معرفی شهر ورزشی بافق در سطح بین المللی

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ “مهدی منصوریان” مدیرعامل باشگاه فرهنگی- ورزشی سنگ آهن بافق در گفتگو با خبرنگار افق کویر؛ سال ۱۴۰۲ را سال پربار ورزش قهرمانی دانست و گفت: از سال ۱۴۰۱ برنامه ریزی ها صورت گرفت؛ که باعث شد، اتفاقات خوبی رقم بخورد و برای اولین بار در تاریخ ورزش باشگاه، شهرستان و استان ملی پوش داشت و این موضوع تنها یکی از دستاوردهایی است که برای شهرستان رقم خورد و همچنین انگیزه برای همه نوجوانان و جوانان مستعد بافقی که در زمینه ورزش قهرمانی فعالیت می کنند؛ ایجاد شد.

کسب رکورد تاریخی ایران توسط باشگاه سنگ آهن بافق
وی در ادامه بیان کرد: در مسابقات قوی ترین مردان در رشته “لیفت” “امیری” رکورد دار تاریخی لیفت ایران شد و قطعاْ می‌تواند قهرمان جهان نیز شود و خوش رنگ ترین مدال طلای جهان را دریافت کند.

مبینا فلاح پرچم دار ایران در رشته تیراندازی با کمان
وی افزود: مبینا فلاح در رشته تیراندازی با کمان، توانست در دوسال پیاپی موفق به کسب مقام قهرمانی لیگ برتر ایران شود و در فینال با اقتدار سپاهان را شکست داده و نشان داد که این رشته نیز برای خود حرفی برای گفتن دارد.
وی گفت: فلاح توانست برای اولین بار رکورد تاریخی ایران را جابجا کند و این موضوع حائز اهمیت است چرا که این فرد از باشگاه سنگ آهن بافق و از همه با ارزش تر از ورزشکاران بومی شهرستان است.
وی عنوان کرد: فلاح به عنوان کاپیتان تیم ملی “ریکرد بانوان” برای سهمیه المپیک پرچم دار ایران است و این افتخار خیلی بزرگی است.
وی از جانب خانم فلاح گلایمندی خود را از مسئولین شهر برای بی اهمیت جلوه دادن این موضوع و دیگر افتخارات، بیان کرد و افزود: شبکه های داخلی و خارجی به این موضوع بسیار پرداختند که بانوان در باشگاه سنگ آهن پیشرفت بسزایی داشته اند و باشگاه را مورد تمجید قرار دادند و این موضوع بسیار اهمیت دارد و در شرایطی که کشور مورد حمله فرهنگی قرار گرفته است توانسته دختران شهر را اینگونه معرفی کند و برایشان شرایط و بستر را فراهم نماید که در سطح ملی و بین المللی بتوانند توانایی خود را نشان دهند.

اصلاً مسئولین به این موضوع نه فکر کردند و نه برنامه ریزی کردند
وی در ادامه بیان کرد : این موفقیت ها نشان می دهد که پیشرفت ورزش در شهر بافق چقدر روبه جلو است به ویژه در بانوان و این اتفاق خیلی مهمی بود؛ اما متأسفانه اصلا مسئولین به این موضوع نه فکر کردند و نه برنامه ریزی کردند و این گله ای بود که اغلب ورزشکاران داشتند.
وی اظهار کرد: ورزشکاران باشگاه سنگ آهن اگر افتخاراتی می آفرینند؛ برای شهرستان بافق است و صرفا نباید به تبریک مجموعه شرکت سنگ آهن که مدیرعامل در راس آن قرار دارد و مجموعه هیئت مدیره باشگاه بسنده کرد؛ بلکه مسئولین باید به ورزشکاران این شهرستان توجه بیشتری نمایند.

بانوان هندبالیست نوجوان؛ جوان و بزرگسال طلای ایران را کسب نمودند
وی افزود: مسئولین با یک پیام تبریک می توانند به ورزشکاران انگیزه دهند بانوان هندبالیست نوجوان؛ جوان و بزرگسال طلای ایران را کسب نمودند و این افتخار بزرگی است؛ اما نمی دانم چرا مسئولین خیلی عادی از این موضوع می گذرند و بی اهمیت جلوه می دهند.

