به بهبود فضای آموزش دانشگاهی توجه ویژه ای شود

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ «مریم روزبهی» متولد آبان، ۱۳۶۲ عضو هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه پیام نور استان یزد است؛ و مادر چهار فرزند که بیش از همه چیز می بایست به آنان بیاندیشد. از سال ۱۳۸۸ در دانشگاه پیام نور بافق استخدام شد و حدود ۶ ماه است؛ که به عنوان سرپرست دانشگاه پیام نور بافق مشغول به فعالیت است؛ خبرنگار هفته نامه افق کویر با وی گفتگویی انجام داد:

افزایش رشته مترجمی زبان انگلیسی به رشته های پذیرش
وی در پاسخ به این پرسش که” چه رشته هایی به رشته های پذیرش دانشگاه اضافه گردید؟” گفت: در سال جاری رشته مترجمی زبان انگلیسی در سطح کارشناسی به فهرست رشته ها اضافه شد و همچنین درخواست افزودن کارشناسی ارشد حقوق و مدیریت هم داده شده است که امیدوارم با پیگری های نماینده مجلس شورای اسلامی این مقطع تحصیلی در رشته های ذکر شده؛ ایجاد گردد.
وی افزود: ۴۷۵ دانشجو در دانشگاه پیام نور بافق مشغول به تحصیل هستند.
وی هم افزایی و ایجاد حرکت در جامعه دانشگاهی پیام نور را با اهمیت دانست و گفت: مشکلات مالی همیشه وجود داشته است و انشاا… رفع شود.

به بهبود فضای آموزش دانشگاهی توجه ویژه ای شود
وی در ادامه گفتگو همراهی با دانشگاه، احترام به مجموعه دانشگاهی و توجه ویژه به برنامه های آینده دانشگاه را از مسئولین خواستار شد و بیان کرد: هر مجموعه ای برای رشد و پیشرفت خود به حرکت آگاهانه و به موقع اعضای خود احتیاج دارد؛ اگر شهرستانی با دانشگاهی پیشرفته و جوانانی تحصیل کرده و کارآمد می خواهیم، می بایست به بهبود فضای آموزش دانشگاهی توجه ویژه ای شود.
وی در پاسخ به این پرسش که» در سال ۱۴۰۲ در دانشگاه پیام نور بافق چه گذشت؟» گفت: در سال ۱۴۰۲ چهار همایش در سطح شهرستان برگزار شده است و همچنین کارگاه آشنایی با هوش مصنوعی (که مخاطبین عموم مردم بودند در تاریخ ۵ آبان در سالن همایش های آهنشهر روی داد).
وی افزود: همایش دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع مقدس در دانشگاه برگزار شد، وی در ادامه اقدامات و فعالیت های انجام شده در دانشگاه پیام نور را چنین بیان کرد:

۱- همایش جدید ورودی ها ( جشنی که به مناسبت حضور دانشجویان در ورودی ۱۴۰۲) در سالن ارشاد برگزار شد.
۲- جشن درختکاری در ۱۹ اسفندماه؛ دورهمی دانشجویان دانشگاه پیام نور با حضور امام جمعه محترم و مسئولین شهرستان در دانشگاه برگزار شد.
۳- کارگاه آموزشی و تخصصی با ثبت نام از دانشجویان در سطح شهرستان
۴- کارگاه تخصصی کاربرد هوش مصنوعی در تحقیق و پژوهش ( در سالن کنفرانش سنگ آهن)
۵- کارگاه تخصصی کاربرد هوش مصنوعی در تولید محتوا (در سالن کنفرانس سنگ آهن)
۶- کارگاه بررسی مسائل حقوقی، ویژه دانشجویان رشته حقوق و حضور دانشجویان دانشگاه آزاد و پیام نور در داخل دانشگاه برگزار شد.
۷- کارگاه بررسی مسائل حقوقی و بررسی یک پرونده ( ویژه دانشجویان رشته حقوق) همه این کارگاه ها مورد استقبال مخاطبان خود قرار گرفته است.

وی افزود: به مناسبت های مختلف، از جمله هفته نیروی انتظامی، هفته قرآن و عترت و هفته جوانی جمعیت شاهد حضور مسئولین از نیروی انتظامی، بسیج و مرکز بهداشت در داخل دانشگاه بودیم.
وی اظهار کرد: در کنار همه این برنامه های دانشجو محور، از سمت دیگر با پیگیری های دانشگاه و مساعدت فرمانداری محترم و سنگ آهن مرکزی، ۵ دستگاه رایانه با امکانات خوب به فضای دانشگاه اضافه شد و همچنین ۱۱ دستگاه رایانه بخش کارمندان و همچنین ۱۵ دستگاه رایانه فضای کامپیوتر با هزینه های خیری و همچنین درآمد دانشگاه ارتقاء پیدا کرد.

وی عنوان کرد: دیوارهای کارگاه کامپیوتر نیز PVC شده است و دیوارهای تخریب شده تعمیر شد و همچنین فرآیند دیگر تعمیر و تعویض سیستم گرمایش دانشگاه است که تا ۲۰ درصد پیشرفت داشته است و امیدوارم تا شروع تابستان هزینه خرید سیستم های گرمایش را بتوان تامین کرد.
وی بیان کرد: هرس فضای سبز دانشگاه توسط شرکت سنگ آهن مرکزی و شیفت دانشگاه توسط شهرداری محترم انجام شد و همچنین به لطف منابع طبیعی ۱۰۰ اصل نهال زیتون در دانشگاه کاشته شد.

حدیث عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

برنامه ها واقدامات کمیته امداد شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲

به گزارش هفته نامه افق کویر، ابوالقاسم طلایی