یزد آخر هفته خنک‌تر می‌شود

سیدعباس میرحسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امروز در اغلب نقاط استان شاهد افزایش سرعت باد و افزایش نسبی دما هستیم، اظهار داشت: از روز پنجشنبه تا اواسط هفته آینده با نفوذ زبانه‌های پرفشار به استان، روند کاهش دما و افزایش سرعت باد را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با افزایش ابر به خصوص در مناطق جنوبی، مرکزی و غربی استان مواجه خواهیم بود.

میرحسینی با بیان اینکه دمای هوا در مرکز استان یزد امروز (چهارشنبه) در گرم‌ترین ساعات روز ۳۷ درجه و در خنک‌ترین ساعات ۲۵ درجه است، عنوان کرد: از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آینده شاهد کاهش تدریجی دما در مرکز و اغلب نقاط استان خواهیم بود.

وی یادآور شد: در حال حاضر دمای هوا در گرم‌ترین ساعات روز در اردکان، اشکذر و بافق ۴۰ درجه است و در سایر نقاط استان، دمای هوا از ۳۲ تا ۳۸ درجه متغیر است.

میرحسینی با اشاره به یکی از پدیده‌های جالب در استان یزد اظهار داشت: مرکز شهرستان بافق امروز با ۴۰ درجه گرم‌ترین نقطه استان یزد است اما در فاصله ۸۰ کیلومتری این شهر، دمای هوا در منطقه سبزدشت از توابع شهرستان بافق در خنک‌ترین ساعات روز به ۱۰ درجه می‌رسد که این تفاوت ۳۰ درجه‌ای دما در دو نقطه از یک شهرستان به فاصله ۸۰ کیلومتر جالب توجه است.

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی یزد ادامه داد: هوای یزد در روز جمعه در اغلب نقاط استان، صاف تا قسمتی ابری همراه با کاهش دما و وزش باد است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

معماران بزرگ متولد نمی شوند بلکه ساخته می شوند

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ رویکرد طراحی‌های