دلم راضی نمی شد که بی خیال آزمون کنکور شوم

به گزارش هفته نامه افق کویر، ماراتن کنکور، همیشه برای دانش آموزان مسیری سخت را در پیش داشته است. از طرفی گذر از این راه پر پیچ و خم نیازمند دقت، تلاش مداوم و پشتکار است. مسیری سخت و گاه طاقت فرسا که باید با پیوستگی از آن عبور کرد. در غیر این صورت به مقصد نهایی نخواهند رسید
دانش آموزان کنکوری می بایست علاوه بر موارد ذکر شده، از تجربیات افراد نیز استفاده کنند تا بتوانند این تجربیات را چراغ راه خود قرار دهند و از آنها بهره ببرند.
به دلیل اهمیت این موضوع، بر آن شدیم تا در ادامه با یکی از رتبه های برتر کنکور سال ۱۴۰۱ شهرستان بافق گفتگویی انجام دهیم
افق کویرلطفا از زندگینامه خود بفرمایید؟
“سید مجتبی میر سلیمانی”دارای رتبه ۲۴۴ رشته ریاضی و فیزیک، متولد سال ۱۳۸۲ از شهرستان بافق که در خانواده ای دو نفره به دنیا آمدم، پدرم” سید عباس میرسلیمانی” کارمند دانشگاه پیام نور و مادرم” اکرم کبیری” خانه دار و خواهرم حورا السادات میرسلیمانی، سال هفتم دوره مقطع متوسطه می باشد.
دلم راضی نمی شد که بی خیال
آزمون کنکور شوم
افق کویربرای موفقیت در کنکور از چه زمانی تصمیم به درس خواندن گرفتید؟
با توجه به حرفها و سخنانی که بین همسن و سالهایم مطرح است که درس خواندن زیاد مهم نیست و باید دنبال کار باشیم، تا پایان دوره یازدهم زیاد به فکر درس خواندن نبودم؛ ولی باز دلم راضی نمی شد که بی خیال آزمون کنکور شوم ؛چون درسم خوب بود، بنابراین بعد از پایان دوره یازدهم شروع به خواندن کتاب های درسی دوره دهم و یازدهم نموده تا تسلط نسبی داشته باشم.
تمام افرادی که می خواهند در هر رشته یا شغلی موفق شوند در درجه اول باید روی خودشناسی خودشان کار کنند
افق کویر به نظر شما دلیل موفقیت شما چه بود؟
قبل از این که بخواهم برای کنکور امتحان دهم . با افرادی که آزمون کنکور سال های گذشته شرکت کرده و موفق شده صحبت کردم؛ حتی برخی از استادهایی که در کشور مطرح هستند از روش های موفقیت آن ها استفاده کردم. همین اقدامات باعث شد تا هنگام آزمون کنکور استرس نداشته باشم. به نظرم تمام افرادی که می خواهند در هر رشته یا شغلی موفق شوند در درجه اول باید روی خودشناسی خودشان کار کنند، ببیند هدفشان از کنکور چه هست و از همان روز اول قبل شرکت در آزمون رشته تحصیلی خودشان را انتخاب و برای رسیدن به آن رشته تلاش کنند،
نه اینکه بعد از امتحان کنکور سردرگم باشند که به چه رشته ای بروند.
افق کویر ملاک شما برای شرکت در آزمون کنکور چه رشته ای بود؟
رشته کامپیوتر و می خواهم آینده، در همین رشته پیشرفت کنم . فقط نکته ای که هست با توجه به اینکه استخدام رشته های ریاضی در کارهای دولتی نسبت به سایر رشته های دیگر کمتر است.افرادی که در این رشته ها درس می خواهند باید برای پیشرفت در کارشان شرکت کوچکی تأسیس یا کار آزاد داشته باشند. من دوست دارم در آینده شرکت دانش بنیان در رشته کامپیوتر تأسیس کنم.
افق کویر چرا دوست ندارید در مراکز دولتی کار کنید؟
