تعاونی روستایی شهرستان بافق: اداره ای که رییس آن تنها نیروی اداری آن است

به گزارش هفته نامه افق کویر ؛ تعاونی‌ اجتماعی در بحث کارکرد اجتماعی و مشارکت اجتماعی روستایی تأثیرگذار است؛ که به کارکرد اقتصادی می‌انجامد و داشته‌های کم مادی افراد را در کنار هم جمع می‌کند و قابلیت‌ها را به دستاورد و کار اقتصادی اولیه تبدیل می‌کند و باعث تولید گسترده‌تر می‌شود؛ که عرضه بدون واسطه را برای کشاورزان و مصرف‌کننده ایجاد می‌کند؛ خبرنگار ما برای آگاهی از فعالیت های تعاونی روستایی شهرستان بافق با (رحیم زارع) مدیر تعاونی روستایی شهرستان گفتگو نمود:
رحیم زارع کارشناس کشاورزی؛ که چهار سال مسئولیت تعاونی روستایی شهرستان بافق را به عهده دارد گفت: اداره تعاونی روستایی دارای ۵ شرکت تعاونی می باشد؛ سه شرکت تعاونی کشاورزی ، یک شرکت دامداران و شرکت فلاحت گستر است.
شرکت دامداران و دو شرکت تعاونی دیگر در زمینه تولید فعالیت می نمایند و دو شرکت “سمبله سبز دشت” و شرکت “خرم” نهاده های کشاورزی، سموم و ادوات کشاورزی را ارائه می دهند
وی افزود: نظام صنفی کشاورزی ۲۷۰۰ عضو دارد و دومین شهرستان در استان است؛ که از نظر تعداد عضویت پروانه فعالیت دارند .
وی تصریح کرد: ۴۲۰۰ بهره بردار هستند؛ که بالغ بر۶۵درصد از آنها عضو نظام صنفی می باشند و میزان خرید توافقی محصولات کشاورزی بالغ بر ۲۰۰۰ تن در سال است.
وی در ادامه بیان کرد: تعاونی روستایی برای توانمندسازی نظام صنفی کلاس های آموزشی را ارائه و شرکت ها را مورد ارزیابی قرار می دهد.
وی عنوان کرد: ساختمان تعاونی روستایی در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسیده است و از نظر تجهیزاتی ساختمانش کامل است و مشکلاتی هنوز وجود دارد که پیگیر حل آن هستم و تنها نیروی اداری خود من هستم با فرمانداری و جهاد کشاورزی صحبت کردم؛ اما موفق به جذب نیرو نشدم.
وی افزود: زمانی که برای بازرسی به شرکت ها می روم باید اداره تعطیل باشد؛ چرا که این اداره نیروی انسانی ندارد.
وی در ادامه گفت: روستای سبزدشت که ۸۰تا۹۰کیلومتر از شهر فاصله دارد و با اینکه مجبورم اداره را تعطیل نمایم برای بازرسی می روم.
وی از برنامه آینده تعاونی روستایی گفت: در آینده نزدیک شرکت شترداران تاسیس خواهد شد این شرکت نزدیک به ۵۰۰نفر بهره بردار دارد و۲۵۰۰نفر شتر خواهد داشت.

حدیث عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی