مهمترین رویدادهای بافق در سال ۱۴۰۲ از نگاه افق کویر

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ یکی از خبرهای مهم بافق که در اولین شماره از هفته نامه افق کویر در ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ درج شد؛ موضوع مرزها بود که ” فاطمی” استاندار یزد در نشست با اقشار مختلف مردم بافق گفت: ” در مورد مرزها، اتفاق خاصی رخ نداده است” و همچنین امام جمعه سابق بافق در این نشست که در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد؛ عنوان کرد: یکی از موانع پیشرفت شهرستان نگاه غلط به به دو درصد عوارض است همچنین شایعه استعفا ” محمدعلی آخوندی” از شورای اسلامی شهر بافق نیز بحثی بود که در ۲۷ فروردین در هفته نامه افق کویر به آن پرداخته شد و در شماره ۱۰۷۳ هفته نامه افق کویر رییس بیمارستان ولیعصر(عج) عنوان کرد: برای تکمیل بیمارستان جدید ۸۰ میلیاردتومان اعتبار لازم است که این خبر بسیار ناامیدکننده بود.

چه افرادی عضو شورای شهر هستند؟!
در گزارش میدانی که به مناسبت روز شوراها تهیه شد و در ۱۷ اردیبهشت ماه در هفته نامه افق کویر منتشر گردید ،” مردم انتظار دارند” در این نظرسنجی ۴۸ درصد، عملکرد شورای اسلامی شهر بافق را “بد” عنوان کردند و تنها ۱۱ درصد به عملکرد شورای اسلامی شهر نمره “خوب” دادند و ۲۰ درصد نمره “متوسط” و ۲۱ درصد عنوان کردند ” نظری ندارم” و حتی برخی در پیام‌هایی که برای ما ارسال کردند، به نوعی طعنه زده که چه افرادی عضو شورای اسلامی شهر هستند!
بانوان شهرستان بافق سال ۱۴۰۲ در رشته های ورزشی خوش درخشیدند و باز تیم هندبال سنگ آهن بافق فاتح جام قهرمانی هندبال کشور شد.

سقوط دختر ۱۲ ساله
در پی انتشار خبری با عنوان سقوط دختر دوازده ساله در دریاچه آهنشهر خبرنگار افق کویر با سرباز وظیفه ای که جان دختر را نجات داده بود؛ گفتگو نمود که وی بیان کرد:” دریاچه آهنشهر نیازمند یک ناجی است” در پی این اتفاق مسئولین مربوطه مطرح نمودند که اطراف استخر نرده نصب خواهد شد؛ اما در حال حاضر هیچگونه اقداماتی صورت نگرفته است. یکی از رویدادهای مهم سال گذشته پیرامون خبری بود که از سوی روابط عمومی استانداری یزد بدین مضمون منتشر شد؛ که استاندار از چند طرح در شهرستان بافق بازدید نمود و این خبر باعث تعجب همه خبرنگاران شده بود؛ که چگونه استاندار به شهرستان سفر کرده و هیچکدام از خبرنگاران مطلع نشدند، بنابراین هفته نامه افق کویر این موضوع را مورد بررسی قرار داد؛ که چرا خبرنگاران از این سفر آگاه و دعوت نشدند ؟و مدیر روابط عمومی استانداری یزد در پاسخ به خبرنگار افق کویر گفت” بهتر است این پرسش را فرماندار بافق پاسخ دهد”.

موتورسواری
در شهرستان بافق جوانان علاقه شدیدی به موتور و موتور سواری دارند و این موضوع باعث شد؛ که در شماره ۱۰۸۱ هفته نامه افق کویر به میدان موتورسواری و دغدغه جوانان بپردازد.
اداره پست شهرستان بافق در سال ۱۴۰۲ با چالش هایی روبه رو بود که یکی از مهمترین دغدغه ها کمبود نیروی انسانی از جمله نامه رسان بود که این موضوع باعث نارضایتی شهروندان شد؛ اما اداره پست با مشکلاتی که در استخدام نیروی انسانی وجود داشت با استخدام چند نامه رسان موضوع را کنترل کرد و همچنین با به پایان رسیدن سال ۱۴۰۲ فضای ساختمان اداره را نیز بازسازی نمود که جای تقدیر دارد.

دوبانده شدن جاده بافق- بهاباد
یکی از طرح هایی که در چگونگی اجرای آن با مشکلاتی روبه رو شده بود، دوبانده شدن جاده بافق- بهاباد بود که این موضوع در شماره ۱۰۸۴ هفته نامه افق کویر به آن با عنوان ” مناقصه دوبانده شدن جاده بافق –بهاباد از کدام مسیر” پرداخته شد و موضوعی است که همچنان بلاتکلیف است و اهمیت این موضوع باعث شد که در اواخر سال ۱۴۰۲ نیز امام جمعه شهرستان بافق در خطبه های نماز جمعه به آن بپردازد.

نانوایی ها
در شماره ۱۰۸۶ یک مردادماه ۱۴۰۲ به موضوع و مشکلات پیش روی نانوایی ها پرداخته شد نانوایی ها بعد از اینکه در فرمانداری حضوریافتند و از مسئولین خواستار کمک و حمایت شدند به دفترهفته نامه افق کویر مراجعه کردند و به بیان مشکلات در این حرفه پرداختند.

کمبود معلم و کلاس درس
کمبود معلم و کلاس درس نیز از دغدغه‌های شهرستان بود و همچنان شهرستان بافق با کمبود معلم روبرو است و با وجود برگزاری آزمون های استخدامی در کشور اعلام نیاز دبیر در شهرستان بافق نبوده و اگر نیز اعلام شده به یک یا دو نفر بسنده شده است و سهمیه مورد نیاز به شهرستان بافق تعلق نگرفته است و آموزش پرورش مجبور است که از بازنشسته ها و نیروهای غیر رسمی استفاده کند که نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

مطالبه به حق کارگران
بافق شهر کارگری است و با وجود معدن زیاد که معدن سنگ آهن بافق زبانزد عام و خاص است نمایندگان شورای کارگری شرکت سنگ آهن مرکزی با حضور در دفتر افق کویر عنوان کردند: “سهام ترجیحی مطالبه به حق کارگران است” و اینگونه خواسته خود را به مسئولین اعلام نمودند.
کارخانه کاشی زمرد بافق بذر ناامیدی را در دل شهروندان بافقی پیرامون سرمایه گذاری کاشت بنابراین سهامداران کارخانه کاشی زمرد بافق در میز خدمت مدیر کل دادگستری استان یزد در محل امامزاده بافق خواستار شفاف سازی مسائل این کارخانه شدند.

صباغیان برای سومین مرتبه به مجلس رفت
۱۱ اسفندماه سال ۱۴۰۲ انتخابات نمایدگان مجلس و شورای خبرگان برگزار شد که صباغیان برای سومین مرتبه به عنوان نماینده مجلس انتخاب شد و شهرستان بافق روزهای آخر خود را با بارش باران و برف به پایان رساند.

حدیث عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

خیابان بدون فضای سبز غیر قابل تحمل است

 به گزارش  هفته نامه افق کویر؛ خیابان «شهید