعامل انجمن حمایت از حیوانات یادآور شد: حیوانات حق زندگی دارند و مردم باید نحوه زندگی در کنار حیوانات را آموزش ببینند.به هر حال حیوانات بی دلیل خلق نشده و وظیفه محیط زیستی در سطح شهر انجام می دهند.
وی تاکید داشت: در زمینه فرهنگ سازی باید بیشتر در سطح شهر کار انجام شود تا جامعه حیوان ستیز نداشته باشیم.

الهام نصیرزاده بافقی

پ

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

خیابان بدون فضای سبز غیر قابل تحمل است

 به گزارش  هفته نامه افق کویر؛ خیابان «شهید