هیچکس نمی داند که چه اتفاقی افتاده است!
وی بیان کرد: در رشته هندبال تیم منتخب دانش آموزی استان یزد که همه بومی بافق بودند؛ قهرمان ایران شدند و جام اخلاق را نیز به خود اختصاص داده و به شهر بازگشتند و اما شاید هیچکس نمی داند که چه اتفاقی افتاده است!

ورزشکاران باید چه انجام دهند که توجه مسئولین را به خود جلب کنند؟!
وی عنوان کرد: نوجوانان و جوانان چه باید انجام دهند و من واقعا این موضوع را نمی‌فهمم.
وی با بیان این مطلب که در حال حاضر هفت نفر از بازیکنان در تیم ملی هستند؛ گفت: آیا بالاتر از تیم ملی نیز وجود دارد؟ مگر ورزشکاران باید چه انجام دهند که توجه مسئولین را به خود جلب کنند؟!
وی بیان کرد: مسئولین باید این نوجوانان و جوانان را الگو سازی کنند و اگر نخبه های ورزشی را در نیابیم و حفظ نکنیم قطعاً بعداً دچار چالش و ناهنجاری های ناگوار خواهیم شد و انگیزه در نوجوانان و جوانان به ورزش قهرمانی کور خواهد شد.
وی اضافه کرد: قطعا یک ورزشکار به بازیکن تیم ملی شهرش نگاه می کند؛ که مسئولین هیچ ارزشی برایش قائل نمی شوند؛ انگیزه نخواهد داشت که به تیم ملی برود و این خیلی بد است و از این موضوع خیلی ناراحت هستم که چرا باید این اتفاق بیفتد.

اگر حمایت نشوند فرار نخبه ورزشی صورت خواهد گرفت
وی در ادامه بیان کرد: این بازیکنان فرزندان این سرزمین و شهرستان هستند، نماینده شهر بافق و استان در مسابقات داخلی و بین المللی هستند و اگر حمایت نشوند فرار نخبه ورزشی صورت خواهد گرفت و این موضوع با فرار مغزها هیچ تفاوتی ندارد.
وی عنوان کرد: ورزشکاران نزد من آمده و گلایمند بودند و گفتند؛ قهرمان ایران شده و در تیم ملی حضور یافته ؛ مسئولین در انتظار چه هستند؟!


تیم هندبال برای دومین بار قهرمان لیگ برتر شد
وی با عنوان این مطلب که تیم هندبال برای دومین بار قهرمان لیگ برتر شد؛ گفت: با انتشار اخباری کذب که تمام افراد تیم غیر بومی بوده نتوانستند انگیزه ورزشکاران را کاهش دهند.
وی افزود: در تیم شش بازیکن غیر بومی و ۱۴ بازیکن بومی حضور دارند.

با انتشار اخبار کذب باعث دلسردی فرزندان این شهر می شوند
وی احساس تأسف کرد و گفت : به جای اینکه از ورزشکاران حمایت کنند و افتخار کنند که تیم در سطح حرفه ای پیشرفت کرده است با انتشار اخبار کذب باعث دلسردی فرزندان این شهر می شوند.
وی در ادامه بیان کرد: چهار نفر از نوجوانان و جوانان شهرستان بافق در لیگ برتر حضور دارند و افتخار می کنم که فرزندان شهر پیشرفت کردند و ستایش می کنم و خوشحالم که در عرصه ملی حضور داریم.

۱۰ ملی پوش از شهرستان بافق
وی تاکید کرد: در تاریخ ورزش بافق هیچ موقع چنین چیزی وجود نداشته و در حال حاضر ۱۰ ملی پوش داشته و این خیلی اهمیت دارد.

کسب مقام سوم ایران توسط پسران هندبالیست جوان
وی پیرامون تیم هندبال پسران گفت: اتفاق خوبی که افتاد تیم نوجوان پسران در لیگ آیندگان توانستند برای اولین بار مقام سوم ایران را کسب کنند ؛ حتی می توان گفت شایسته بود که در فینال حضور داشته باشند .
وی عنوان کرد: حمایت خوب مردم از تیم باعث شد که بعد از شش سال این تیم به لیگ برتر راه پیدا کند و انگیزه ای برای بازیکنان ایجاد شد؛ که به این قله نگاه کنند و بالاترین سطح ورزش را که لیگ برتر است را تجربه کنند و حتی به سطح تیم های ملی راه پیدا کنند و قطعا سال های بعد، سال های خوبی را برای ورزش شهرمان خواهیم داشت و این نشان می دهد که یکی از شهرستان های قطب ورزش قهرمانی در استان یزد، شهرستان بافق خواهد بود.

