برگزاری اولین دوره جام وحشی بافقی

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ ” احسان توکلی” سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق در حاشیه مسابقات شطرنج به پرسش های مطرح شده ازسوی خبرنگار هفته نامه افق کویر پاسخ داد. این مسابقات جمعه گذشته (هفتم بهمن ماه سال جاری) با حضور ۱۶۰ نفر در محل تالار فرهنگیان انجام شد.
افق کویر: مگر تا به حال مسابقات کشوری شطرنج در شهرستان بافق برگزار نشده است؟ چرا در تبلیغات انجام شده از برگزاری اولین دوره مسابقات شطرنج نام برده شده است؟
بله قبلاً نیز مسابقاتی برگزار شده است، اما این دوره متفاوت با دوره های پیشین است چون هم از لحاظ رده فنی و کیفی حتی جوایز، مسابقات متفاوت و در حد استاندارد های کشوری بوده است.
ورزشکاران نیاز به حمایت دارند تا این مسابقات تداوم داشته باشد و کمک کنند شهرستان بافق به عنوان قلب مسابقات شطرنج کشور شناخته شود. که این امر تنها با همدلی ، پشتکار و برنامه ریزی صحیح هیئت شطرنج شهرستان به امید خداوند محقق خواهد شد.
افق کویر: هدف از انتخاب این نام دوره مسابقات به عنوان “جام وحشی بافقی” چیست؟
با هم فکری و پیشنهاد هیئت شطرنج در راستای وظایف فرهنگی و اجتماعی به منظور طنین انداز کردن و معرفی شاعر پر آوازه شهر ما در اقصی نقاط کشور نام وحشی بافقی انتخاب شده است.
افق کویر: چرا در تبلیغات انجام شده از لفظ حمایت استفاده شده نه همکاری؟
برای اینکه اداره ورزش جوانان رسالت دارد؛ هیئت های فعالش را پوشش و تحت حمایت قرار دهد چون معتقدیم که آن ها در حیطه وظایف خود کاملا مسلط، مستقل و با برنامه هستند و ما موظف هستیم طرح های برنامه ریزی شده و صحیح هیئت های خود را حمایت کنیم تا شرایط اجرایی شدن آن ها مهیا شود که هیئت شطرنج کاملا در این مورد با برنامه و کارشناسی شده رفتار گردد.
افق کویر:سطح مسابقات را چگونه می بینید؟
در این جامی که برگزار شد جای بسی خرسندی است؛ چراکه مسابقات مسیر درستی را طی کرده و چندتن از استادان بزرگ شطرنج در این مسابقه شرکت کردند؛ قطعاً این نوید را به ورزش دوستان می دهیم با هدف گذاری که هیئت شطرنج به صورت چشم انداز انجام داده است در دوره های بعد علاوه بر استادهای داخلی از سرتاسرجهان میزبان اساتید بین والمللی شطرنج بوده و این مسابقات را به عنوان یک برند در شهرستان معرفی کنیم بافق شایستگی لازم را برای درخشش در عرصه های بین المللی دارد.
افق کویر: صحبت پایانی:
از رییس هیئت شطرنج و کادر دلسوزشان که با بهره گیری از توانمندی ها و راهنمایی های هیئت شطرنج استان و دیگر سازمان ها که در این زمینه هیئت شطرنج را در برگزاری هر چه بهتر مسابقات همراهی نمودند تشکر می کنم.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

از بافق تا لبنان تاثیر یک تئاتر خوب از صدها سخنرانی بیشتر است

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق، تئاتر آن