این مباحث بیداری روزانه را می طلبد

به گزارش هفته نامه افق کویر، پنجشنبه ۱۱ دی ماه جلسه سند توسعه شهرستان بافق با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بافق و جمعی از مدیران کل استان در محل سالن اجلاس فرمانداری بافق برگزار شد.
ابتدای مراسم ” طلایی مقدم” با اشاره به مصوبات جلسه گذشته و پیگیری های صورت گرفته؛ اظهار داشت: ابتدا باید پروژه های کلیدی دنبال شود و طرح هایی مانند مرکز آموزش ناجا و…که در حال انجام کار است را بصورت فشرده عمل نماییم و دیگر وارد این پروژه ها نشویم در این جلسات به موارد خاص پرداخته و سریع‌تر به جمع بندی برسانیم .
در ادامه “محمدرضا صباغیان” بیان داشت: واقعیت این جلسه بیشتر برنامه‌ریزی جهت پیگیری مسائل می باشد و باید اولویت ها و مسائل مهم شهر دنبال شود و از ۲۴ بند صورتجلسه باید ۱۰ موضوع مهم تر انتخاب و در کنار آنها به موارد دیگر پرداخت تا اولویت ها فراموش نشود.

برگزاری جلسه در انتظار نامه استاندار

وی در بحث بازگشت آنومالی ها گفت: از دو شکل پیگیری انجام شده؛ از طریق جهانگیری؛ که سه وزیر موافقت نمودند؛ اما به خاطر تغییر و تحول در وزارتخانه ها کار سخت شده است . همچنین هفته گذشته پیگیری دیگری در آخرین مرحله انجام شد که از ما نامه استاندار را خواستار شدند و قرار شد به محض اینکه نامه به دست آنها برسد؛ ظرف مدت یک هفته جلسه برگزار شود. دراین باره با استاندار صحبت شده و باید پیگیر این موضوع باشند.
صباغیان با اشاره به اینکه مزایده معدن شیطور برگزار و برنده مشخص شده؛ اعلام کرد: قبل از آن شرایطی قرار دادیم و آنها پذیرفتند و با یک جلسه با وزیر جلوی کار گرفته شد و در هفته های آتی باید با مسئولان شهرستان جلسه ای با حضور ” جعفری” برگزار و توافق شود که این معدن باید به خوراک سنگ آهن باشد.

سهام ترجیحی تا قبل از اینکه به بورس برود

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در بحث سهام ترجیحی با اشاره به اینکه یک جلسه با وزیر انجام و دستوری اخذ شده؛ عنوان داشت: باید سهام با توجه به مصوبه شورای تأمین استان داده شود و شورای شهر، مسئولین مرتبط پیگیر این موضوع ها بوده؛ تا قبل از اینکه به بورس برود؛ هیئت امنا، هیئت صندوق، هیأت مدیره و وزیر امضا کنند و بدون اطلاع شهرستان نباشد.
وی تاکید کرد: این مباحث بیداری روزانه را می‌طلبد و شورای شهر، شورای کارگری باید مطالبه نموده و احساس کنند که شهر در این زمینه حساس است.
محمدرضا صباغیان در خصوص فولاد گفت: خوشبختانه در حال کار و تکمیل می باشد؛ کار خاصی ندارد و به ثمر رسیده است.

بستری در زمینه جوار ریلی فراهم شده است

وی در بحث جوار ریلی با تغییراتی که در کارخانجات صورت گرفته؛ خاطر نشان کرد: پس از سفر مدیرعامل به شهرستان رویکرد مدیر تغییر کرد و از وی شنیدم که مطالبه ما امری حق بوده و حقیقتا کوتاهی شده است و فکر می‌کنم در این زمینه بستری فراهم شده است.

نماینده مردم در مجلس در خصوص ابهامات‌مرزی گفت: در این زمینه حسن محمدی پیگیری کند و کتبا به فرمانداری گزارش داده شود.
احداث فرودگاه با حضور سرمایه گذار
صباغیان به همراه طلایی مقدم در خصوص احداث فرودگاه بیان داشتند: جانمایی شده و بحث سرمایه گذار مطرح است حوزه زیرساختی مشاوره از فرودگاههای کشور قرارداد ۱۲ میلیاردی اعلام کرده تا طراحی انجام دهد و پیگیری باید انجام شود.
ایراد شورای نگهبان
وی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی تصویب شد و شورای نگهبان ایراد گرفت و در مجلس است؛ گفت: ثبات اقتصادی در این دوره بسیار اهمیت داشت که این مسائل کنار گذاشته شده است.
موافقت را من خواهم گرفت
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکی دیگر از کارها که بخشودگی مبلغ ۲۱۰ میلیارد می باشد که دراین باره صحبت شده تا دیوان محاسبات آن را ببخشد؛ گفت: با مهندس فلاح صحبت شده تا این مبلغ برای شهرستان بافق صورتجلسه و این موضوع مهم را شهردار و شورا باید پیگیر باشند.
وی افزود: مهندس فلاح موافقت نموده؛ “شکربیگی” هم اعلام کرده اگر “بذر پاش” موافق باشد من هم راضی خواهم بود که این موافقت را من از آنها خواهم گرفت. چون حقوق دولتی می رود و هیچ چیز از آن بر نمی گردد باید بخشی از این جریمه توافق شود تا به شهرستان داده شود و این حق است.
صباغیان با بیان اینکه ناحیه صنعتی فولادمبارکه انجام شده و فولاد کسری شخص در حال کار است؛ گفت: باید درصدی به خود سنگ آهن داده شود و اگر سنگ آهن بتواند شریک شود. فولاد فرصت خوبی برای شهرستان دارد.
وی بیان کرد: کارخانه کنسانتره باید احداث شود. جلسه ای با وزیر داشتیم و مجدداً دستور برای آن گرفته شد که این کار باید انجام و در بحث ۲۰ درصد و ۴۰ درصد کارهایی در حال انجام است که در صورت امکان۲۰درصد برای شهرستان باشد.
نباید از نیروسازی در استان و کشور مغفول ماند
نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: نیرو انسانی‌توانمند گزینه ای است که اگر با یکدیگر شایسته کار کنیم می توان بسیار راحت در استان و کشور نیروسازی نماییم و اگر این موضوع مغفول بماند طبیعتا دیگران جاها را پر خواهند کرد.
در ادامه “مظفری” معاون مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به چهار پروژه توضیح داد: بحث کمربندی جنوبی که دو سناریو دارد تا کمربند جنوبی را در یکی از این طرح‌ها ببریم؛ زیرا این کمربندی متصل به دو طرح ملی است که در یزد با دو پروژه تعریف شده؛ یک پروژه بزرگراه یزد- بافق و دیگری کنارگذر اشکذر است که هردو مطالبات انباشته زیادی دارد اگر این کمربندی بخواهد متصل شود قطعاً اعتباراتی به شهرستان نخواهد رسید تا پروژه به سرانجام برسد.
وی ادامه داد: سال ۹۷ مقاومت هایی در سازمان مدیریت تهران صورت گرفت و در نهایت موافقتنامه جهت اصلاح پذیرفته شد تا بافق اتصال شود. در سال ۹۹ که موافقتنامه آزاد شد در آن قید گردید و باید پیگیر اعتبارات آن باشیم. در سال ۹۸ این موضوع در تبصره ۱۹ رفت که مگر می توان از معادن مشارکت شود.
فرماندار بافق در ادامه این موضوع گفت: برای تفاهم نامه طی هفته آینده از طریق رییس اداره راه و شهرسازی بافق پیگیری ها انجام شود تا جهت تنطیم آن اقدام نماییم.
مظفری در خصوص موضوع ‌باند دوم زرند- بافق تصریح کرد: در موافقت نامه موردی به نام باند دوم نداریم؛ اگر بخواهیم وارد شویم قطعاً باید موافقتنامه اصلاح شود که نیاز به کمیسیون ماده ۲۳ دارد که بعید می‌دانم در سازمان تهران بتوان این مورد را توجیه کرد و چون نام برده نشده اعتباری اختصاص نمی یابد.
وی اضافه کرد: البته از حوزه کرمان وارد شدند ولی نمی دانم از چه محلی اقدام شده و باید از کرمان سوال شود از چه طریقی وارد عمل شدند و موافقتنامه اخذ نمودند تا از این طریق اقدام نماییم.

سپس طلایی مقدم خطاب به رییس اداره راه و شهرسازی بافق تاکید کرد: از طریق تفاهم نامه و هر راه دیگری باید کار اجرایی و صورت بگیرد. از طریق فرمانداری، کرمان، نماینده و… اگر باید صحبت شود آن را انتقال دهید.
جذب اعتبارملی
محمدرضا صباغیان به یک نکته مهم اشاره داشت و گفت: شاید باور نکنید به اندازه‌ای که در این دوران بی پولی وضعیت کشور می توان کارکرد و اعتبار گرفت حساب ندارد فقط دو چیز می‌خواهد؛ داشتن برنامه و پیگیری نیاز است.
وی اعلام کرد: برای راه زرند- بافق ۵ میلیارد در پیوست قانون گذاشته شده که باید جذب گردد.
تشکیل جلسه با معاون امور عمرانی
معاون مدیرکل راه وشهرسازی در خصوص مسیر بافق- کوشک- بهاباد گفت: مطالعات توجیهی در کارگروه تصویب تهران قرار گرفته و با باند دوم موافقت شده تا مطالعات توجیهی را ارائه دهیم؛ نیاز است یک جلسه در استان با صادقیان معاون امور عمرانی استانداری صورت بگیرد تا تصمیم گیری نهایی و صورتجلسه و راه و شهرسازی وارد فاز ۱و۲ شود.
مهندس مظفری در خصوص مسیر مهدی آباد بهادران به بافق گفت: اگر۸ کیلومتر اضافه و به جاده سنتو وصل شود؛ در این مسیر هیچ طرح برای ردیف اعتباری نداریم و باید برای کمیسیون ماده ۲۳ چه استانی چه ملی توجیه بیاوریم تا ردیف اعتبار بگیریم.
صباغیان با اشاره به اینکه از راه مهدی‌آباد مسیر بسیار نزدیک می‌شود گفت: نیاز به ماشین آلات سنگین است که باید از طریق معادن تامین تا کار انجام شود. سپس در زمان خودش جهت کد دار کردن و گرفتن بودجه اقدام کرد.
باقی زاده رییس شورای اسلامی شهر عنوان کرد: در حاشیه میدان مادر زمینی به مساحت ۱۷هزار متر مربع به عنوان میدان تره بار شهرداری در نظر گرفته شده بود و مدتهاست زمزمه‌هایی وجود دارد که جایگزین آن اداره محیط زیست قرار است در این محل قرار بگیرد که احداث این ساختمان ناهماهنگی برای مجموعه پارک آبشار است در این خصوص نیاز به تأکید می باشد.
اخذ عوارض صادرات
وی در خصوص اخذ عوارض صادرات گفت: تقاضا داریم جلسه‌ای با مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی، برای عوارض صادرات که از گذشته مطرح است جهت پیگیری برگزار شود.
فرماندار دراین باره پاسخ داد: مدیر عامل در این زمینه حرفی ندارد و فقط بحث این است که باید یک مرجع قانونی ابلاغ کند و مستنداتی اگر هست باید قانونی مشخص شود و فلاح با پرداخت عوارض صادرات مخالفت ندارد فقط می‌گوید قانونی باید باشد.
وی افزود: بنده یک گزارشی را تهیه و به صباغیان میدهم تا به دیوان محاسبات بدهد.
صباغیان در این باره گفت : مکاتبه ای داشته باشید تا جویا شوم که حرف سنگ‌آهن که میگوید عوارض صادرات نباید بدهد درست است یا خیر! شفاف مشخص خواهم کرد.
ابراهیم تفکری یکی از اعضای شورای شهر خطاب به طلایی مقدم گفت: شعله گاز را در سال ۹۳ شما در بافق روشن نموده؛ اما بعضی مسیرها حتی آسفالت تعلق نگرفته چون در حریم شهر نیست؛ لطفا پیگیر باشید.
محمدرنجبر رییس شورای شهرستان در خصوص آسفالت جاده رضاییه بیان کرد: در سال ۹۲ آسفالت صورت گرفته و در همان‌روزها خراب گردیده که باید ترمیم شود.
در ادامه صباغیان با بیان‌اینکه غفلت از معادن باعث واگذار شدن به معادن شهرهای دیگر شده گفت: محمد رنجبر در شورا باید پیگیر ۲/۳ چاه گز و جلسه با جهانگیری باشد و باید جلسه بعد گزارش دهد.
امیرزاده عضو شورا در خصوص دستور وزیر برای توقف ۵آب، خواستار پیگری شد که صباغیان پاسخ داد: طی جلسات شرط ها گذاشته شد کارخانه کنسانتره احداث شود ولی مطالبات ما این‌بود که باید تعلق بگیرد و فعلا متوقف شده و نظر اصلی این است که لغو شود و به نفر بعدی داده شود.
سپس با برقراری ویدئو کنفرانس با ” صادقیان” معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد قرار شد در استانداری با مسئولین بافق و فرمانداری بهاباد جلسه جهت نهایی شدن جاده بافق بهاباد برگزار شود که وی در این باره گفت : در جریان کار هستم و موضوع را سریعتر حل خواهم کرد و برای هفته آینده برنامه‌ریزی داشته باشید تا جلسه برگزار شود.
سنگ آهن اقدام نموده ولی چادرملو ورود نداشته
فرماندار بافق درخصوص جاده سیروس آباد گفت: سنگ آهن مرکزی بخش عمده کار را انجام داده و قسمتی از آن را قرار است چادرملو انجام دهد که در ادامه صادقیان پاسخ داد: موصوع را کمتر از یکماه پیش با دوستان چادرملو و سنگ اهن بافق پیرو صورتجلسات قبل مکاتبه کردیم و در جریان هستم سنگ اهن‌اقدام نموده ولی چادرملو ورود نکرده و قطعا مکاتبه با وی خواهیم داشت و هزینه باید بین این دو نصف صورت بگیرد.
بهره برداری مجتمع فرهنگ و ارشاد تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰
فرماندار بافق در ادامه با توجه به اینکه “جوادیان” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد هم در این ویدئو کنفرانس حاضر بود بیان داشت: موضوع مجتمع فرهنگی اسلامی بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیمانکار آن خلع ید شده که مجددا به مزایده گذاشته می شود و این پروژه تامین اعتبار شده و یک ماه دیگرکار دارد که می توانند امانی انجام دهند و کار را تمام کنند.
معاون امور عمرانی استانداری یزد در این باره پاسخ داد: مراحل نهایی پروژه انجام شده و من موافق هستم و باید دوستان فرهنگ و ارشاد یزد تلاش کنند و راهی پیشنهاد دهند تا بصورت امانی یا پیمانکاری کار انجام و این موضوع حل شود.
در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اعلام کرد: هدف ما این است که هر چه زودتر کار انجام شود شروع پروژه سال ۹۳ بوده و در سال ۹۵ مبلغ یک میلیارد پرداخت و کلا ۲میلیارد پیش بینی شده بود و با تو جه به وضعیت های مالی باعث شد کار تمام نشود.
در انتهای صحبت ها مقرر شد که پایان اردیبهشت سال آینده با تعهد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این پروژه به اتمام برسد.
طلایی مقدم به صادقیان در بحث امتیاز آب، برق، گاز و مخابرات برای خارج از محدوده شهری گفت: افرادی‌که امتیاز برق و گاز اخذ نموده و برای آب مشکل دارند در بخشنامه قیدشده خارج از محدوده به هیچ عنوان امتیازداده نشود ولی به تعدادی که قبلاً کارها را انجام دادند تعیین تکلیف شود تا من بعد با جدیدی ها ممانعت گردد.
صادقیان پاسخ داد: طرح جامع بافق در حال بازنگری است اگر در طرح جامع جدید لحاظ شده می توانید امتیاز مورد نظر را بدهید ولی اگر داخل محدوده نیامده دیگر غیر منطقی است و نمی توان آب و گاز داد.
پس از اتمام ویدئوکنفرانس فرماندار بافق خطاب به مدیرکل نوسازی مدارس گفت: در ساخت مدارس خیریه؛ اختلاف نظرهایی در بحث نظارت و … پیش آمده که خوشایند نیست و باید به جمع بندی برسیم.
ذاکر؛ در خصوص ساخت مجتمع آموزشی در بافق گفت: پروژه وقتی خیری شود فقط نظارت آن توسط ما انجام می گیرد و این پروژه مجتمع فرهنگی، آموزشی به همین شکل پیش رفته و توافق هایی که با مهندس شرافت داشتیم؛ وی قبول کرده و مشاور گرفته و کار آغاز و به زودی نقشه ها خواهد آمد.
وی افزود: مشکلاتی برای کف زمین وجود داشت که توسط شهرداری بافق حل شد.
سپس رییس آموزش و پرورش بافق به صحبت پرداخت و عنوان کرد: چهار مدرسه نیمه تمام داریم که باید حپجهت تکمیل اعتبار گذاشته شود؛ دو مدرسه اعتبار اختصاص یافته و دو مدرسه دیگر باقیمانده است.
وی ادامه داد: سه مدرسه جدید آغاز نمودیم که یکی را جهاد نصر شروع و یکی را عمران کلوت در دست گرفته که کار آنها در حال انجام است ولی مشکلی که ما این است که مقدمات کار طولانی می‌شود. آزمایش خاک، نظر مشاور، شروع پروژه زمان می‌برد و باید زمان کوتاه شود تا کار پیش رود.
قاسم زاده گفت : یک پژوهش سرای دانش آموزی زمین آن اهدا شده که مهندس ذاکر اگر مساعدت کند کار پیش می رود.

الهام نصیرزاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

معماران بزرگ متولد نمی شوند بلکه ساخته می شوند

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ رویکرد طراحی‌های