گلایه های ساکنین شهرک امام حسین (ع) بافق معلوم نیست شورای اسلامی شهر چه کاری انجام می دهد

 به گزارش هفته نامه افق کویر ؛ شهرک امام حسین(ع) بافق، محدوده‌ای با ۴۰۰ قطعه زمین در سال ۸۲ از سوی مسکن و شهرسازی تحویل شرکت تعاونی مسکن سنگ آهن مرکزی بافق شده تا طبق مصوبات و مقررات آماده سازی اولیه آن انجام و تحویل شهرداری شود. در پی تماس هایی که از سوی ساکنان شهرک پیرامون مشکلات این محله به هفته نامه افق کویر صورت گرفت، خبرنگار هفته نامه افق کویر در محل آن شهرک حضور یافت تا مشکلات ساکنین این منطقه را از زبان آنها منعکس نماید.
یکی از شهروندان بافقی نبود، دور برگردان مناسب برای ورودی این شهرک را یکی از مشکلات ترافیکی بیان کرد و گفت: این شهرک سه ورودی دارد، اما قابل استفاده نیست.
وی عنوان کرد: نامرتب بودن نام گذاری کوچه‌ها و روشنایی نامناسب از دیگر مشکلات این شهرک است.

هیچ کدام پاسخگونیستند
یکی دیگر از شهروندان بافقی از مشکلات این شهرک برای کودکان می‌گوید: مسیر مناسبی برای رفت و آمد کودکان وجود ندارد، باتوجه به اینکه به برخی نهاد‌ها مراجعه کرده ایم، اما هیچ کدام پاسخگو نیستند!
وی افزود: در بعضی از کوچه ها سطل زباله قرار داده اند و اگر داخل کوچه ها گذری داشته باشید، مشخص می شود که برخی از همسایگان زباله های خود را بیرون منزل قرار داده اند و چهره زشتی به محله داده است.

شهرک فاقد مسجد و حسینیه است
یکی از بانوان محله در مورد برگزاری مراسم محرم گفت: چند سالی در زمین نیمه کاره مدرسه مراسمات اهل بیت (ع) برگزار می شد و مدتی نیز یک زمین شخصی را فرش می نمودند و برای برگزاری مراسم آماده می کردند و در سال اخیر مراسمات بیشتر داخل منازل برگزار شد و این محله مسجد و یا حسینه ندارد.
وی در ادامه بیان کرد: در این شهر، پس از چندین سال دو مدرسه ساخته اند که هر دو مدرسه، پسرانه است.
وی افزود: مکانی برای بازی کوکان وجود ندارد و همانگونه که مشاهده می کنید کودکان در کوچه و خیابان و زمین های افتاده، بازی می‌کنند.

معلوم نیست که شورای اسلامی شهر چه کاری انجام می دهد
وی عنوان کرد: زمینی را جهت احداث بوستان تعیین کرده بودند، اما در حال حاضر از بوستان و فضای سبز در این محله نشانی نیست و معلوم نیست که شورای اسلامی شهر چه کاری انجام می دهد!
بانوی ۵۰ ساله عنوان کرد: لوله های فاضلاب شهری را تا درب منازل آورده اند، اما فاضلاب را به خانه ها متصل نکرده اند و بوی فاضلاب خیلی احساس می شود.

همه پیگیری ها در جهت ایجاد زیرساخت ها را ساکنین شهرک انجام دادند
“دهقان” یکی از ساکنین شهرک گفت: مشکلات این محله زیاد است، سال ۸۳ که در این منطقه زمین خریداری نموده ام، آب و برق نداشت و همه پیگیری ها در جهت ایجاد زیرساخت ها را ساکنین شهرک انجام دادند.
وی در مورد فضای سبز محله عنوان کرد: این قطعه زمین مخصوص فضای سبز بوده است و خاک آن را نیز تعویض نموده و خاک مناسب فضای سبز قرار داده اند، پیرامون این موضوع به تعاونی مسکن و سنگ آهن مراجعه نموده ایم، ولی مدام به یکدیگر حواله می دهند!
“عبداللهی” گفت: به نظافت محله بصورت کامل رسیدگی نمی شود و شاید دو سه ماهی یکبار محله را نظافت کنند.
وی افزود: ورودی این محله قابل تردد نیست و بیشتر افراد خلاف جهت رانندگی می کنند و اگر دور برگردان ۵۰ متر بالاتر بود تردد و رفت و آمد وسایل نقلیه بهتر صورت می گرفت.

امکانات رفاهی برای کودکان و نوجوانان وجود ندارد

وی افزود: بعضی از کوچه ها آسفالت آن تخریب شده است و امکانات رفاهی برای کودکان و نوجوانان وجود ندارد.
“بابایی” یکی از ساکنین شهرک امام حسین(ع) بیان کرد : بیش از ۱۲ سال است که ساکن شهرک می باشم، این منطقه از نظر ساختمانی پیشرفت داشته، ولی از نظر امکانات اصلاً پیشرفتی نداشته است. در این شهرک نانوایی ،میوه فروشی،لبنیاتی ،حتی مسجد وجود ندارد.

حدیث عباسی _ حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی