از مسخره شدن تا هافبک دفاعی

 به گزارش هفته نامه افق کویر، خبرنگار ورزشی ما به سراغ جوان فوتبالی شهرستان بافق رفته و با وی گفتگویی انجام داده است که در ادامه می خوانید.

افق کویرلطفاً خودتان را معرفی کنید؟
میثم پوراسماعیلی بافقی، متولد سال ۱۳۸۵، دانش آموز مدرسه فنی حرفه ای شهید باهنر و عضو مدرسه باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن بافق هستم.

افق کویر: از شروع فوتبال خود بگویید؟
دوم ابتدایی بودم بچه ها زنگ ورزش فوتبال بازی می کردند، ولی من در رشته فوتبال مهارتی نداشتم و ورزش های دیگری را برای سرگرمی بازی می کردم. یکی از همکلاسی‌هایم مرا مسخره می کرد که در فوتبال توانایی نداری! به همین منظور در سن ۸سالگی در مدرسه فوتبال سنگ آهن ثبت نام کردم و جزء بهترین بازیکن مدرسه شدم.
افق کویراز چه سنی در مسابقات ورزشی شرکت کردید؟
کلاس چهارم در مسابقات بین مدارس شرکت کردم و روز به روز پیشرفت کردم.
افق کویر الگو ورزشی شما چه کسی بود؟
وقتی احسان توکلی مدیر مدرسه فوتبال سنگ آهن شد با انگیزه دادن و مشاوره دادن‌های بی نظیر وی هر روز بچه ها بیشتر عاشق فوتبال شده و برای خود هدف تعیین می کردند.
افق کویردر اولین جشنواره استان چه مقامی کسب کردید؟
مقام اول.
افق کویرچه مقام هایی تاکنون کسب کردید؟
قهرمانی در مسابقات لیگ نونهالان استان یزد در سال۱۳۹۸، ۲ سال پیاپی نائب قهرمانی استان یزد در رده سنی نوجوانان سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با تیم سنگ آهن بافق.
افق کویر چه کسی مشوق شما بود؟
مشوق ورزشی من مادرم بود و به من روحیه می داد. پدرم به فوتبال علاقه نداشت؛ وقتی متوجه پیشرفت من در فوتبال شد مرا حمایت کرد و از این بابت خیلی خوشحال هستم.
افق کویر: بهترین خاطره ورزشی شما در فوتبال چیست؟
خاطره خوبم با خاطره بد شروع شد؛ سال آخر نونهالان بودیم که در مسابقات استان قهرمان شدیم و در حال آماده شدن برای مسابقات کشوری بودیم که از بچه ها آزمون گرفتند و من مورد پسند مربی نبودم و بچه های تیم به زاهدان رفتند و نتیجه مطلوبی نگرفتند.
افق کویرچرا از فوتبال به فوتسال رفتید؟
کرونا باعث تعطیلی مدرسه فوتبال شده بود و ۲سال تمرین نداشتم، می خواستم فوتبال را کنار بگذارم
تا اینکه با پیشنهاد تیم “آراد بافق” به تیم فوتسال رفتم. رشته فوتسال را زیاد دوست نداشتم، ولی چاره ای نبود. برایم رها کردن ورزش هم خیلی سخت بود.
افق کویرتجربه شما از اولین مسابقه فوتسال چگونه بود؟
با تیم آراد راهی مسابقات مناطق کشوری نونهالان در شهرستان فسا در شیراز شدیم. در آنجا شرایطی پیش آمد که همه را شوکه کرد؛ دوباره آزمایش کرونا فوری گرفتند و گفتند هفت نفر از بازیکنان ناقل ویروس کرونا هستند. تیم متلاشی شد؛ بازی اول با زاهدان فقط با پنج نفر حاضر شدیم؛ اما خوشبختانه با انجام آزمایش “پی سی آر” لحظه آخر و هنگام شروع بازی جواب آزمایش بچه ها آمد و در مسابقه شرکت کردیم. تیم با استرسی که به آن وارد شده بود از پنج بازی یک برد، یک مساوی و بقیه بازی را باختیم و از صعود بازماندیم .
افق کویرچرا دوباره به فوتبال برگشتید؟
مدرسه فوتبال دو مربی از یزد آورده بود که “مصیبی” به عنوان رده نوجوانان انتخاب شد و پرونده ها را که بررسی می کردند با نام بنده روبرو شدند و با من و خانواده تماس گرفتند تا دوباره به فوتبال برگردم. برسردوراهی مانده بودم؛ اما بعد از چند روز، رشته ورزشی فوتبال و تیم سنگ آهن را که از بچگی عاشقشان بودم انتخاب کردم و دوباره به مدرسه فوتبال برگشتم. از من آزمون گرفتند و قبول شدم. بازی های دوستانه زیادی برگزار شد.
افق کویر جایگاه اصلی شما در فوتبال چیست؟
هافبک دفاعی.
افق کویرعلت انتخاب شما در جایگاه هافبک دفاعی چیست؟
مهاجم راست بازی می کردم زیاد به من بازی نمی رسید؛ طبق نظر مربی و باتوجه به روحیه جنگندگی بالایی که دارم هافبک دفاعی را انتخاب کردم و با تمرینات مربی و تلاش و پشتکار زیاد پیشرفت کردم تا بعد از ۱۷بازی دوستانه به ترکیب ثابت مقابل مس شهر بابک برسم. پس از اثبات خودم به مربی از آن بازی به بعد تمام بازی های دوستانه، استان و کشوری در هافبک دفاعی ثابت شدم.
افق کویرتا به حال چه مقام های انفرادی کسب کردید؟
در رده سنی خودم سال ۱۴۰۰ جزو پنج بازیکن برتر و در سال ۱۴۰۱ جزو سه بازیکن برتر انتخاب شدم.
افق کویر: نظر شما در مورد مربیتان چیست؟
مصیبی مربی ما تیمی که ۲ سال در خانه خوابیده بود را به سطحی رساند که در استان و شهرستان سر زبان‌ها افتاده بود و همه بازیکنان دگرگون شدند و پیشرفت چشم گیری داشتیم.
افق کویراولین بازی رسمی که شرکت کردید چه حسی داشتید؟
اولین بازی رسمی که شرکت کردم در رده نونهالان بود؛ خوشحال بودم، ولی مهم ترین بازی با حضور آقای مصیبی شرکت در مسابقات کشوری رده نوجوانان بود که به دلیل کرونا نونهالان شرکت کردیم. هواداران بافقی خیلی زیاد آمده بودند و من از استرس می لرزیدم، ولی خیلی خوب بود که در این شرایط قرار گرفتم. قبل از این اتفاق هدفی نداشتم، ولی به دلیل پشتکار جزو بیست نفر سنگ آهن قبول شدم.
افق کویرهدف شما برای آینده چیست؟
صعود به لیگ برتر کشور. در آزمون بزرگسالان لیگ ۳ ایران قبول شوم و به تیم استقلال و تیم ملی ایران راه پیدا کنم.
افق کویر:سخن پایانی؟
آرزوی من بازی کردن در تیم های اروپایی است و برای اهدافم تلاش می کنم.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

خیابان بدون فضای سبز غیر قابل تحمل است

 به گزارش  هفته نامه افق کویر؛ خیابان «شهید