فقط منافع بانک ها مهم است

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ اگر در ماه‌های اخیر، برای دریافت وام‌ به بانک‌ها مراجعه کرده باشید، به احتمال زیاد در این مسیر با مشکل روبرو شده‌اید؛ در حال حاضر، بخش عمده بانک‌ها به بهانه‌های مختلفی پرداخت تسهیلات به مشتریان خود را به تعویق می‌اندازند. خبرنگاران افق کویر به همین منظور گزارشی تهیه نموده است که در ادامه می خوانید:

شرمسارم که به فرزندم بگویم دستم خالی است

در ابتدا ” غفاری” گفت: چندین بار برای دریافت وام به بانک ها مراجعه کردم؛ اما در حال حاضر هیچ وامی به متقاضی ها پرداخت نمی شود.
وی ادامه داد: فقط وام فرزند آوری و مسکن به متقاضی ها با رعایت شرایطی پرداخت می‌گردد.
مرد ۵۵ ساله با نگرانی از بانک بیرون آمد؛ و به خبرنگار افق کویر گفت: متصدی بانک می‌گوید بانک فعلا هیچگونه وامی پرداخت نمی کند و برای دریافت وام باید مبلغی را سپرده نمایید که بعد از شش ماه بتوانید درخواست وام دهید.
وی در ادامه افزود: اگر من مبلغی برای سپرده داشتم دیگر نیازی به دریافت وام نداشتم، پسرم از سربازی برگشته و قصد دارد ازدواج کند من چگونه می توانم او را برای ازدواج حمایت کنم وقتی توان مالی نداشته و وام هم نتوانم دریافت نمایم.
وی بیان کرد: پسرم همزمان با تحصیل کار نموده و پس انداز اندکی دارد و من شرمسارم که به فرزندم بگویم دستم خالی است.

چگونه سه ضامن که شاغل سنگ آهن باشد به بانک معرفی کنم

خانمی دیگر سراسیمه از بانک بیرون آمد و گفت: چگونه سه ضامن که شاغل سنگ آهن باشد به بانک معرفی کنم؛ وقتی سند منزل و خودرو برای ۱۵۰ میلیون تومان دریافت می کنند دیگر سه ضامن برای چه لازم دارند؟!
یکی از شهروندان که تمایل به معرفی خود نداشت؛ اینگونه گفت: اصلا وام به متقاضی نمی دهند؛ حتی اگر معدل حساب نیز داشته باشیم.

ادامه مشکلات پرداخت وام تا زمانی نامعلوم

وی افزود: بعضی از کارمندهای بانک می گویند امکان پرداخت وام وجود ندارد و مشخص نیز نیست که این روند تا چه زمانی ادامه داشته باشد.
در ادامه ” محمدی” بیان کرد: بنده چندین بار به بانک مراجعه نمودم و درخواست وام داشتم؛ که موفق به دریافت نگردیدم به بانک دیگر مراجعه نمودم که کارمند بانک گفت: به دلیل اینکه ضامن چند نفر شده اید وام به شما تعلق نمی گیرد.
زنی ۴۵ ساله که درب بانک ایستاده بود بیان کرد: بنده یک دختر دم بخت دارم برای تهیه جهیزیه او در خواست وام داشته؛ اما بانک ها وعده یک ماه بعد را می دهند که مشخص نیست باز موفق به دریافت وام شوم.

بخشنامه آمده که وام ندهید

“اسماعیل ابوالحسنی باجگانی” گفت: در خواست وام در بانک های مختلف داشتم؛ ولی موافقت نشده است.
وی ادامه داد: مردم مشکل و گرفتاری های زیادی دارند و در زمان حال کسی بدون وام نمی تواند امورات خود را بگذراند.
“میرجعفری” بیان کرد: برای درخواست وام به یکی از شعب مراجعه نمودم؛ اما به بنده گفتند بخشنامه آمده که وام ندهید.

فقط منافع بانک ها مهم است

” اسما حسینی” یکی از کسبه عنوان کرد: در زمان گذشته هدف از ساختن بانک کمک به مردم و نگهداری از پول و کمک به تسهیل در امور زندگی مردم توسط وام بود؛ اما در حال حاضر دقیقا بالعکس، مردم باید کمک کنند به بانک ها که روز به روز وضع آن ها بهتر شود!.
وی افزود: فقط منافع بانک ها مهم است و دیگر موارد مهم نیست.
رنجبر گفت: شرایط دریافت وام بسیار دشوار شده است. ابتدا حتما باید معدل حساب داشته باشید بعد از آن مدارک را به بانک تحویل داده و بعد از دو هفته مدارک را تایید و اعلام کردند ضامن های خود را معرفی و مدارک آن ها را تحویل دهم؛ به سختی چند ضامن پیدا کردم و مدارک آن ها را تحویل داده که به بنده مطرح کردند هیچ کدام از این افراد نمی توانند ضامن شوند، چند نفر دیگر را برای ضامن خود معرفی نمودم؛ اما آن ها را نیز تایید نکردند. تا کنون نزدیک به ۲۰ ضامن معرفی نمودم؛ که از هر کدام یک مشکلی گرفته اند و بنده از دریافت وام منصرف شدم.

گزارش: حدیث عباسی- حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

از بافق تا لبنان تاثیر یک تئاتر خوب از صدها سخنرانی بیشتر است

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق، تئاتر آن