ابداع و بومی سازی سیستم پیشرفته تصفیه فاضلاب شهری

با تلاش کارگران و مبتکران بومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق دستگاه پیشرفته تصفیه فاضلاب به روش اوزن زن طراحی و ساخته شد.

 به گزارش  هفته نامه افق کویر به نقل خبرگزاری صداوسیما ، مشاور محیط زیست شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق گفت: به همت پرسنل بومی و متخصص سنگ آهن مرکزی این سیستم طراحی و به طور کامل بومی سازی صورت گرفت.

محمد مهرعلیان افزود: تا قبل از این دانش ساخت این دستگاه دراختیار خارجی‌ها بود که به این روش یعنی تلفیق اوزن و لامپ یوی این دستگاه منحصر به فرد است.

اوبیان داشت: ساخت این دستگاه به طور ۱۰۰ درصد فاضلاب را میکروب کشی و برای استفاده در فضای سبز بدوش داشتن عوارض اتقال می‌دهد.

مشاورمحیط زیست سنگ آهن مرکزی ایران بافق گفت: در این سیستم هیچ گونه ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود و کلر هم از گردونه تصفیه فاضلاب خارج می‌شود.

مهرعلیان تصریح کرد: برای ساخت و راه اندازی این دستگاه حدود ۴۵۰ میلیون تومان هزینه شده است که مشابه خارجی آن حدود ۲.۵ میلیارد تومان هزینه در برداشت.

اوگفت: در این سیستم شبانه روز بیش از ۳۰ هزار متر مکعب فاضلاب تصفیه می‌شود و با اجرای آن بیش از در سطح شرکت بیش از یک چهارم هزینه‌ها در تصفیه فاضلاب کاهش دارد.

علیرضا دانشی از مختراعان و کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق نیز گفت: این دستگاه تلفیقی از دوایده برتر اوزن زن و لامپ یوی است.

این مخترع بافقی افزود: تا کنون مجموعه‌های زیادی در کارنامه‌های اختراعات خود دارد و این دستگاه نیز در سال مهار تورم و رشد تولید طراحی و ساخته شده است.

دانشی بیان داشت: برای تولید انبوه اختراعات خود به ویزه این سیستم مشکلاتی در روند اداری وجوددارد که تاکنون نتوانسته است به صورت کامل انبوه سازی کند.

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

خیابان بدون فضای سبز غیر قابل تحمل است

 به گزارش  هفته نامه افق کویر؛ خیابان «شهید