در کشور تیم هندبال باشگاه سنگ آهن را به عنوان قطب اول منطقه می شناسند
وی افزود: در کشور، تیم هندبال باشگاه سنگ آهن را به عنوان قطب اول منطقه می شناسند همچنین دومین باشگاه در سطح کشور و جزء آکادمی های ممتاز ایران شده و افتخاری دیگر از شهرستان بافق در استان یزد است.
وی بیان کرد: دوازده آکادامی در کشور وجود دارد که تنها باشگاه سنگ آهن بافق و سپاهان اصفهان توانستند آکادامی ممتاز را کسب کنند و مجوز آکادامی ممتاز را دریافت کنند که در سطح ملی و بین المللی خیلی حائز اهمیت است و رتبه دارد.
وی در ادامه گفت: در رشته والیبال ساحلی دو مرتبه مقام چهارمی لیگ برتر را کسب نموده و در حال حاضر برای شرکت در یکی از تورهای ملی تمرین می کنند و این مسابقات به میزبانی باشگاه سنگ آهن بعد از لیالی قدر در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

والیبال و هندبال ساحلی نیز مانند فوتسال ساحلی خواهند درخشید
وی افزود: در دو دوره قبل ،مردم ورزش دوست بافق در تماشای این بازی نشان دادند که این رشته هم یکی از رشته های خوب و مستعد شهرستان است و این مجموعه در استان یزد ثابت شده است و همان طور که فوتسال ساحلی در سطح ملی و بین المللی خوب درخشید می تواند در والیبال ساحلی و حتی هندبال ساحلی پیشرفت های قابل چشمگیری را داشته باشند.

فوتبال نوجوانان دو هفته زودتر از پایان مسابقات، قهرمان لیگ برتر استان شدند
وی اظهار کرد: در رشته فوتبال نیز پیشرفت چشمگیری داشته و در تیم فوتبال زیر ۱۳ سال باشگاه آهن قهرمان لیگ استان شده و فوتبال نوجوانان دو هفته زودتر از پایان مسابقات، قهرمان لیگ برتر استان شدند.
وی افزود: طبق نظر کارشناسان فنی در فوتبال می توان بازیکنان را رشد داد که بتوانند در سطح ملی مسابقه دهند و این نیازمند یک برنامه ریزی منسجم و مدونی است که با همکاری یک مجموعه می تواند رقم بخورد و قطعا حرف‌های زیادی برای گفتن در سال های آینده خواهیم داشت. همچنین رشته های دیگر به صورت آکادمی فعالیت می‌شود و در رشته های تنیس روی میز، شطرنج و ژیمناستیک پیشرفت چشمگیری داشته است.

معرفی شهر ورزشی بافق در سطح بین المللی
وی عنوان کرد: در آینده می توان شهر بافق را به عنوان یک شهر ورزشی در سطح کشور و حتی بین المللی معرفی کرد.
وی افزود: تغیراتی در کاربری ورزشگاه صورت خواهد گرفت و به استادیوم ۱۰ هزارنفری تبدیل خواهد شد. و ۸۰ درصد لوازم زیرساخت های زمین چمن خریداری شده است و سال آینده چمن به بهره برداری خواهد رسید و طرح ۵۰ هکتاری دهکده ورزشی در بازه زمانی سه سال انجام خواهد شد؛ که می تواند آوردهای خوبی برای شهر در حوزه اقتصادی داشته باشد.
وی اظهار کرد: با توجه به اقلیم خوبی که شهرستان بافق نسبت به کشورهای غرب آسیا دارد ؛ می توان به اقتصاد شهرستان و کشور کمک کرد و با برگزاری اردوها درآمدی برای شهر و مجموعه خود رقم زد.
وی افزود: بازیکن های تراز اول کشوری و حتی بین المللی در شهر حضور می یابند و می توانند الگویی برای علاقمندان باشند و یک شهر توریستی و ورزشی سالم در حوزه گردشگری داشته که همه دستاورد است و باعث می شود سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این شهرستان سرمایه گذاری کنند.

حدیث عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی