کاراته دفاع از خود با دستان خالی است

 به گزارش هفته نامه افق کویر، ورزش کاراته یکی از محبوب ترین ورزش‌های رزمی جهان محسوب می‌شود. ورزش‌های رزمی به ایجاد هماهنگی میان اعضای بدن و ایجاد تمرکز ذهنی می‌پردازند. کاراته به صورت ورزش دفاع بدون اسلحه از خود تعریف می‌شود. این ورزش شامل روش‌های دفاعی و تهاجمی پویایی است. این ورزش ذهنی حرکتی لباس ویژه خود را داشته و پیشرفت هنرجو با به دست آوردن کمربندهای رنگی مشخص می‌شود . در این شماره از هفته نامه فرصتی مغتنم دست داد که به گفتگو با تنی چند از دختران کاراته کار بافقی پرداخته که در مسابقات بین المللی تهران خوش درخشیدند.

ورزش ضامن سلامتی
“زهرا زمانی” ۹ساله، گفت:از سن شش سالگی فعالیت خود در رشته کاراته را آغاز نمودم. وی ادامه داد: تاکنون در مسابقات متعددی شرکت نموده و در طی حضورم در مسابقات به مقام های اول، دوم و سومی دست یافته ام. زمانی عنوان نمود: اولین حضورم در مسابقات، با نگرانی زیادی همراه بود؛ ولی بتدریج در طی مسابقه بر ترس هایم غلبه نمودم. وی عنوان نمود: تلاش می نمایم تا به کمربند مشکی کاراته دست یابم.
وی به نوجوانان توصیه نمود، به منظور حفظ سلامتی خود به ورزش روی بیاورید.
زمانی گفت: از خانواده عزیزم که همواره مرا مورد لطف و حمایت خود قرار داده اند سپاسگزارم

کسب مدال طلا طعم دیگری داشت
“دیناکارگران” ۱۲ ساله گفت: به پیشنهاد یکی از دوستانم که در رشته کاراته فعالیت داشت؛ در تمرینات حضور یافته و از همان روزهای آغازین، علاقه به کاراته در من شکل گرفت. وی ادامه داد: قریب به ۴ سال است که در رشته کاراته فعالیت داشته و در طی مدت فعالیت ورزشی خود،۴ مدال طلای ارزشمند و یک مدال نقره مسابقات را از آن خود نموده ام.
کارگران گفت: در اولین حضورم در مسابقات موفق به ارتقای کمربند از زرد به قهوه ای شده اما کسب مقام دومی مسابقات برایم رضایت بخش نبود و کسب مدال خوش رنگ طلا در مسابقات بعدی طعم دیگری داشت.
وی عنوان نمود: در رشته ورزشی دیگری فعالیت نداشته و آرزویم این است که در مسابقات آسیایی و جهانی خوش بدرخشم و افتخار کسب نمایم.

کاراته دفاع از خود با دستان خالی است
“سوگند شکوهی” ۱۲ساله گفت: در سن ۹ سالگی به خواست مادرم در یکی از کلاس‌های کاراته نام نویسی کردم . به یاد دارم از همان زمان تب و تاب ورزش در من بیدار شده بود و حالا بیشتر از گذشته به تمرینات کاراته می پردازم و در مدت سه سال فعالیت ورزشی خود، موفق به کسب ۷مدال طلا، دو نقره و دو برنز شدم.
شکوهی ادامه داد: اگر بخواهم تعریفی درست از کاراته برای خوانندگان داشته باشم: کاراته به نوعی دفاع از خود با دستان خالی و وارد نمودن ضربه به حریف و ضربه خوردن است.
وی تصریح نمود: خاطره شیرین تجربه اولین حضورم در مسابقات که به کسب مدال ارزشمند طلا منتهی شد، برای همیشه در خاطرم ماندگار شد

طعم تلخ شکست
“کیمیا کریمیان” گفت: از سن ۹ سالگی فعالیت خود در رشته کاراته را آغاز نموده و دارای کمربند بنفش می باشم و در مدت فعالیت ورزشی خود، موفق به کسب ۶ مدال طلا، ۴ نقره و یک برنز شدم.
وی اظهار نمود: در رشته های کاراته، شمشیر بازی و شنا فعالیت داشته و روزی ۲ تا ۳ ساعت را به انجام تمرینات کاراته می پردازم.:
کریمیان از نوجوانان درخواست نمود، همواره پرداختن به ورزش، بویژه کاراته را در اولویت زندگی خود قرار دهند. وی ادامه داد: کاراته ورزشی رزمی است که بصورت گروهی و انفرادی انجام شده و حس همدلی و همراهی در آن موج می زند.
وی عنوان نمود: به یاد دارم در یکی از مسابقات، که در سطح کشوری برگزار می شد، مغلوب حریفم با کمربند پایین تر شدم و طعم شکست آن قدر برایم تلخ بود که امیدهایم را به نومیدی مبدل نمود و دیگر انگیزه ای برای ادامه راه نداشتم.
کریمیان تصریح کرد: در ابتدای امر، زمانی که در جمع خانواده و دوستان مورد تعریف و تمجید قرار می گرفتم، مغرور می شدم اما یک ورزشکار باید بسیار مراقب باشد که دچار آفت غرور نشود.

کسب مقام دومی مسابقات برایم طعم شیرینی داشت
“ملیکا موحدین” ۱۲ساله گفت: به مدت ۶ماه است که فعالیت خود در رشته کاراته را آغاز نموده و در مسابقات استانی و شهرستان به مقام دومی بسنده نمودم.
وی ادامه داد: کسب مقام دومی مسابقات برایم طعم شیرینی داشت و خانواده و معلم عزیزم مرا مورد حمایت، لطف و عنایت خود قرار داده اند.

۱۴ مدال رنگارنگ
“سیما باقری” دانش آموز کلاس چهارم گفت: با تشویق پدرم فعالیت در رشته کاراته را برگزیده و به مدت ۳سال ونیم در این رشته فعالیت داشته و دارای کمربند بنفش هستم. وی عنوان نمود: در مدت فعالیت ورزشی خود ۱۳مدال رنگارنگ را در کارنامه ورزشی خود به ثبت رسانده که شامل،۶ مدال طلا، ۶نقره و یک برنز می‌باشد و کسب مدال برنز برایم خوشایند نبود.
وی تصریح نمود: یکی از شیرین ترین خاطراتم زمانی بود که با کمربند سفید و با یک حرکت پیروزمندانه، موفق به کسب مدال طلای مسابقات شده و یکی از تلخ ترین خاطراتم که طعم تلخ آن در خاطرم ماندگار شد، در مسابقات تهران با یک حرکت کاتا مغلوب حریف شدم.

کاراته، هنر دفاع از خود
“نازنین زهرا عسکری پور” ۱۴ ساله گفت: از سن ۱۳ سالگی به رشته کاراته پرداخته و در مدت فعال خود موفق به کسب دو مدال طلا، دو نقره و یک برنز شدم.
وی به نوجوانان توصیه نمود: به ورزش کاراته روی اورند؛ که یکی از کاربردی ترین ورزش های رزمی به منظور دفاع از خود است.
نازنین زهرا عسکری پور گفت: از اینکه توانستم با کسب مدال طلا، موجبات شادی و رضایت مادر، پدر و پدر بزرگم را فراهم نمایم، بسیار خرسندم.

کاراته را رها نخواهم کرد
محیا دهستانی ۱۱ ساله گفت: به مدت ۳ سال و نیم است که در رشته ورزشی کاراته فعالیت دارم.
وی گفت: به صورت کاملا اتفاقی و از طریق فضای مجازی با این ورزش آشنا شده و در کلاس های آموزشی شرکت نمودم. وی گفت : تا کنون در ۹ مسابقه شرکت نموده و موفق به کسب ۷مقام اولی، ۴مقام دومی و یک مقام سومی شدم.
دهستانی گفت اولین حضورم در مسابقات با فشار زیادی همراه بود و به تدریج بر بازی مسلط شدم . از خانواده عزیزم که همواره و در همه لحظات همراه من بودند سپاسگزارم.
وی ادامه داد: یکی از شیرین ترین خاطراتم کسب مدال طلای کشوری بود
دهستانی در پاسخ به این پرسش که اگر زمانی به شما پیشنهاد شود که ورزش کاراته را رها کنید چه واکنشی خواهید داشت پاسخ داد: علاقه به کاراته از سنین کودکی در من نهادینه شده و هرگز آن را رها نخواهم نمود.

حکیمه السادات میرمحمدی، افسانه رنجبر

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی