بقعه قاضی میرجعفر(ع)نیاز به پیگیری دارد

بقعه “قاضي ميرجعفر” (ع)یکی از بقعه های تاریخی شهرستان بافق با قدمت دوره قاجاریه است که به شماره ۲۸۶۸به ثبت آثارملی ایران در تاریخ ۱۶/۰۸/۱۳۷۹ رسیده است.
اين بقعه به وسيله ” مرمر فاضلي” بر سر آرامگاه ميرجعفر(ع) بنا گرديد. اين بنا كه در فاصله دو كيلومتري شهرستان بافق قرار دارد ، با مصالح به كار رفته خشت و گل و داراي سقف گنبدي شكل با مقبره اي كوچك از معماری اصیل ایرانی- اسلامی بهره برده است.
در اطراف این بقعه ، خانه هايي قديمي با سبك معماري دوره ساسانی به چشم می خورد كه در زير خاك مدفون است.
امیر ابو جعفر احمد مشهور به قاضی میر جعفر(ع) از نوادگان امامزاده جعفر (ع) یزد و از سادات عریضی است.مقبره او در ۳ کیلومتری بافق از سالیان دور مورد عنایت و احترام مردم بافق بوده است .
بقعه قاضی میرحعفر(ع) بافق در سال ۱۳۹۱ به ثبت آثار فرهنگی کشور رسیده است و مرمت این بقعه و محوطه آن انجام شد و این بقعه از حالت قبلی خود بیرون آمد؛ اما آن چنان که باید زیبنده این مکان شریف نمی باشد. خبرنگار هفته نامه افق کویر در عصر جمعه، هفته گذشته، در بازدیدی که از این بقعه داشت مشاهده کرد؛ عده ای از علاقمندان جهت برپایی نماز امام زمان(عج) هر هفته به این بقعه آمده و در ساعات پایانی روز جمعه ضمن قرائت دعای سمات، نماز امام زمان (عج) را با شکوه خاصی بر پا می دارند. موضوع در خور توجه، این که عده ایی ازجوانان، هر هفته مسیر میدان فاطمیه(س) تا محل این بقعه را با پای پیاده و با شوری خاص طی می کنند؛ اماآنچه که باعث شد تا این سرمقاله تهیه شود؛ گلایمندی برخی از نمازگزاران و زائران بود که به کرات به خبرنگار ما گفتند و ما نیز به مناسبت های مختلف در هفته نامه افق کویر درج کردیم. از موضوعاتی که هم اکنون این زائران مطرح کردند یکی اینکه چرا قریب به دو دهه هست که بلوار این بقعه شریف به پایان نرسیده است؟ و دوم این که با توجه به آنکه به همراه زائران و نمازگزاران کودکان و اطفال آنها هم می ایند؛ چرا وسایل بازی در این محوطه وجود ندارد تا کودکان سرگرم تفریح بشوند. این دو موضوع به شهردار بافق اعلام شد و شهردار هم در نشست خبری خود اعلام کرد؛ این محدوده جزءخدمات شهرداری نیست و تنها بلوار ورودی بهشت حسین (ع) در محدوده خدمات رسانی شهرداری قرار دارد و مابقی در اختیار بخشداری است. پیرو همین مسئله موضوع را به اطلاع « علیرضا خدابخشی»، بخشدار بافق رسید که وی عنوان کرد:« مکان مقدس قاضی میرجعفر(ع) در محدوده طرح هادی روستایی نیست. وی اضافه کرد: برای بلوار قاضی میرجعفر(ع) نیزخارج از طرح وخدمات روستایی است. وی این قول را هم داد تا «اگر نماینده ای جهت پیگیری به فرمانداری مراجعه نموده و این دو موضوع با فرماندار در میان گذاشته شود؛ به یاری خداوند این مسایل حل و فصل خواهد شد.

محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی
صاحب‌امتیازو مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

چگونه رابطه بهتری با نوجوان باهوش داشته باشیم؟

ارتباط با نوجوان باهوش می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. این