سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده است

به گزارش پایگاه خبری افق کویر،  اسماعیل دهقان شوازی رئیس دادگستری شهرستان بافق در دیدار مسئولان قضایی با امام جمعه شهرستان بافق در خصوص جایگاه روحانیون در حفظ و صیانت از بنیان خانواده، گفت: باید از ظرفیت و راهنمایی روحانیون در مبارزه با فساد و کاهش آسیب‌های اجتماعی مخصوصاً در زمینه خانواده استفاده کرد.

او نقش خانواده را در تربیت جامعه مهم دانست و اظهار داشت: با رعایت کردن اصول اخلاقی و اسلامی، زمینه یک تربیت سالم برای نسل‌های آینده ایجاد می‌شود، چراکه رسالت تمامی افراد، مهیا کردن یک زندگی همراه با آرامش و امنیت روانی است.

این مقام قضایی در مورد آسیب‌های جدی حوزه خانواده از جمله طلاق، افزود: طلاق می‌تواند به دلایل مختلف از جمله افزایش استرس ها، مشکلات مالی، عدم شناخت کافی، تفاوت‌های فرهنگی، اعتقادی و … رخ دهد، اما با این وجود آسیب‌ها و عوارض متعدد اجتماعی، روانی، امنیتی، مالی، عاطفی و جنسی بسیاری برای افراد و نیز خانواده آن‌ها ایجاد کرده و ممکن است تبعات آن‌ها گاهی تا سال‌ها ادامه یابد.

او اظهار داشت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با مشاوره‌های روان شناسی قبل از ازدواج، امکان پذیر است و همچنین آموزش‌های لازم در این زمینه مخصوصاً در دوره‌های دبیرستان نقش بسیار مهم و ارزنده‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی در زمینه خانواده ایفا خواهد کرد.

دهقان در خصوص نقش رسانه‌ها در حوزه صیانت از خانواده عنوان کرد: امروزه رسانه‌ها نقش مهمی را در انتقال اطلاعات، آگاهی بخشی و استحکام پایه‌های اعتقادی و ارزشی جامعه به منظور تحکیم خانواده به عنوان اصیل‌ترین پایه زندگی اجتماعی و جلوگیری از فروپاشی آن را دارند.

او تربیت صحیح فرزندان را سنگ بنای تشکیل یک خانواده خوب دانست و تصریح کرد: با تشکیل یک خانواده سالم و زندگی مطهر می‌توان شاهد اخلاق سالم و زندگی اسلامی بود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

معماران بزرگ متولد نمی شوند بلکه ساخته می شوند

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ رویکرد طراحی‌های