سهل انگاری مردم عامل اصلی سرقت ها

به گزارش هفته نامه افق کویر، روز یکشنبه به تاریخ۲۴/۱۰/۱۴۰۲ سرهنگ “روح اا…مرادی ” جانشین نیروی انتظامی بافق در معیت سرهنگ فاطمه نوق، مدیر روابط عمومی این نیرو به منظور تبادل نظر و تعامل بیشتر با رسانه ها در محل دفتر هفته نامه افق کویر حضور یافتند.
در این نشست که مورد استقبال کادر هفته نامه افق کویر قرار گرفت؛دکتر محمد حسین تشکری، صاحب امتیاز و مدیرمسئول هفته نامه افق کویر ضمن خوشامدگویی عنوان کرد:بی شک نقش نیروی انتظامی در برقراری امنیت بر کسی پوشیده نیست! وی اظهار داشت هفته نامه افق کویر با درج گزارشات و خبرها تلاش می کند تا مخاطبان خود را نسبت به مسایل شهر و جامعه آگاه کند.
عبور تریلرها داخل شهر، نقش پررنگی در بروز تصادفات دارد
در ادامه سرهنگ مرادی در ارتباط با عبور تریلرها ونقش آن در بروز تصادفات عنوان نمود:پلیس راهور، همواره تلاش می کند تا حد امکان از تردد تریلرها در روز و در داخل شهر جلوگیری به عمل آورد.
وی افزود:شهرستان بافق ذخایر ارزشمندی از سنگ ها و معادن را دارا می باشد و محموله های سنگ از شهرستان به شهرهای مختلف ارسال می شود و تردد کامیون ها در آن زیاد است ولی بایستی فکری اساسی پیرامون این موضوع صورت بگیرد.

سهل انگاری مردم عامل اصلی سرقت ها
وی تصریح نمود: هر هفته، جلسات محله محور، با حضور، مردم و ائمه جماعات برگزار می شود و مردم پیرامون مشکلات خود به بحث و تبادل نظر می پردازند. گاهی در جلسات مطالبی عنوان می شود که در حیطه وظایف نیروی انتظامی نمی باشد ولی تلاش می شود مسائل به ارگان های مرتبط ابلاغ شود.
مرادی در ادامه علت بیشتر سرقت ها را سهل انگاری مردم عنوان نمود و گفت: اگر گذری به کوچه و خیابان های شهر داشته باشید، مشاهده خواهید کرد که اتومبیل ها با شیشه های پایین و درب باز به حال خود رها شده است.
وی در ادامه گفت: در شهرستان بافق به دلیل اشتغال افراد در معادن ، از همه قشرها و استان ها در آن حضور دارند و بارها توصیه های لازم در این زمینه به‌ مردم داده شده و جلسات آموزشی پیرامون اطلاع رسانی به مردم صورت گرفته و انتظار می‌رود که مردم دقت نظر بیشتری داشته باشند. مرادی توصیه هایی نیز به مردم داشت که در ادامه عنوان شده است.
مرادی گفت: مردم، شیشه های اتومبیل خود را بالا ببرند و اتومبیل خود را به سیستم دزدگیر مجهز نمایند. هم چنین درب منزل خود را به درستی قفل نمایند، طلا و جواهر ات خود را در مکان هایی ، نظیر یخچال و فریزر و مکان های در دسترس قرار ندهند.

مردم خریدهای خود را از سایت های معتبر انجام دهند
سرهنگ فاطمه نوق هم در ادامه اشاره ای هم به موضوع فضای مجازی داشت و توصیه نمود: مردم خریدهای خود را از سایت های معتبر انجام دهند و برای خریدهای اینترنتی، بعد از دریافت محصول، پرداخت وجه آن را انجام دهند‌.
وی افزود: والدین تلاش نمایند، تا روش استفاده درست از فضای مجازی را به فرزندانشان آموزش دهند. وی ادامه داد: بارها اتفاق افتاده که در برخی فضای مجازی نظیر تلگرام، عضویت در برخی کانال های نامناسب به صورت ناخواسته صورت گرفته، که به محض مشاهده چنین مواردی، از آن کانال خارج شوند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی