خانواده فرد متوفی در بافق یک میلیارد تومان به بیمارستان اهدا کردند

یزد – ایرنا – مدیرداخلی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج ) شهرستان بافق گفت: خانواده مرحوم حسین رحمانی، یک میلیارد تومان وجه برای توسعه درمان و تامین برخی تجهیزات پزشکی مورد نیاز به این واحد درمانی اهدا کردند.

محمدباقر قایمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبر نگار ایرنا ضمن قدردانی از سخاوت و مناعت طبع این خانواده افزود: بیمارستان شهر متناسب با خدماتی که به شهرستان‌های بافق، بهاباد ، کوهبنان کرمان و منطقه نوق رفسنجان ارایه می‌کند با کمبودها و نیازهای زیادی مواجه است که اهدا رقم یادشده می تواند برای توسعه زیرساخت‌های درمان و رفع برخی کمبود تجهیزات موثر باشد.

اطلاعاتی در مورد زمان و نحوه فوت مرحوم رحمانی ارایه نشد.

به گفته وی، کارنیک، انفاق و کمک، موهبتی است که خداوندمنان نصیب هرکس نمی کند و ضمن آرزوی توفیق روز افزون همراه با سلامتی و سعادتمندی برای این خانواده نیکوکار خطاب به آنها تاکید کرد: «شما یار دیار امروز و یادگار ماندگار فردا هستید.»

وی تداوم کمک‌های مردمی و مجمع خیری شهرستان را خواستار شد و بیان کرد: تداوم کارهای نیک و خداپسندانه از سوی مردم ،خیران و شرکت‌های معدنی، در چارچوب انجام مسوولیت های اجتماعی و محرومیت زدایی با تمرکز بر ترمیم و بهبود شاخص‌های توسعه درمان و خرید تجهیزات بیمارستانی در شرایط کنونی ضروری است.

مدیر داخلی بیمارستان بافق با اشاره به اینکه تا پایان دهه ۶۰ خورشیدی این شهرستان معدنی  بدون بیمارستان بود از دستاوردهای ارزشمند حوزه بهداشت و درمان در سه دهه اخیر به ویژه در هفت سال گذشته گفت و بیان کرد: در این مدت مردم شاهد کاهش مرگ و میر مادران باردار،  مبارزه و ریشه کنی بیماری واگیردار « سالَک»  و اجرای طرح تحول نظام سلامت در ارایه  خدمات اساسی و اصولی به بیماران بودند.

قایمی در ادامه کادر درمان و مدافعان سلامت شهرستان را به دلیل شیوع ویروس کرونا خسته توصیف کرد و از شهروندان خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ،حفظ فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از هرگونه تجمع و دورهمی‌های خانوادگی  به سلامتی خودشان و رفع خستگی کادر درمان بیمارستان کمک کنند.

وی با قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان بافق در یک سال گذشته در عرصه مبارزه با کرونا تصریح کرد: موفقیت‌های حاصله در کاهش مرگ و میر ناشی از خطر این ویروس مرهون خدمات مجاهدانه و پیوسته مدافعان سلامت است، زیرا آن‌ها همانند سرباز تمام وقت در طول شبانه روز لباس سفید پوشیدند تا مردم سیاهپوش نشوند.

قایمی از اعلام آمار مبتلایان به ویروس کرونا خودداری کرد و گفت: تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این ویروس به صورت متمرکز از سوی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در مرکز استان اعلام می‌شود.

همچنین افراد خیر سال گذشته ۱۵۰ میلیون تومان به بیمارستان بافق اهدا کردند و یک شرکت معدنی هم آبان ۹۹  مبلغ چهار میلیارد تومان به پروژه ساخت و تکمیل بیمارستان ۹۶ تختخوابی این شهرستان اهدا کرد.

بیمارستان بافق اواخر سال ۶۹ با ۱۲ تخت بستری ، بخش اطفال، زنان و زایمان، جراحی، رادیولوژی، آزمایشگاه ، اورژانس و بخش بستری راه اندازی شد.

هم اکنون با افزوده شدن بخش سی سی یو  و آی سی یو تمام تخصص‌ها به غیر از مغز و اعصاب و برخی متخصصان خاص، به صورت تمام وقت و پاره وقت به بیماران مناطق یادشده خدمات درمانی ارایه می‌کنند.

ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی از سال ۹۴ در سایت بیمارستان کنونی آغاز شد و هم اینک با پیشرفت ۹۰ درصد برای افتتاح در تابستان ۱۴۰۰ آماده می‌شود و با بهره برداری از آن ضمن اینکه بافق به قطب گردشگری سلامت تبدیل می‌شود، رفت و آمد بیماران هم به مرکز استان حدود ۸۰ درصد کاهش می یابد.

یک بیمارستان، سه مرکز بهداشت و سلامت شهری، سه مرکز درمانی روستایی و بیش از ۱۰ خانه بهداشت آماده ارایه خدمت به مردم منطقه است.

مرکز شهرستان ۵۸ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

همچنین سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد امروز با اشاره به روند افزایش تعداد مبتلایان به کرونا گفت: در حال حاضر ۵۵۱ فرد مشکوک به این ویروس در بیمارستان های استان بستری هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به ایرنا سید ابراهیم سلمانی افزود: همچنان پذیرش بیماران در بیمارستان های استان در شبانه روز گذشته سه رقمی است و در حال حاضر  ۱۰۰ نفر به دلیل و خامت حال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و بستری های مشکوک  در بخش مراقبت های ویژه نسبت به هفته گذشته ۲ برابر شد.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۸ فرد مشکوک به کرونا نیز در بیمارستان های استان پذیرش شدند

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

معماران بزرگ متولد نمی شوند بلکه ساخته می شوند

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ رویکرد طراحی‌های