مسئولین قرارگاه جهادی ابراهیم هادی را مورد کم لطفی قرار ندهند

به گزارش هفته نامه افق کویر، قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی به صورت شبکه ای و تشکیلاتی در سراسر کشور فعالیت دارد. این قرارگاه از مهر ماه ۱۳۹۹در بافق تشکیل شده است و در زمینه های مختلف فرهنگی،اقتصادی،سیاسی و جهادی فعالیت دارد؛ دستور کار قرارگاه بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله) راه اندازی بنگاه های اقتصادی زود بازده با هدف ایجاد اشتغال است.
“هر جا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم؛ هر جا از انقلابی‌گری و حرکت جهادی غفلت کردیم عقب ماندیم” (حضرت آیت‌ا…خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی)
برگزاری بازارچه برای حمایت از بانوان کارآفرین
سمیه السادات حسینی فرمانده قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی در این باره گفت: در راستای حمایت از بانوان کارآفرین و تولید داخلی، با برگزاری جلسات مختلف با بانوان کارآفرین و کارشناسان اقتصادی مشخص شد مشکل اساسی زنان کارآفرین شهرستان بافق نداشتن بازار فروش مناسب برای محصولاتشان است.
وی افزود: به همین منظور برای حمایت از بانوان کارآفرین اقدام به برگزاری بازارچه قرارگاه شهید ابراهیم هادی کردیم.
حسینی تصریح کرد: قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی از سوی منبع مالی خاصی حمایت نشده و تمامی فعالیت ها کاملاً مردمی می باشد؛ در واقع با دست خالی جهت دستیابی به اهدافمانتلاش می کنیم؛ اما اهداف بزرگی را با نیتی مقدس دنبال می‌کنیم.
وی ادامه داد: در امور جهادی ما معتقدیم نباید مثل قرص مسکن عمل کرد؛ بلکه باید علاج کار را یافت. تا جایی که در توان داشتیم برای فراهم کردن زمینه اشتغال نیازمندان قدم برداشتیم.
حسینی با بیان اینکه؛ علاوه بر اشتغال زایی و بازار فروش برای زنان کارآفرین، در زمینه تهیه بسته های معیشتی، تهیه غذای گرم، لباس، حتی لوازم منزل مانند کولر، بخاری و …. دریغ نکردیم گفت: برای ساخت و ساز و تعمیر منزل نیازمندان نیز فعالیت‌ هایی داشته ایم ‌.
فرمانده قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی افزود: در زمینه فرهنگی هم سعی داشته ایم با عنایت شهید لحظه ای چراغ قرارگاه خاموش نماند. بخشی از این فعالیت ها عبارتند از: برگزاری مراسمات مذهبی، راه اندازی کاروان غدیر، جلسات دورهمی دختران و پسران جهت رفع شبهات وسوالات و کار روی اعتقادات جوانان، بکارگیری از نوجوانان و جوانان در برنامه ها و سپردن مسئولیت به آنها جهت هویت بخشی به نسل جوان ( اکثر اعضای قرارگاه نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند)، برگزاری کلاسهای مهارتی مثل کلاسهای مهارت زندگی، نقاشی، خط وفن بیان، تعمیر موبایل، ساخت عروسک و…. (نکته مورد توجه این است که اکثر مربیان این دوره ها از فعالین خود قرارگاه بوده اند که با توجه به مهارتی که داشته اند هم در برگزاری کلاس ها فعال بوده و هم اینکه کار دست خود را در بازارچه به فروش رسانده اند) البته طرح های دیگری نیز درنظر داریم که ان شاا… در آینده اجرایی خواهیم کرد. مهمترین آنها پویش نذر اربعینی است که با عنایت خود شهید قرار است با اجرایی شدن آن در طول سال حال و هوای شهر رنگ و بوی اربعین بگیرد و با این پویش هرروز سال برای اربابمان نوکری کنیم ان شاا…
وی تصریح کرد: از برنامه های آینده می توان به طرح سه شنبه های مهدوی، دوشنبه های امام حسنی که هرکدام در جهت معرفت افزایی و زنده شدن محبت ائمه علیهم السلام شامل اهداف و برنامه هایی مجزا هستند اشاره کرد؛ ضمن این برنامه ها قصد داریم نهضت کتابخوانی را نیز ترویج دهیم؛ لازم به ذکر است در نظر داریم با راه اندازی یک طرح بزرگ کارآفرینی تعداد زیادی از بانوان بی سرپرست و بد سرپرست در منزل خودشان صاحب شغل درآمد خواهند شد .
کم لطفی مسئولین و عدم حمایت آنها
وی با اشاره به کم لطفی مسئولین و عدم حمایت آنها گفت: از آنجایی که مجموعه ما کاملاً مردمی است و وابسته به هیچ ارگان یا سازمانی نیست؛ فقط با حمایت‌های مردمی اداره می شود از مسئولین انتظار داریم مارا حمایت کنند تا در رسیدن به اهداف انقلابی قرارگاه سریع تر و موفق تر عمل کنیم.
حسینی افزود: با وجود همه موانعی که وجود داشت تا اینجا کار ما متوقف نشده و هدف ما آموزش کارآفرینان هست تا محصولات با کیفیت، قیمت مناسب و بسته بندی مناسبی تولید کنند.
وی عنوان کرد: از دیگر برنامه های اقتصادی ما تولید کارگاههای زود بازده؛ از جمله کارگاه پارچه بافی، خیاطی، میوه خشک و….همچنین کمک به کارگاه‌ها وتولیدی هایی که تعطیل شدند تا فعالیت خود را از سر بگیرند.
امیدوارم کمبودهای قرارگاه با حمایت خیرین برطرف شود
حسینی ضمن تشکر و قدردانی از همه افرادی که به عشق شهید ابراهیم هادی و با نیتی مقدس از این قرارگاه حمایت می‌کنند گفت: در حال حاضر برای اجرایی شدن چند برنامه در قرارگاه یک سری کمبود ها داریم؛ امیدوارم با کمک مردم و مسئولین به زودی برطرف شده و امور به بهترین نحو انجام شوند برای مثال: سیستم صوت، سیستم کامپیوتری، فرش، میز و صندلی برای بازارچه، تهیه پوش برای فضای بیرونی قرارگاه همچنین لازم به ذکر است مکان فعلی قرار گاه یک مکان موقتی می باشد که درصدد فراهم شدن مکانی ثابت برای این قرار گاه جهادی هستیم؛ لذا یاری وکمک شما خیرین بزرگوار را می طلبیم.
شماره تلفن و شماره کارت در صورت تمایل برای کمک های نقدی و یا همکاری:
۵۰۴۱۷۲۱۱۱۲۲۰۳۰۰۶ -۰۹۱۰۳۰۹۶۲۰۱
آدرس کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی قرارگاه :    Ebrahimhadi_bafq

اکرم عباسی

 

 

 

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

از بافق تا لبنان تاثیر یک تئاتر خوب از صدها سخنرانی بیشتر است

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق، تئاتر آن