بیماری زنگ زرد گندم در کمین گندمزارهای استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل از ایسنا یزد، مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به شرایط رطوبتی در پیش رو و وضعیت دمای مناسب برای شیوع بیماری زنگ زرد گندم به دلیل بارش‌های اخیر در استان، بر ضرورت پایش مزارع گندم و مبارزه به موقع با این بیماری تاکید کرد.

«محمدحسین ملانوری» با اشاره به نشانه‌های این بیماری که به صورت پودر زرد رنگ بر روی برگ های گیاه قابل مشاهده است، پایش به موقع مزارع گندم و سمپاشی احتمالی مناطق آلوده را مهمترین اقدام برای پیشگیری از گسترش این بیماری دانست.

وی افزود: در شمال و جنوب استان به دلیل رطوبت و شرایط محیطی مناسب شرایط  برای رشد و تکثیر این بیماری مهیاست لذا در صورت کوچکترین علائم اقدام به رصد و کانون‌کوبی مناطق آلوده شده و خوشبختانه تاکنون خسارتی به مزارع وارد نشده است.

ملانوری با بیان این که این بیماری قارچی می‌تواند باعث کاهش عملکرد در مزارع گندم باشد، تصریح کرد: با توجه به این که بارندگی‌های اخیر توانسته تنش رطوبتی که مزارع گندم با آن مواجه بودند را کم کند، اقدام به موقع نسبت به مبارزه با این بیماری بسیار با اهمیت است.

 این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: همکاران ما در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها برای هرگونه مشاوره و راهنمایی در خدمت کشاورزان استان هستند و سم مورد نیاز نیز در تمامی داروخانه های گیاهپزشکی عرضه سموم کشاورزی به اندازه کافی مهیا است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

خیابان بدون فضای سبز غیر قابل تحمل است

 به گزارش  هفته نامه افق کویر؛ خیابان «شهید