دوخت پنج هزار لباس همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در بافق یزد آغاز شد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل از ایرنا،  ۵۰ بانوی خیاط بافقی به صورت خودجوش، کار دوخت و آماده سازی پنج هزار لباس متبرک دخترانه و پسرانه برای توزیع بین شیرخوارگان حسینی را روز چهارشنبه طی مراسمی در این شهر آغاز کردند.

هدف از دوخت و بسته بندی لباس متبرک حضرت علی اصغر(ع) ، زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا در جامعه و گرامیداشت طفل شیرخواره حضرت ابا عبدالحسین (ع)  عنوان شد.

رئیس هیات رزمندگان بافق در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در سه نقطه شهر کارگاه‌ دوخت لباس شیرخوارگان حسینی دایر است گفت: این کارگاه‌ها با بودجه مردم در حال فعالیت است و حدود ۵۰ بانوی خیاط شهر با نذر شخصی در این کارگاه‌ها مشغول کار هستند.

علی اکبر قانعی با اشاره به تولید و آماده سازی پنج هزار لباس متبرک برای توزیع بین شیرخوارگان حسینی در شهرستان بافق افزود: همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین جمعه ماه محرم در چند نقطه این شهرستان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: مجمع جهانی حضرت علی اصغر در تمام نقاط کشور به بهترین نحو ممکن توسط عاشقان سید الشهدا(ع) برگزار می شود و هیات رزمندگان بافق نیز برای برپایی هر چه باشکوه تر این مراسم در شهرستان، تمام تلاش خود را به کار می گیرد.

رئیس هیات رزمندگان بافق با اشاره به ترویج مکتب اهل بیت(ع) در جلسات  فرهنگی -مذهبی، بیان کرد: باید فرزندانمان را از همان ابتدای تولد با منش و روش زندگی اهل بیت(ع) و سیره اخلاقی آن بزرگواران آشنا کنیم.

یکی از بانوان خیاط این کارگاه ها هم به خبرنگار ایرنا گفت: تا زمانیکه زنده هستم هر سال لباس‌های شیرخوارگان حسینی را خواهم دوخت و برای اولین جمعه ماه محرم به یاد علی اصغر(ع) فرزند ۶ ماهه سالار شهیدان کربلا آماده می کنم.

وی ابراز امیدواری کرد، اعتقادات شیعیان حقیقی در بین تمامی مسلمانان جهان ترویج و گسترش پیدا کند.

در این آئین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، شهردار، مدیر حوزه های علمیه و رئیس هیئت رزمندگان بافق حضور داشتند.

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شماره هزار و صد و بیست و چهارمین (۱۱۲۴) از هفته نامه افق کویر منتشر شد:

دکتر حمیدرضا خضری ، رییس دانشگاه جامع فنی