تیم والیبال سنگ آهن بافق به هشت تیم برتر کشور راه یافت

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ به سراغ یکی ازمربیان مجرب والیبال بافق رفته و با وی گفتگویی انجام دادیم.
افق کویر: لطفاً خودتان را برای خوانندگان معرفی کنید؟
“هاجر فتوحی” هستم از سال ۹۱ ۱۳ مدرک مربیگری درجه ۳ رشته والیبال را دریافت نمودم و در حال حاضر مربی درجه دو فدراسیون هستم و قبل از اینکه در کلاس های مربیگری شرکت کنم و مدرک بگیرم مربی بانوان شهرستان هم بوده و در تیم های مختلف بعنوان بازیکن در مسابقات شرکت داشتم.
افق  کویر :چگونه به سمت این ورزش گرایش پیدا کردید؟
از دوران ابتدایی در مدرسه ۱۳ آبان والیبال بازی می کردم و از ورود به راهنمایی در مسابقات استانی با موقعیت”پاسور”شرکت کرده و مقام اول، دوم و سوم استان را کسب کردم ، حتی در دبیرستان در مسابقات استانی و کشوری شرکت می کردم؛ که در مسابقات کرمان از بین ۱۱۰ بازیکن به عنوان بهترین پاسور شناخته شدم
افق کویر : مدرک مربیگری و داوری در چه سطحی دارید؟
درجه دومربیگری و درجه سه داوری دارم.
افق کویر :چه رده های سنی در این رشته فعالیت دارند؟
نونهال ، نوجوان، جوانان، بزرگسالان
افق کویر تاکنون چه مقام هایی کسب نموده اید؟
در سطح شهرستان چندین مرتبه موفق به کسب مقام اول تا سوم شدیم. در مسابقات استان بازیکنانمان برای مسابقات کشوری انتخاب شدند که برای اولین بار در کشور، استان یزد مقام سوم را کسب نمود که دو بازیکن اصلی این تیم از باشگاه سنگ آهن بوده اند و یک بازیکن در رده آینده سازان در مسابقات کشوری که در شاهرود برگزار می‌شد بنام سارا کارگر انتخاب شد. تعداد ورزشکار تا زمانی که در بافق زیر نظر هیئت والیبال بودم در تمام رده های سنی کار می کردم حدود ۱۵۰تا۲۰۰ بازیکن داشتم؛ اما از زمانی که مربی باشگاه سنگ آهن شده ام تمام بازیکنانی که به آنجا آوردم بر اساس رده سنی گروه بندی شدند و هر کدام زیر نظر مربیان باشگاه قرار گرفتند و در حال تمرین هستند. در باشگاه سنگ آهن مربی نوجوانان و جوانان هستم و در حال حاضر ۴۰ بازیکن در این رده‌ها دارم و حتی در رده های پایه با مربیان دیگر باشگاه همکاری می کنم. و در شهرستان نیز نزدیک به ۸۰ بازیکن دارم که در سالن ایثار و سالن کوثر تمرین می کنند و همچنین در رده سنی میکرو والیبال، نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان فعالیت می کنم در حال حاضر کلا ۷تیم دارم.
افق کویر :آیا در مسابقات لیگ برتر نیز شرکت نمودید؟
بله در سال ۱۴۰۱ برای اولین بار در مسابقات لیگ شرکت نمودیم وتیم سنگ آهن بافق در این مسابقات بعنوان جوانترین تیم شناخته شد؛ که در دور رفت اول گروه و در دور برگشت دوم گروه شده و به هشت تیم برتر کشور راه یافتیم . در این مسابقات سه بازیکن ۱۶ ساله (نگین علی قاسمی، ساراکارگر، حدیث عبدالهی) در مسابقات لیگ برای اردوی تیم ملی انتخاب شدند و همچنین ۴بازیکن باشگاه سنگ اهن بعنوان بهترین بازیکن از دور مسابقات انتخاب شدند.
افق کویر :سطح مسابقات چگونه بود؟
سطح مسابقات لیگ بسیار بالا بود و اکثر تیم ها از بازیکنان کشوری استفاده کرده بودند و با کیفیت خوب برگزار شد و برای اولین بار تجربه بسیار خوبی برای دختران بافقی بود در چند سال اخیر از رشته والیبال حمایت خوبی شده است؛ دعوت از مربیان با تجربه خوب استانی و کشوری، کمک مالی و اعزام به مسابقات از جمله این حمایت ها است؛ اما بیشتر از این نیاز است؛ که به این رشته پرمخاطب توجه شود و نیاز اصلی در حال حاضر سالن اختصاصی برای این رشته است؛ که واقعا یک سالن ورزشی برای والیبال بانوان از واجبات می باشد که چندین سال است رئیس هیئت والیبال در تلاش است؛ اما هنوز این امر محقق نشده است. امیدوارم با درایتی که رئیس کنونی اداره ورزش و جوانان ، احسان توکلی دارند این اتفاق بیفتد و یکی از سالن های شهرستان به صورت اختصاصی در اختیار هیئت والیبال قرار بگیرد.
افق کویر :صحبت های پایانی؟
امیداورم همه ورزشکاران شهرم در رشته های ورزشی که فعالیت میکنند موفق باشند و باعث افتخار و سربلندی شهرستان باشند.
جا دارد تشکر ویژه ای از رئیس هیئت والیبال شهرستان اکبر بمانی پور و همچنین مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن مهدی منصوریان مدیری جوان و دلسوز داشته باشم که واقعا همراه همیشگی ورزشکاران و ورزش دوستان بوده اند.
عزیزان دیگری هم که در گذشته باعث رشد و توسعه ورزش والیبال بودند از جمله فتاحی رئیس سابق هیئت والیبال و همچنین مسئولینی که به صورت مقطعی و در مناسبت‌های مختلف این رشته را حمایت کردند مثل سرهنگ طولابی نژاد، باباییان و… کمال تشکر را دارم.

افسانه رنجبر

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

چگونه رابطه بهتری با نوجوان باهوش داشته باشیم؟

ارتباط با نوجوان باهوش می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. این