نقش مربیان مجرب در بالارفتن سطح عملکرد کیفی بازیکنان

به گزارش هفته نامه افق کویر، تنيس روي ميز در حال حاضر، يكي از محبوبترين ورزش‌ها در جامعه و مدارس كشور است، این ورزش محدوده سنی مشخصی نداشته و از سن ۷تا۸۰سالگی می توان به این ورزش پرداخت . شرط يك بازي خوب، داشتن تحرك، سرعت عمل و عكس‌العمل، ديد قوي و بدن آماده است. در این شماره از هفته نامه، خبرنگار ما گفتگویی با”شهناز پاکزاد” نایب رئیس هیئت تنیس روی میز شهرستان و مربی درجه یک کشوری داشته که در ادامه می خوانید:
“شهناز پاکزاد”گفت: از سال ۷۹ فعالیت خود در رشته ورزشی تنیس را آغاز نمودم. وی ادامه داد: با توجه به عملکرد مطلوب تنیس روی میز شهرستان، تصدی پست نایب رئیس تنیس روی میز استان به بنده پیشنهاد شد؛ که با توجه به بعد مسافت تا مرکز استان و مسئولیت سنگین زندگی و کار از پذیرش این سمت امتناع ورزیدم.

تنیس شاخه ورزشی به نسبت گرانی است
وی در ادامه عنوان نمود: خوشبختانه شهرستان بافق از بازیکنان مستعدی برخوردار بوده و در استان و منطقه ۸ کشور از بهترین ها هستند. با توجه به اینکه تنیس روی میز، یک رشته مهیج و آکادمیک بوده و به خلاقیت و انعطاف پذیری و هماهنگی و عکس العمل و استقامت زیادی نیاز دارد و شاخه ورزشی به نسبت گرانی است، به منظور حرفه ای شدن می بایست سرمایه گذاری زیادی را منظور نمود. یک بازیکن حرفه ای می بایست از تجهیزات مجهز و به روز ورزشی برخوردار بوده؛ با ذکر مثال یک راکت حرفه ای و کفش ویژه برای تنیس هزینه زیادی داشته، که می بایست هزینه شرکت در مسابقات، ایاب و ذهاب و اسکان را نیز به هزینه های فوق، اضافه نمود.


نقش مربیان مجرب در بالارفتن سطح عملکرد کیفی بازیکنان
پاکزاد در ادامه عنوان نمود: به منظور بالا بردن سطح کیفیت عملکرد تیم، به حضور مربیان مجرب بطور مستمر نیاز هست؛ اما جای بسی تاسف است که تعداد مربیان با تجربه و خبره بانو در بافق محدود است. و حضور مربی غیر بومی نیز مشکلات زیادی از جمله هزینه ایاب و ذهاب، اسکان و دوری از خانواده را به همراه دارد. و اکثرا دستمزد مربی زیاد بوده و مربی غیر بومی زمان کمتری را برای انجام تمرینات در اختیار داشته که قطعا ًدر نتایج بازی ها، تاثیرگذار خواهد بود.
وی ادامه داد: تنیس روی میز شهرستان، از حضور مربیانی از کشورهای کره و چین نیز بهره برده با ذکر مثال؛ ۳ مربی بانوی کره ای به مدت یک هفته و در ۲ مرتبه به آموزش بازیکنان پرداختند.همچنین در زمان مسئولیت مهندس مظفری، “لی” مربی چینی به مدت یک ماه در اردوی تیم ملی حضور داشت؛ ولی با نزدیک شدن به تعطیلات عید و تعطیلی سالن ها به مدت ۲ماه، باعث شد بازدهی مناسبی را شاهد نباشیم. وی گفت: از مسئولین فدراسیون و اداره ورزش تقاضامندم، برنامه ریزی منسجم تر و دقیق تری داشته؛ تا بازدهی مناسبی را شاهد باشیم.
وی درخواستی نیز از مسئولین آموزش وپرورش داشت: مربیان در مدارس به آموزش تنیس روی میز اهتمام بیشتری داشته باشند . پاکزاد از نهادها و ارگان ها جهت رشد و توسعه تنیس روی میز شهرستان دعوت به عمل آورد تا انشا… سال آینده شاهد اعزام تیم هایی از نهادها و ارگان ها به مسابقات کشوری باشیم.

اعزام تیم تنیس باشگاه آهن به مسابقات لیگ نوجوانان
پاکزاد از اعزام تیم تنیس باشگاه آهن به مسابقات لیگ نوجوانان و جوانان در قزوین خبر داد . وی گفت : همچنین باشگاه ستاره سازان بافق جهت آمادگی در دور دوم مسابقات سوپر لیگ بانوان که از ۸تا۱۳ اسفند ماه در بافق برگزار می گردد، خود را آماده می‌کند.

حکیمه السادات میرمحمدی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی