گزارش هفته نامه افق کویر از تردد تریلی ها در سطح برخی از معابر بافق، نارضایتی شهروندان از ورود کامیون به داخل شهر

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ جولان غول بیابانی‌ پولادین در خیابان ها و معابر بافق به جز تخریب زیرساخت‌ها و نازیبایی سیما شهری، خطرات بسیاری برای شهروندان به وجود آورده است. سطح و معابر عمومی این شهر اغلب به هر سمتی رو برگردانی شاهد تردد کامیون و خودروهای سنگین خواهید بود، غول‌های پولادی که بعضا رانندگان قانون گریزی نیز پشت فرمان آن نشسته و با سرعت‌های عجیب و غریب بدون رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در مسیر، جولان می دهند و گاهی نیز با ارابه‌ای چند ده تنی لایی هم می‌کشند. عبور و مرور این خودروهای سنگین که این روزهای گویا در خیابان های این شهرستان تشدید شده و همین مساله مشکلاتی را برای شهروندان و زیرساخت شهری به وجود آورده است. براساس مقررات ورود کامیون‌ها به داخل شهر ممنوع است، اما این روزها تردد بی رویه غول های بیابانی مانند کامیون ها بین خودروهای سواری و در خیابان‌های شهرستان و یا توقف این خودروهای سنگین در گوشه خیابان یا کوچه و پس کوچه بافق شاهد هستیم که بسیاری شهروندان از این وضعیت اعلام نگرانی کرده اند و پیرامون این موضوع خبرنگاران افق کویر با چند تن ازشهروندان گفتگو نموده که در ادامه می خوانید:
یکی از شهروندان که تمایل به معرفی خود نداشت گفت: بنده چندین بار دیدم که کامیون ها وارد شهر شده و از سمت بلوار بسیج وارد میدان شهدا شده اند با سرعت بسیار بالا در شهر تردد دارند که بسیار خطر آفرین می باشند.

ممنوعیت جدی برای تردد و توقف خودروهای سنگین
وی ادامه داد: من خواهان ممنوعیت جدی برای تردد و توقف خودروهای سنگین در معابر شهری و عمومی هستم.
“محمدی” افزود: زمانی که این خودروهای سنگین به سطح شهر می آیند باعث ایجاد ترافیک می شوند و بیشتر شب ها در سطح شهر تردد دارند.
وی گفت: پلیس راهنما و رانندگی باید با عبور و مرور کامیون ها در سطح شهر برخورد و متوقف نماید.

عبور و مرور کامیون در داخل شهر
یکی از شهروندان در پاسخ به این سوال آیا تاکنون با تردد خودروهای سنگین در سطح شهر برخورد داشته اید بیان کرد: بله. شهرستان بافق یک شهر صنعتی است و عبور و مرور کامیون در داخل شهر زیاد است.

وجود نقاط کور و حادثه ساز در کامیون‌ها دلیل تصادفات دلخراش است
وی اضافه کرد: تردد این کامیون‌ها به دلایل متعددی، ازجمله بزرگی، نقاط کور و حادثه ساز بسیار و شلوغی خیابان‌ها تصادفات بسیاری که اغلب نیز دلخراش است را به وجود آورده است.

از محل هایی عبور می کنند که از دید دوربین راهنمایی رانندگی خارج است
وی ادامه داد: حتی بعضی از رانندگان خودروهای سنگین با ترفندهایی پلاک ماشین را مخفی می نمایند تا قابل شناسایی نباشد و بعضی از رانندگان از محل هایی عبور می کنند که از دید دوربین راهنمایی رانندگی خارج است.
یکی دیگر از شهروندان ساکن خیابان “شهید تفکری” به خبرنگار افق کویر گفت: عبور و مرور کامیون ها و یا توقف این خودروهای سنگین در اغلب معابر شهری قابل مشاهده است.
“رنجبر” افزود: اغلب رانندگان کامیون‌ها در حین تردد در بلوار بسیج با سرعت زیاد تردد می کنند که این مساله می تواند بسیار خطرآفرین و حادثه زا باشد، سپس او از مسئولان شهر درخواست کرد که وضعیت تردد خودروهای سنگین در این شهرستان، مدیریت و ساماندهی شود.
یکی از ساکنین محله عدالت گفت: بلوار نخلستان که به تازگی احداث شده است، رانندگان خودرو های سنگین، ماشین های خود را در این مسیر قرار می دهند و در حال تعویض روغن و فیلتر خودرو های خود می باشند.

چندین بار این موضوع را اعلام نمودم ؛ ولی هیچ یک از سازمان ها هیچ اقدامی انجام نداده اند
وی بیان کرد: به نظربنده مقصر سازمان های مربوطه می باشند، چندین بار این موضوع را اعلام نمودم؛ ولی هیچ یک از سازمان ها اقدامی انجام نداده اند.
وی اضافه کرد: در خیابان فرهنگ، زمین‌های افتاده ای وجود دارد، همچنین در کنار هلال احمر، کامیون ها را پارک می کنند و صبح زود ماشین خود را روشن می کنند که هم باعث آلودگی صوتی و آلودگی هوا می گردد.

ورود کامیون به داخل شهر باعث نارضایتی و اعتراض شهروندان و کسبه گردیده است
وی یادآور شد: ورود کامیون به داخل شهر، ضمن ایجاد ترافیک، چهره نازیبایی را به شهر داده و به نوعی در هر کوچه و خیابانی شاهد پارک کامیون‌ نیز هستیم و این‌ مسئله باعث نارضایتی و اعتراض شهروندان و کسبه گردیده است.
یکی دیگر از شهروندان عنوان کرد: جریمه تردد کامیون ها در معابر شهری بازدارنده نیست و حداقل باید با ابزار بازدارنده دیگری، از جمله افزایش نرخ جریمه یا توقیف خودرو سنگین و … ساماندهی شود.
دوشنبه یازدهم دی ماه ۱۴۰۲ فرمانده نیروی انتظامی بافق در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران در مورد تردد کامیون ها در سطح شهر گفت: در شهرستان بافق مشکل توقفگاه(پارکینگ) وجود دارد و مکانی وجود ندارد که کامیون ها به آن سمت هدایت شوند.
وی افزود: رایزنی ها با دانشگاه آزاد اسلامی بافق انجام شده است که زمینی جهت توقفگاه در اختیار نیروی انتظامی قرار دهند و مجوزهای لازم نیز صورت گرفته است و بعد از ایجاد توقفگاه اجازه داده نخواهد شد که حتی یک کامیون از سطح شهر عبور نماید.

حدیث عباسی _ حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی