حذف تاریخ اعتبار از دفترچه های درمانی تأمین اجتماعی

به گزارش هفته نامه افق کویر، ” عباس حاجی حسنی” رییس اداره تامین اجتماعی شهرستان بافق، با تبریک فرارسیدن هفته تأمین اجتماعی (۱۹ لغایت ۲۵ تیرماه ) به بازنشستگان، مستمری بگیران ارجمند و تلاشگران عرصه کاروتولید و کارفرمایان محترم با خبرنگارما؛ به گفتگو پرداخت.
وی با اشاره به سال جهش تولید اظهار داشت: امید است با همیاری و تعامل فی مابین سازمان و کارفرمایان محترم در سالی که ازسوی مقام معظم رهبری بنام سال جهش تولید نامگذاری گردیده است؛ بتوانیم خدمات سازمان تأمین اجتماعی را به مخاطبین و جامعه هدف سازمان باکیفیت مطلوب و رضایتمندی ارائه نماییم.
مهم ترین تعهدات تامین اجتماعی
“رییس اداره تامین اجتماعی” به معرفی مهمترین تعهدات و خدمات بر مبنای قانون تأمین اجتماعی پرداخت و گفت: مستمری بازنشستگی، مستمری بازماندگان، مستمری از کارافتادگی، غرامت دستمزد بارداری، پرداخت هزینه وسایل کمک پزشکی، مقرری بیمه بیکاری،کمک هزینه ازدواج، غرامت دستمزد ایام بیماری، کمک هزینه کفن ودفن، حمایت در برابر حوادث از جمله تعهدات مهم این اداره است.
روش هایی برای اطلاع از وضعیت حمایت های درمانی
” عباس حاجی حسنی” به عمده خدمات سازمان در یک سال گذشته اشاره داشت: حذف تاریخ اعتبار از دفترچه های درمانی تأمین اجتماعی از خدمات اخیر سازمان به جامعه هدف است که بخصوص در این برهه از زمان که جامعه درگیر معضل بیماری کرونا ومشکلات ناشی از آن بود کمک شایانی به جلوگیری از ترددهای غیرضرور مخاطبان به شعب سازمان برای اعتبار دفاتر درمانی بوده است.که درراستای این طرح بیمه شدگان محترم سازمان و کلیه مراکز درمانی ملکی/غیرملکی، پزشکان طرف قرارداد، داروخانه ها و سایر مراکز درمانی و تشخیصی می توانند از روش های ذیل از وضعیت برخورداری از حمایت های درمانی خود یا مراجعان در روز استعلام با استفاده از کددستور : *۴*۱۴۲۰# ، و مراجعه به آدرس اینترنتی: (https://medical.tamin.ir، https://darman.tamin.ir ، https://eservicees.tamin.ir ، https://ep.tmin.ir) یا استفاده از اپلیکیشن موبایلی به آدرس : https://pwa.tamin.ir مطلع شوند.
بدون حضور در شعبه نسبت به درخواست تعویض دفترچه درمانی خود اقدام نمایید
“رییس اداره تامین اجتماعی” بافق ادامه داد: از شاخص ترین گام های اخیرسازمان در راستای رفاه حال مخاطبان می توان از راه اندازی سامانه متمرکز خدمات سازمان تأمین اجتماعی، تحت عنوان طرح ملی دکترنوربخش به آدرس https://eservices.tamin.ir نام برد. که جهت دسترسی سریع و آسان مخاطبین به خدمات سازمان تأمین اجتماعی فراهم شده است. این طرح در قالب یک سامانه متمرکز طراحی شده و با توجه به گستردگی خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی ، تمامی سرویس های موجود را در یک درگاه تجمیع و بصورت یکپارچه در خود جای داده است که من بعد با استفاده از این سرویس بیمه شدگان و مستمری بگیران عزیز می توانند بدون حضور در شعبه نسبت به درخواست تعویض دفترچه درمانی خود اقدام و در روز بعد جهت دریافت آن به شعبه مراجعه نمایند. این پرتال مرجع سریع و مطمئنی را جهت آگاهی و استفاده از سرویس های جدید برای مخاطبان سازمان در سه بخش بیمه شدگان ،کارفرمایان و مستمری بگیران فراهم آورده است .
وی افزود: بهره مندی بیمه شدگان و مستمری بگیران از خدمت نسخه الکترونیک که به موجب آن در مراکز درمانی ملکی سازمان بدون نیاز به دفترچه درمانی ، کلیه خدمات با کد ملی بیمه شده و در صورت داشتن استحقاق درمان ارائه می گردد .
آمار عملکردی شعبه بافق در یکسال گذشته
” عباس حاجی حسنی” آمار عملکردی شعبه بافق در یکسال گذشته را توضیح داد :تعداد کل بیمه شدگان (اصلی) اجباری و کارگران ساختمانی ۱۴۹۷۰ نفر، تعداد بیمه شدگان راننده ۷۵ نفر، تعداد بیمه شدگان مشاغل آزاد واختیاری وکارفرمایان صنفی ۵۹۴ نفر، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری۳۰ نفر، تعداد پرونده های مستمری ۲۱۹۵ جلد که با احتساب بیمه شدگان اصلی ، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان بیش از ۴۷ هزار نفر جمعیت تحت پوشش می باشد که قریب به ۸۰ درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می دهند.
وی افزود: تعداد دفترچه های درمانی صادره طی یکسال ۲۲۳۵۰ جلد، تعداد دفترچه های درمانی تجدید اعتبار شده طی یکسال ۱۸۷۰۰جلد، در یکسال گذشته در بخش تعهدات کوتاه مدت که خدماتی نظیر غرامات ایام بیماری –بارداری-بیکاری-هزینه های پروتز واروتز را شامل میشود بالغ بر ۳۴ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال پرداخت شده است و در بخش تعهدات بلند مدت که شامل حقوق بازنشستگان – بازماندگان و از کارافتادگان میشود بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است .

الهام نصیرزاده|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

چگونه رابطه بهتری با نوجوان باهوش داشته باشیم؟

ارتباط با نوجوان باهوش می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. این