محوطه موتور سواری پس از سال ها همچنان بلاتکلیف باقی مانده است

 به گزارش هفته نامه افق کویر، آیین تکریم و معارفه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق، در ۸ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ در دفتر هیئت فوتبال بافق برگزار شد. در این مراسم که امام جمعه و فرماندار شهرستان، معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد و جمعی از روسا و دبیران هیئت های ورزشی حضور یافته بودند از زحمات ۱۸ماهه « احسان توکلی» سرپرست اداره ورزش و جوانان بافق تکریم و سمیه ایزدیان به عنوان سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان معرفی شد.
به رغم اطلاع رسانی قبلی، جلسه با ۴۰ دقیقه تاخیر برگزار شد و بیشتر روسا و نایب رئیسان از مکان نامناسب برگزاری جلسه ابراز گلایمه مندی نمودند.

عدم حضور مدیر کل ورزش و جوانان توجیه پذیر نمی باشد
فرماندار در بدو ورود به جلسه با انتقاد تند از عدم حضور «حاجی حسینی» مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد، تصریح کرد: عدم حضور مدیر کل ورزش و جوانان توجیه پذیر نمی باشد. مدیر کل می بایست در خصوص مسائلی از قبیل اعتبار اختصاص یافته به هیئت ها و باشگاه های ورزشی، همچنین وضعیت زمین ورزش سالن های ورزشی که نیمه ساز رها شده و می بایست بصورت کامل اجرایی شود و مشکل میدان موتورسواری که مدتهاست به آرزوی جوانان بافقی مبدل شده، پاسخگو باشد.

محوطه موتور سواری پس از سال ها همچنان بلاتکلیف باقی مانده است
«ابوالقاسم دهقان» فرماندار بافق، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات ۱۸ ماهه سرپرست اداره ورزش و جوانان بافق، گفت: انتظاراتی در مجموعه ورزشی شهرستان وجود دارد که می بایست به آن توجه شود و ابتر شدن آن موجی از بدبینی نسبت به ارگان ها را به همراه دارد .
فرماندار ادامه داد: ریاست اداره ورزش و جوانان به جهت مسئولیت پذیری بالا، با وجود جوانان علاقه مند به ورزش و کمبود بودجه امری دشوار می باشد. وی در ادامه عنوان نمود: دکتر توکلی مورد تایید بسیاری از هیئت های ورزشی بوده؛ اما بدلیل مشکلات مالی رضایت کامل حاصل نشده و مبحث پیست موتور سواری بعد از سال ها همچنان بلاتکلیف باقی مانده و متولی این امر باید مشخص باشد. وی گفت: «اداره ورزش و جوانان به عنوان متولی این امر باید پیست موتور سواری را آماده و در اختیار هیئت موتور سواری قرار دهد.»

ضرورت تعامل سازنده ی اداره ورزش و جوانان و باشگاه سنگ آهن بافق
فرماندار در ادامه عنوان نمود: نخبگان ورزشی متعددی در شهرستان بافق در زمینه های مختلف وجودداشته، لذا باید ورزشکاران و تیم های ورزشی را برای اعزام به مسابقات ملی و استانی در زمینه های گوناگون مساعدت نمود و وجود تعامل سازنده بین اداره ورزش و جوانان و باشگاه فرهنگی و ورزشی سنگ آهن از ضروریات است. همچنین فرماندار در این جلسه از زحمات و تلاش های منصوریان مدیر عامل باشگاه سنگ آهن که بدون هیچ گونه درخواستی با تمام توان در جهت حل مسائل و ارتقای ورزش شهرستان تلاش می نماید تشکر نمود.

زحمات توکلی ستودنیست
در ادامه «دکتر هاشمی» معاون اداره ورزش و جوانان استان یزد ضمن تقدیر از زحمات ستودنی توکلی عنوان نمود: وی با وجود تحصیلات آکادمیک در زمینه ورزش و با وجود اینکه تمام ملاک های لازم را برای تصدی جایگاه یک مدیر ورزشی داشت، علیرغم تلاش های زیادی که برای ابقای وی در سمت ریاست اداره ورزش وجوانان بافق صورت گرفت، امروز باید شاهد برگزاری مراسم تکریم وی در اداره ورزش و جوانان باشیم. وی در ادامه برای سربلندی سمیه ایزدیان رئیس جدید اداره ورزش و جوانان که سابقه فعالیت در زمینه ورزش را داشته و برنامه های خوبی در دوره های قبل ارائه نموده، آرزوی موفقیت نمود و همکاری همه ی ارگان ها و نهادها را در جهت اعتلای ورزش بافق خواستار شد.

