اقتصاد مقاومتی « جویای عمل» قسمت ۷۷

« رهبر انقلاب»
همچون نمادی از اقتصادی مقاومتی
به نقل از نشریه پنجره شماره ۲۷۱
-رهبر انقلاب چقدر حقوق می گیرند؟
 « به روایت افراد مرتبط»
حجت الاسلام رحیمیان از اعضای سابق دفتر امام  و رهبری در گفت و گو با پنجره با اشاره به سطح زندگی بسیار ساده امام خمینی (ره) و آیت ا… خامنه ای(مدظله العالی) گفت:« چند وقت پیش، در یکی از سخنرانی ها، برای مردم از لزوم ساده زیستی مسئولان صحبت می کردم که در انتهای مراسم یکی از حاضرین از من پرسید که “رهبر انقلاب” چقدر  حقوق می گیرند؟ عرض کردم ایشان از حداقل نذورات استفاده می کنند. روز بعد در مواجهه با مقام معظم رهبری، ضمن شرح ماجرا از ایشان پرسیدم چقدر حقوق بابت کار رهبری می گیرند؟ پاسخ آقا برای بنده بسیار قابل تأمل بود. ایشان با نهایت تواضع فرمودند: « مگر من کاری می کنم که بابت آن حقوق بگیرم؟!»  این اظهارات در شرایطی است که حجم مسئولیت ها و فعالیت های ایشان بر کسی پوشیده نیست.
همچنین حجت الاسلام احمد مروی، معاون ارتباطات حوزه ای دفتر مقام معظم رهبری، درباره تأمین مالی زندگی «رهبر انقلاب» می گوید: « اداره زندگی ایشان ( یعنی مقام معظم رهبری) عمدتاً، یعنی آنقدر که من اطلاع دارم که تا حدی دقیق است، بیشتر از نذوراتی است که مردم در مورد حضرت او انجام می دهند؛ نذورات می آید، برای امام هم خیلی نذورات می رفت. برای حضرت آقا هم نذورات زیاد می آید  که نذر شخصی آقا می کنند؛ که آقا زندگیشان عمدتاً از همین نذروات اداره می شود و از بیت المال و از دفتر استفاده نمی کنند. از وجوهات که اصلاً هیچ استفاده نمی کنند. عمدتاً همین نذورات است.
روایت حداد عادل از سطح زندگی رهبر انقلاب:
دکتر غلامعلی حداد عادل که اخیراً بعد از ماجرای افشای فیش های نجومی، میزان حقوق خود را منتشر نمود، در تشریح ماجرای ازدواج دخترش با فرزند مقام معظم رهبری می گوید: پس از مراسم خواستگاری… بعد از چند روز خدمت آقا رفتیم؛ آقا فرمودند: « آقای دکتر داریم خویش و قوم می شویم». گفتم:« چطور؟» گفتند:« خانواده آمدند و پسندیدند ودر گفت و گو هم به نتیجه کامل رسیده اند. نظر شما چیست؟»گفتم:« آقا اختیار، دست شماست». آقا  فرمودند:« نه! شما، دکتر و استاد دانشگاهید و خانمتان هم همینطور. وضع زندگی شما مناسب است؛ اما زندگی من اینطور نیست. اگر بخواهم تمام زندگی ام را بار کنم، غیر از کتابهایم، یک وانت بار می شود. اینجا هم دو اتاق اندرون و یک اتاق بیرونی است که آقایان و مسئولان در آنجا بامن دیدار می کنند. من پول ندارم خانه بخرم. خانه ای اجاره کردیم که یک طبقه مصطفی و یک طبقه هم مجتبی زندگی می کنند. شما با دخترت صحبت کن که خیال نکند حالا که عروس رهبر می شود، چیزهایی در ذهنش باشد. ما این طور زندگی می کنیم. اما شما زندگی نسبتاً خوبی دارید. حالا اگر ایشان بخواهد وارد این زندگی شود، کمی مشکل است. مجتبی، معمم هم نیست. می خواهد قم برود و درس بخواند و روحانی شود. همه این ها را به او بگو بداند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

معماران بزرگ متولد نمی شوند بلکه ساخته می شوند

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ رویکرد طراحی‌های