انتظارات مردم از دید قانون گذاران و ناظران قانون مخفی نماند

مردم یک بار دیگر به صحنه آمدند و به رغم ناملایمات معیشتی و مشکلات اقتصادی، بار دیگر بر سر اهداف انقلاب اسلامی با آراء خود پیمان بستند که تا پای جان؛ انقلاب اسلامی خود را دوست می دارند.
مردم بار دیگر درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کردند! یک بار دیگر با امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری میثاق نمودند که بر سر ارزش های انقلاب اسلامی، وفادار خواهند ماند.

مردم از همه قشر و با هر گرایش سیاسی بار دیگر نشان دادند؛ در مقابل بدخواهان این شجره طیبه؛ مانند «ید واحده» عمل خواهند کرد و هیچگاه اجازه نخواهند داد تا اهریمنان عالم؛ چشم بد به این آب و خاک داشته بدوزند.
مردم بار دیگر اثبات کردند؛ گرچه تعدادی معدود مسئول در میان خیل عظیم خدمتگزاران به این آب و خاک در انجام وظایف خود سهل انگاری می کنند؛ این مانع از حضور مردم در پای صندوق های رای نخواهد شد.
مردم بار دیگر اعلام کردند؛ گرچه تورم و گرانی همچنان بر قشر عظیم جامعه سایه افکنده؛ ولی آنان با اتکال به خداوند متعال، این مرحله را نیز پشت سر خواهند گذاشت.

۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ از راه رسید و شکوه انتخابات به بار نشست و مردم به نمایندگان خود رای دادند و آنان را به نمایندگی از سوی خود به خانه ملت فرستادند؛ اما همین مردم خواسته هایی دارند که نباید از دید قانون گذاران و ناظران قانون مخفی بماند! خواسته هایی که گریبانگیر بسیاری از هموطنان و همشهریان شده است. مردم از نماینده خود انتظارات مختلفی دارند؛ از جمله توجه به وعده های که داده است؛ نماینده یادش نرود چه عهدی با مردم بسته است تا نظر مردم را از آن خود کند.

نماینده باید در جهت قانونگذاری و تسهیل مسایل زیر کوشا باشد؛ مسایلی مانند مسکن و ازدواج جوانان، مسکن ملی، چاه‌های کشاورزی و خاموشی مکرر آن؛ به ویژه در فصل تابستان و زمانی که درخت به آب فراوان احتیاج دارد. پرداخت به موقع عوارض معادن به کمیته عمران فرمانداری بافق تا این کمیته در اختیار دهیاری و شهرداری قرار دهد. حل مشکلات معلمان؛ به ویژه معلمانی که با حقوق ناچیز و با ۹ ماه پرداخت بیمه در سال به عشق معلمی تلاش می کنند.رفع بیکاری جوانان با توجه به سطح تحصیلات آنان، مشکلات بیمارستان جدید بافق و میان ماندن قول و وعده های مسئولین، کمبود پزشک متخصص که هنوز خیال حل شدن این مسئله وجود ندارد و هنوز سیاستگذاری خاصی در این زمینه انجام نشده است. مشکلات مالیاتی و حقوق دولتی معادن که آن قدر کمرشکن شده است که معادن از پرداخت آن طفره رفته و عجیب تر آن که این حقوق باید در محل معادن هزینه شود؛ اما معلوم نیست در کجا و چگونه خرج می شود. دوبانده بودن جاده بافق – بهاباد هنوز هم احتیاج به همفکری و تعامل ادارات مرتبط با بخش معادن دارد که نیاز هست ریش سفیدی در این میان شده و طرفین به توافق دست یابند.

شوری آب آشامیدنی مردم که در تابستان حلاوت را از گلوی مردم می گیرد و با تاسف، باز این شوری بیشتر و بیشتر خواهد شد و شاید تنها راه حل آن انتقال آب از جنوب کشور به منطقه مرکزی است تا درختان خشکیده کویر به آب جان بگیرد.

دکتر محمد حسین تشکری صاحب امتیاز و مدیر مسئول

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی