گذشت ۴۲ درصدی شکات یزدی در پرونده‌های جرائم مالی

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به گذشت ۴۲ درصدی شکات یزدی در پرونده‌های جرائم مالی، گفت: خصلت گذشت و جوانمردی مردم یزد قابل تقدیر است.

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل از ایسنا یزد، «غلامعلی دهشیری» با بیان این که علمی نافع‌تر، جامع‌تر و کامل‌تر از علوم اهل بیت (ع) نیست، گفت: اگر علم در مسیر درست حرکت می کرد امروز شاهد تبعیضات و اختلافات طبقاتی در سطح بین المللی نبودیم.

وی افزود: نظام کمونیسم یا لغو مالکیت فردی و نظام سرمایه داری با وضع مالیات های سنگین خواست تعادل جامعه را حفظ کند اما هیچکدام راه حل موثری را برای رفع تبعیض و اختلاف طبقاتی در جامعه ارائه نکردند چون روحیه مادی گرایی در این نظام ها به خوبی مشهود است.

دهشیری تصریح کرد: اما اسلام برای از بین بردن این اختلاف و توزیع ثروت به صورت عادلانه به سمت نظام خاص اقتصاد اسلامی حرکت کرد که تحریم ربا به عنوان یکی از افت های اقتصادی از جمله دستوران این نظام خاص است.

وی با بیان این که اسلام با سرمایه‌داری مخالف نیست، اظهار کرد: اما تبعیض طبقاتی در اسلام پذیرفته نیست و در همین راستا پرداخت هایی در حقوق اسلامی تحت عنوان زکات، خمس، انفاق و غیره برای هر فرد مسلمان در نظر گرفته شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: در واقع در نظام اقتصاد اسلامی سرمایه دار با پرداخت حقوق اسلامی تضمین کننده سلامت و امنیت جامعه و در نهایت رفع اختلافات طبقاتی و رفع فقر و تامین کننده امنیت خویش است.

وی که در آیین جشن گلریزان شهرستان تفت سخن می‌گفت، با اشاره به کمک ۱۰ میلیارد ریالی خیرین شهرستان تفت در جشن گلریزان سال گذشته، گفت: این مبلغ زمینه آزادی هفت زندانی را فراهم کرد و امیدواریم امسال شاهد رشد کمک خیرین جهت امر آزادی زندانیان باشیم.

 دهشیری در پایان با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای امنیت به ویژه سه شهید اخیر استان، افزود: این شهدا ارزشمندترین سرمایه زندگی خود که در واقع هستی خویش بود را در راه حفظ امنیت و اقتدار کشور اهدا کردند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

خیابان بدون فضای سبز غیر قابل تحمل است

 به گزارش  هفته نامه افق کویر؛ خیابان «شهید