شهرستان بافق قطب سرآمد ورزش استان یزد
معاون اداره ورزش و جوانان در ادامه عنوان نمود: شهرستان بافق و اردکان در میان ۱۲شهرستان استان یزد، به عنوان دو قطب ورزش در استان، سرآمد هستند. هاشمی، ورزش های زورخانه ای را یکی از ورزش های سرآمد عنوان نمود و تصریح کرد: در مسابقات بین المللی که با حضور ۳۰کشور برگزار شد و در ان ۸۰ نفر از نوجوانان و نونهالان بافقی حضور یافته بودند، هنرنمایی نوجوانان مورد تایید و تحسین مقام معظم رهبری قرار گرفت.

ورزش شرط اساسی تاثیرگذاری در عبادت
حجت الاسلام حسینی، امام جمعه بافق، ورزش را یک ارزش دینی عنوان نمود و بیان داشت: کمتر اتفاق می افتد که به ورزش از بعد دینی نگاه کنیم و در پرتو ورزش است که سلامتی حاصل شده و می توانیم حق بندگی خدا را ادا کنیم؛ همچنان که در فرازهایی از دعای کمیل بر این موضوع تاکید شده است. امام جمعه بافق ورزش را شرط تاثیرگذاری در عبادت دانست و عنوان نمود: ورزش جسم را سالم نگه می دارد و زمانی که جسم سالم و شاداب شد روح نیز سالم می ماند. وی گفت: امیدوارم در سال جدید، رویدادهای ورزشی خوبی را در عرصه ورزش شهرستان شاهد باشیم. امام جمعه بافق ، بهره گیری از تجارب ارزشمند توکلی رئیس اسبق اداره ورزش وجوانان را به عنوان بازویی کمکی برای سمیه ایزدیان ریاست جدید اداره ورزش برشمرد و ابراز امیدواری نمود با مشارکت همه نهادها، شاهد رشد و پویایی ورزش شهرستان باشیم.

قدر دانی از اصحاب شجاع رسانه
در ادامه توکلی به بیان گزارش عملکرد ۱۸ ماهه خود در مدت تصدی سرپرست اداره ورزش و جوانان پرداخت و گوشه ای از چالش ها و مشکلات پیش روی خود را عنوان نمود . وی در پایان از همه ی هیئت های ورزشی که با وجود تمامی کمبود ها ورزش شهرستان را پویا نگه داشتند، همچنین از اصحاب شجاع رسانه، تقدیر و تشکر نمود.

هدف ما موازی کاری با باشگاه سنگ آهن نیست
در این مراسم سمیه ایزدیان گفت: یک ورزش خوب نیازمند وجود زیر ساخت های مناسب در شان ورزشکاران بوده و تلاش می کنم در حوزه زیر ساخت و عمرانی اقدامات موثری انجام دهم. وی گفت: هدف بنده موازی کاری و رقابت با باشگاه سنگ آهن نیست و امیدوارم بتوانم با تعامل و همکاری متقابل، فعالیت های بسیار خوبی را در حوزه ورزش و جوانان رقم بزنم.
«فتوحی»، رئیس هیئت موتورسواری با انتقاد از عدم اختصاص مکان مناسب برای محوطه موتور سواری عنوان نمود: ما باید هر ساله شاهد فوت جوانان و ورزشکاران علاقه مند به این رشته ورزشی باشیم.امام جمعه در پاسخ عنوان نمود: زمین جاده دی ۱۹ از محوطه موتور سواری خارج شده و زمین مسطح و بزرگی در پشت مجموعه گاوداری بدین منظور اختصاص یافته است.

فتاحی: ورزش بافق حد وسط ندارد
«فتاحی»، رئیس هیئت تکواندو شهرستان بافق با انتقاد از عدم حمایت هیئت‌های ورزشی ، ورزش بافق را در دو یا سه رشته ورزشی خلاصه نمود و اظهار کرد: ورزش بافق حد وسط نداشته و این امر موجی از نارضایتی را در بین هیئت های ورزشی بوجود آورده است.
در پایان مراسم، حکم سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان اهدا شد.

حکیمه السادات میرمحمدی- افسانه رنجبر

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

خیابان بدون فضای سبز غیر قابل تحمل است

 به گزارش  هفته نامه افق کویر؛ خیابان «شهید