وقتی در مراکز دولتی کار می کندی، ذهن و افکارت کوچک است و نمی توانی بزرگ فکر کنی.نهایت کار دولتی این است که صبح به کار بروی و بعداز ظهر خسته به خانه مراجعه می کنی و همیشه این زندگی تکرار می شود، در حالی که ما به دنیا نیامدیم که زندگی معمولی و روزمره داشته باشیم.
افق کویر مشوق های شما برای درس خواندن چه کسانی بودند؟
والدینم( سید عباس میرسلیمانی و اکرم کبیری) ، “سعید رنجبر” دانشجوی رشته کامپیوتر، “علی محمدی” دانشجوی رشته دندان پزشکی و “محمدعلی مومنیان” مدیر آموزشگاه نمونه حضرت امام رضا(ع)
افق کویر می توانید توضیح دهید چگونه سعید رنجبر و علی محمدی مشوق شما بودند؟
سعید رنجبر و علی محمدی دو نفر از کسانی بودند که در سالهای گذشته در کنکور حائز رتبه برتر شده و تلاش داشتند که به دانش اموزان درس خوان بافقی کمک کنند.
بنابراین هنگام ورود به سال دوازدهم با کمک و مشاوره های این دو فرد انگیزه درس خواندن در من و تعدادی دیگر از دانش آموزان افزایش یافت.
در ایام نوروز با کمک و تلاش این دو نفر، آموزش و پرورش مدرسه ای در اختیار ما قرار داد که از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب در مدرسه حضور داشته و ۱۲ نفر از دانش آموزان در اردوی نورزوی در کنار هم درس می خواندیم، سپس با باز شدن مدرسه
در یکی از کتابخانه دور هم جمع شده و به درس خواندن خود ادامه دادیم و همچنان سعید رنجبر و علی محمدی دانش آموزان را در رسیدن به هدف یاری می نمودند؛. همین عوامل سبب شد که تمام افرادی که در کنار هم درس می خوانیم هر کدام در رشته ای قبول شویم.
افق کویر برای آزمون کنکور و خرید کتابهای درسی چه میزان هزینه کردید؟
برای من زیاد خرید کتاب مهم نبود، سعی می کردم جزوه و کتب افرادی که در سالهای گذشته در آزمون شرکت کرده را بگیرم؛ حتی کتاب فیزیکی که مطالعه کردم چاپ سال ۱۳۹۷ بود.
فقط شرکت در آزمون ها خیلی مهم است مثل آزمون…
فرقی نمی کند در کدام آزمون شرکت کنید، من در آزمون … شرکت کردم؛ ولی آزمون های دیگر را نیز پیدا می کردم و در خانه حل کرده تا خودم را برای امتحان بسنجم.
افق کویر چه صحبتی با همسن و سال های خود دارید که انگیزه برای درس خواندن داشته باشند؟
درس خواندن خوب است؛ ولی نمی توان آن را راه رسیدن به موفقیت تمام افراد در نظر گرفت؛ به نظر من فردی که تمایلی به درس خواندن ندارد اصلا مهم نیست. چون همه نباید درس بخوانند تا به موفقیت برسند، چه بسا فردی در رشته تعمیر اتومبیل و یا ورزش بتواند پیشرفت کند، باید افراد آنچه که دوست دارند انتخاب کنند و برای رسیدن به هدفشان تلاش کنند.
افق کویرحرف پایانی؟
افرادی که می خواهند در کنکور شرکت کنند قبل از شرکت در آزمون هدف خود را مشخص کرده و از هدف بزرگی که برای خود در نظر گرفته اند، نترسند.
من برای به دست آوردن به هدفم، آرزویم را بزرگ خواستم و در دفترم یادداشت کردم و هر زمان که از درس خواندن خسته می شدم با مراجعه به دفترم که بارها تاکید کرده بودم خداوند به من کمک می کند، این انگیزه در من به وجود می آمد تا به تلاش ادامه داده تا موفق گردم.

معصومه غلامرضاپور|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

معماران بزرگ متولد نمی شوند بلکه ساخته می شوند

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ رویکرد طراحی‌های