ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا: مردم ابرکوه در منزل بمانند

یزد – ایرنا – رییس ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در شهرستان ابرکوه از مردم منطقه خواست با رعایت موارد توصیه کارشناسان برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، از منزل خارج نشوند.

محمد کاظمی نسب جمعه شب در گفت و گو با  ایرنا افزود: با توجه به محدودیت امکانات درمانی در بیمارستان و شیوع بیشتر بیماری در یزد مرکز استان نسبت به درمان مبتلایان و افراد مشکوک احتمالی ، با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی اظهارکرد : تاکنون مورد مثبتی از کرونا در ابرکوه گزارش نشد.

فرماندار ابرکوه با اشاره به اینکه مبارزه با کرونا به باور کارشناسان ذی ربط احتمالا تا فروردین ماه سال ۹۹ طول بکشد، تصریح کرد: مردم نکات بهداشتی را رعایت و از مسافرت ها، دید و بازدیدهای عیدنوروز به جد خودداری کنند و از حضور در مراکز شلوغ و پرجمعیت  نیز پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: ماموران شهرداری ابرکوه و مهردشت ضدعفونی مکان های عمومی ، بوستان ها ، نانوایی ها، مبلمان شهری، وسایل بازی کودکان، خودروهای حمل و نقل عمومی و در منازل را همچنان  ادامه می دهند.

فرماندار ابرکوه با اشاره به اینکه وزارت کشور ساعت کار اداره ها را از روزشنبه برابر  ۱۷ اسفند ماه به روال قبل اعلام کرد، یادآور شد: مردم در صورت خیلی ضروری برای امور اداری به نهادها مراجعه کنند .

همچنین دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد امروز در اطلاعیه ای تعداد مبتلایان به بیماری کرونا را به تفکیک شهرستان‌ها اعلام کرد که از ۵۷ مورد مثبت قطعی اعلام شده ، ۲۸ نفر مربوط به مرکز استان هستند و بقیه هم مربوط به اردکان، میبد، بافق و بهاباد و رفسنجان کرمان هستند.

در اطلاعیه آمده است،آزمایش ۲۱۱ نمونه مشکوک ارسالی از یزد در نوبت اعلام پاسخ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود که جواب ۱۱۰ مورد به معاونت بهداشتی دانشگاه  اعلام شد.

تاکنون ۱۰ نفر به علت ابتلا به کرونا در یزد فوت کردندکه ۶ نفر زن و بقیه مرد بودند که ۶۲ الی ۸۷ سال داشتند و پیش از این از بیماری های زمینه‌ای قلبی و عروقی، دیابت، فشار خون، سرطان و مشکلات ریوی رنج می بردند.

همچنین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد دیروز جمعه هشدار داد  که شرایط استان در زمینه ویروس کرونا در ۱۰ روز آینده، بحرانی است.

دکتر محمود نوری شادکام به ایرنا افزود: مردم تحت هیچ شرایطی برای خرید و امور روزمره از منزل خارج نشوند، زیرا  در این مدت  بر تعداد مبتلایان افزوده می شود.

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دیروز تعداد افراد افراد قطعی به کرونا در استان یزد را ۵۷  نفر اعلام کرد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

معماران بزرگ متولد نمی شوند بلکه ساخته می شوند

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ رویکرد طراحی‌های