۸ زندانی جرائم غیرعمد در یزد آزاد شدند

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی ۸ محکوم مالی جرائم غیرعمد همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به استان یزد خبر داد.

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل از صدا و سیما، سید مسعود عظیمی گفت: همزمان با سفر حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه کشور به استان یزد، تعداد هشت زندانی جرائم غیر عمد به همت ستاد دیه استان و کمک نیکوکاران یزدی از زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

وی افزود: همه زندانیان آزد شده، افراد مستحقی بودند که به دلایل غیر عمد و تنها به دلایل محکومیت‌های مالی در زندان‌ها به سر می‌بردند و بخشی از مبلغ بدهی را خود مددجو فراهم کرده و بخش دیگری از این مبلغ را خیرین با کمک ستاد دیه فراهم و زمینه آزادی آن‌ها را از زندان فراهم شد.

این مسئول ادامه داد: بدهی این مددجویان مبلغ ۱۷ میلیارد و ۴۴۱ میلیون ریال بود که مبلغ۱۰ میلیارد و ۷۸۲ میلیون ریال توسط اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۶ میلیارد و ۶۵۹ میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این هشت نفر و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

عظیمی تصریح کرد: از این تعداد آزادشدگان، هفت محکوم مالی و یک محکوم پرداخت نفقه بودند که یک نفر از آنان را خانم و مابقی را آقایان تشکیل داده و با کمک نیکوکاران و خیرین گرامی استان از زندان آزاد شدند.

وی اظهار داشت: همه این مددجویان در ماه صفر و با اجرای پویش «قدم قدم تا آزادی» آزاد شدند. این پویش تا پایان ماه صفر در استان ادامه خواهد داشت و نیکو‌اران و خیرین می‌توانند نذورات و کمک‌های خود را برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به ستاد دیه استان اهدا کنند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

چگونه رابطه بهتری با نوجوان باهوش داشته باشیم؟

ارتباط با نوجوان باهوش می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. این