یکی از موانع پیشرفت شهرستان نگاه غلط به ۲ درصد عوارض است

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ در نشست جمعی از اقشار مختلف مردم با مهران فاطمی استاندار یزد که در سالن هماش آهنشهربرگزارشد ” سعادت فر” امام جمعه بافق گفت: بافق شهرستانی است که دارای منابع غنی خدادادی بوده، هم چنین می تواند یک مرکز جذب نخبه در سطح کشور باشد؛ اما لازمه پیشرفت متوازن چند مولفه است: اولین نکته ضرورت توجه به برنامه ریزی علمی دارای زمان بندی همراه با ضمانت اجرایی می باشد.
وی گفت: مشکل اساسی در شهرستان بافق، فقدان برنامه جامع در حوزه مباحث فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و عمرانی است. در شهرستان بافق سند آمایش در حوزه های مختلف از جمله شورای شهر، شهرداری، شورای فرهنگ عمومی و.. وجود دارد اما جامعیتی بین این اسناد نیست.
وی تصریح کرد: در شورای فرهنگ عمومی مصوب شد؛ که اسناد موجود همچنین اولویت ها و آرمان های مد نظر شهرستان در اختیار یک مرکز علمی در سطح استان یا کشور قرار بگیرد تا شاهد یک برنامه و سند جامع پیشرفت ۲۵ ساله در سطح شهرستان باشیم.
وی اظهارداشت: نکته دوم وجود مدیریت برنامه محور در شهرستان است؛ که برنامه ریزی مدیران در سایر شهرستان ها حول محور اعتبارات می باشد؛ اما مدیران در شهرستان بافق بایستی برنامه اجرایی زماندار برای پیشرفت شهرستان داشته باشند.
وی بیان کرد: نکته سوم تخصیص دو درصد اعتبار فروش معادن به شهرستان است. به عقیده بنده یکی از موانع پیشرفت شهرستان نوع نگاه غلط به دو درصد عوارض بوده است.
سعادت فرگفت: جای بسی تاسف است؛ که در یک شهرستان با منابع غنی برخی کلاس های درسی مدارس در اتاقک پیش ساخته برگزار شود و از حداقل امکانات بی بهره باشد، بیمارستان آن هنوز در فراز و فرود باشد و در حوزه مباحث فرهنگی دارای مشکل باشد و این عوارض در جهت مرتفع نمودن این نقاط ضعف بکار گرفته نشود.لذا دو درصد عوارض بایستی در جهت پیشرفت متوازن شهرستان بکار گرفته شود و شهرستان بافق در تمامی حوزه ها موفق باشد.
وی عنوان داشت: کمبود معلم در سطح شهرستان نکته بسیار مهمی می باشد؛ از استاندار محترم تقاضاداریم؛ که ظرفیت جذب معلمین در شهرستان بافق افزایش یافته تا مشکلات ناشی از کمبود معلم مرتفع گردد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

چگونه رابطه بهتری با نوجوان باهوش داشته باشیم؟

ارتباط با نوجوان باهوش می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. این