سه روز قبل از شهادت سردار سلیمانی “محمد” به خوابم آمد و گفت: با آمدن سردار کار من نیز بهتر می شود

به گزارش هفته نامه افق کویر ؛ شهید یعنی انسانی که در راه آرمان های معنوی کشته می شود و جان خود را که سرمایه‌ی اصلی هر انسانی است. برای هدف و مقصدی الهی صرف می‌کند و خدای متعال هم در پاسخ به این ایثار و گذشت بزرگ، حضور و یاد و فکر او را در ملّتش تداوم می بخشد و آرمان او زنده می ماند. این، خاصیت کشته شدن در راه خداست. کسانی که در راه خدا کشته می شوند، زنده‌اند. جسم آنها زنده نیست؛ اما وجود حقیقی آنها زنده است. خبرنگار ما؛ به سراغ خانواده شهید والا مقام” محمد کاظمیان” رفته و با” اکبر کاظمیان” و ” ربابه فتوحی” پدر و مادر شهید گفتگویی انجام داده است که در ادامه می خوانید:

ابتدا ربابه فتوحی مادر شهید گفت: دارای هشت فرزند و محمد در ۵ فروردین ماه ۱۳۴۶ چشم به جهان گشود و او فرزند اول خانواده بود.
وی ادامه داد: فرزندم در سن پانزده سالگی در بیمارستان جهاد مشغول به کار شد و پس از مدتی در اداره راه و ترابری یزد اشتغال یافت. با شروع نهضت انقلاب اسلامی در فعالیت های سیاسی حضور داشت.
مادر شهید افزود: محمد علاقه زیادی به رشته‌های ژیمناستیک و فوتبال داشت.در سن شش سالگی برای آموزش قرآن به مکتب خانه رفت و ۱۰ سالگی در بسیج شهرستان نیز فعالیت می کرد، همچنین در مراسم سوگواری شرکت می نمود تاکید زیادی برای حجاب، پوشش، حیا و عفت داشت و بسیار خوش برخورد و نیکو خصال بود.

افتخار ملاقات مردمی با امام خمینی (ره)

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فرزندم با معیت پدر و برادرش جهت زیارت حضرت معصومه (ص) به قم رفته و بعد از زیارت حضرت معصومه(ص) افتخار ملاقات مردمی با امام خمینی (ره) نائل شد و بعد از این زیارت بسیار خوشحال و شاد بود.
وی گفت: با شروع جنگ تحمیلی، به فراگیری فنون نظامی در باغ خان یزد ( پادگان شهید بهشتی) پرداخت و به شوق زیارت حضرت دوست، رهسپار جبهه های نبرد حق علیه باطل گردید.

مادر با آمدن سردار کار من نیز بهتر می شود

ربابه فتوحی یکی از خواب های شهید والامقام بیان کرد: شب خواب دیدم که محمد در یک جایگاه بلندی مانند تپه ای ایستاده است که گفت: مادر قرار است که سردار نزد ما بیاید و با آمدن این سردار کار من نیز بهتر می شود. سه روز بعد از این خواب سردار دل ها به شهادت رسید.
فتوحی بیان کرد: پانزده روز قبل از شهادت، محمد به مرخصی آمد و او چندین بار مستقیم به برادر و دوستان خود اعلام نمود که من شهید می شوم.
وی افزود: سرانجام محمد در ۲۳ دی ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه، به شهادت رسید. و چند روز بعد از شهادت محمد از طریق بنیاد شهید با خبر شده و ۲ بهمن ماه با چند تن از همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.
وی در پایان اظهار کرد: انشاا… همگام با مسئولین پاسدار خون شهدا و ادامه دهنده راه امام (ره)باشیم. و در همه حال پشتیبان ولایت فقیه و از منتظران ظهور امام زمان (عج) باشیم.

گزارش: حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی