عزمی که جدی نیست

حدیث عباسی| یکی از وظایف شهرداری مطابق با ماده ۵۵ « ايجاد خيابانها و كوچه ها و ميدانها و باغهاي عمومي و مجاري آب و توسعه معابر در حدود قوانين موضوع» است. در این ماده زیباسازی میادین شهر بر عهده شهرداری است.
شش سال است که میدان ورودی بافق (میدان غدیر) نابسامان است و نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است؛ خبرنگار هفته نامه افق کویر، پیرامون این موضوع با “مهندس علیرضا ملائی پور” مدیر عمرانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق گفتگویی نموده است.
اداره راه به تعهدات خود
عمل نکرده است

ملایی پور پیرامون جاده دوبانده بافق- بهاباد گفت: زیرسازی ۱۹ کیلومتر از جاده بافق- بهاباد بر عهده شرکت سنگ آهن است؛ ۱۰ کیلومتر از جاده عملیات زیرسازی آن به پایان رسیده است؛ اما چون اداره راه هنوز به تعهدات خود عمل نکرده آسفالت جاده صورت نگرفته است.
پل و کابل های فیبر نوری
موانع پیشرفت جاده

وی عنوان کرد: قسمتی از جاده که باید از ریل قطار بگذرد نیز نیاز به ایجاد پل دارد که تکلیف این پل نیز مشخص نیست و همچنین در مسیر بوستان«بیشه در» دو کابل فیبر نوری باید جابجا گردد که هنوز اقدامی صورت نگرفته است.
ملایی پور گفت: شرکت سنگ آهن با احداث جاده از مسیر «سه چاهون» مخالف است و سند مالکیت این مسیر نیز در اختیار دارد و در جلسات متعدد تشکیل شده در استان نیز بارها گفته شد؛ ولی هنوز تصمیم نهایی اعلام نگردیده است.
میدان غدیر در انتظار ساماندهی

ملایی پور گفت: در آخرین جلسه مقرر شد که لوله و اتصالات جهت ایجاد فضای سبز تأمین شود و این کار انجام شد و در اختیار شهرداری بافق قرار گرفته است و همچنین مقرر گردید شرکت سنگ آهن درخت جهت کاشت در میدان غدیر را در اختیار شهرداری قرار دهد. وی افزود: میدان غدیر در محدوده شهر است و نگهداری آن بر عهده شهرداری می باشد.
وی در ادامه بیان کرد: آخرین جلسه با حضور فرماندار ، شهردار و شرکت سنگ آهن در آبان ماه برگزار شد.
به دلیل اختلاف بین فرماندار بافق و بهاباد این جاده هنوز کد ملی دربافت نکرده است

در ادامه خبرنگار افق کویر با ” کاظم فتوحی بافقی” رییس اداره مسکن و شهرسازی بافق گفتگویی نمود:
وی گفت: تعهدات مسکن و شهرسازی منوط به تأمین اعتبار و دریافت کد ملی می باشد؛ اما به دلایلی ازجمله اختلاف بین فرماندار بافق و بهاباد این جاده هنوز کد تأمین اعتبار دریافت نکرده است.
وی افزود: برای دریافت کد اعتبار باید مبدأ و مقصد مشخص گردد تا طرح به وزارتخانه ارسال بشود. وی سپس ما را به معاون اداره کل مسکن و شهرسازی استان یزد ارجاع داد که متاسفانه به رغم تماس های مکرر و ارسال پرسش تا لحظه بستن این صفحات پاسخی دریافت نکردیم.
همانگونه که دراین گزارش آمد؛ شرکت سنگ اهن مرکزی به عنوان یک شرکت معدنی قصد دارد تا از امکانات و توانمندیهای خود در توسعه شهر استفاده کند؛ اما در این میان ادارات و نهادهای دولتی یا وابسته به بودجه عمومی کشور،عزم شان جدی نیست! به نظر می رسد فرمانداری بافق به عنوان متولی ادارات بهتر می تواند نقش سازماندهی خود، در این خصوص را ایفا کند.

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

از بافق تا لبنان تاثیر یک تئاتر خوب از صدها سخنرانی بیشتر است

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق، تئاتر آن