فرماندار مهریز: جایگزینی شهرک نشینی بجای محله نشینی، خدمات رسانی را مشکل کرده است

یزد – ایرنا – فرماندار مهریز گفت: طی سال های گذشته تعداد زیادی از مردم با خالی کردن محله های قدیمی، زندگی در شهرک های اطراف این شهر را ترجیح داده اند که این مسئله خدمات رسانی را برخی مواقع با مشکل مواجه ساخته بنابراین باید با برنامه ریزی و همکاری بخش های مختلف نسبت به رفع معضل اقدام کرد.

به گزارش ایرنا، رضا زارع زاده مهریزی روز یکشنبه در جلسه کارگروه بررسی مسائل عمران شهری افزود:  باید با برنامه ریزی مدون و ایجاد زمینه های مناسب رفاهی، عمرانی و فرهنگی توسط دستگاه های اجرایی همانند دوران گذشته انگیزه محله نشینی را به جای شهرک نشینی در مردم و جوانان ایجاد کرد.

وی ادامه داد: اجرایی شدن این موضوع هرچند زمانبر است ولی از اهمیت زیادی برخوردار است و مورد تاکید دولت است که امیدواریم با کار دقیق و بررسی مسائل و مشکلات با همکاری دستگاه ها، فرهنگ محله نشینی و زندگی در منازل قدیمی که اصالت دارد به عنوان یک ارزش اجرایی شود.

فرماندار مهریز اظهار داشت: حضور فعال مردم در محلات قطعا موجب می شود تا مسولان بهتر بتوانند نسبت به  ارائه خدمات مورد نیاز اقدام کنند چون هم اکنون به خاطر وجود شهرک های متعدد در اطراف شهر خدمات رسانی توسط دستگاه های مسئول  نسبت به گذشته سخت تر است .

زارع زاده مهریزی با اشاره به اینکه در محلات برخی نارسایی های عمرانی و رفاهی وجود دارد بر شناسایی مشکلات و برنامه ریزی برای رفع آنها توسط مسئولان اجرایی به خصوص اداراتی که بیشتر در این مناطق مسئولیت دارند تاکید کرد.

همچنین در این جلسه شهردار و رئیسان اداره های آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ارائه گزارش در خصوص مسائل و مشکلات موجود و ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی برای رفع  برخی از مشکلات برای تبدیل محله نشینی به جای شهرک نشینی تاکید کردند.

وسعت شهر مهریز ۲ هزار  و ۴۰۰ هکتار است که از این میزان ۵۰۰ هکتار بافت قدیمی است و هم اکنون  هشت شهرک در اطراف این شهر قرار دارد.

از جمعیت ۵۵ هزار نفری مهریز حدود ۷۰ درصد در شهر زندگی می کنند و مرکز این شهرستان در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

معماران بزرگ متولد نمی شوند بلکه ساخته می شوند

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ رویکرد طراحی‌های