ورزش برای جوانان بهترین الگوی سلامت روح و تن

 به گزارش هفته نامه افق کویر، ورزش بدمینتون یکی از انواع ورزش‌هایی است که در میان جوانان طرفداران زیادی دارد و در سالن مخصوص با توپ پردار و راکت بدمینتون انجام می‌شود. در این شماره از هفته نامه افق کویر به گفتگو با نگین قاسمی یکی از ورزشکاران موفق در این رشته ورزشی پرداخته که در ادامه می خوانید:

افق کویر: لطفا خودتان را برای خوانندگان هفته نامه افق کویر معرفی نمایید؟
نگین علی قاسمی ۱۶ساله، در رشته تربیت بدنی در هنرستان عصمتیه مشغول به تحصیل هستم.

افق کویر:بدمینتون را از کی و کجا آغاز نمودید؟
رشته بدمینتون را به صورت معمولی و غیر حرفه ای و به عنوان رشته تحصیلی دنبال می کردم. با تشویق یکی از دوستان به مدت یک ماه، به صورت پیاپی در کلاس های بدمینتون به مربیگری “اختر بابایی” شرکت نمودم؛ تا اینکه در مسابقات استانی دانش آموزی به عنوان منتخب بدمینتون برگزیده شدم.

افق کویر:آیا هیچ وقت انگیزه خود را برای بازی از دست داده اید؟
خیر؛ با شرکت در مسابقات استانی انگیزه بیشتری پیدا نمودم؛ تا به صورت حرفه ای کار را ادامه دهم.

افق کویر: پیام شما به جوانان ایرانی چیست؟
پیام من به جوانان و هم سن و سالانم این است؛ که با علاقه و پشتکار می توانند به اهدافشان برسند؛ ضمن اینکه ورزش برای جوانان، بهترین الگوی سلامت روح و تن است.

افق کویر: تاکنون چه افتخاراتی کسب نمودید؟
کسب مقام سوم تیمی استانی بدمینتون، حضور در چندین دوره مسابقات کشوری لیگ بزرگسالان والیبال و لیگ نوجوانان دانش آموزی و کسب چندین مقام تیمی استانی

افق کویر: چه اهدافی برای آینده ورزشی تان دارید؟
تنها به موفقیت و پیروزی در رشته ورزشی می اندیشم.

افق کویر:در چه شاخه های ورزشی فعالیت می نمایید؟
در رشته های فوتسال، اسکیت، کیک بوکسینک، والیبال، هندبال و…فعالیت می‌نمایم؛ ولی به رشته والیبال و بدمینتون علاقه بسیاری دارم.

افق کویر: مشوق شما در ورزش چه کسی بود؟
از خانواده عزیزم تشکر میکنم که از بنده حمایت نمودند و همچنین از مربیان عزیزم که مشوق و حامی من در این راستا بودند و ضمنا از باشگاه سنگ آهن که زمینه رشد و پیشرفت جوانان را فراهم می کند، بی نهایت سپاسگزارم.

افق کویر: چند ساعت در روز تمرین می‌کنید؟
بنده به مدت هفت سال هست که به طور حرفه‌ ای در رشته والیبال فعالیت می نمایم؛ و چندین دوره در مسابقات کشوری و استانی موفق به کسب مقام شدم.
در روزیک ساعت تمرین بدنسازی و دو ساعت تمرین توپی دارم. متاسفانه زمان تمرین ها و مسابقات با برنامه درسی و امتحانات تداخل داشت و با کاستی هایی همراه بود.

افق کویر: زندگی بدون ورزش را چگونه توصیف می کنید؟
هیچ وقت به زندگی بدون ورزش فکر نکرده ام و امیدوارم همیشه بتوانم در این عرصه فعالیت داشته باشم

افق کویر: چه چالش هایی در این مسیر داشته اید؟
مسابقات ورزشی و هم چنین انتخابی تیم ها، برد و باخت ها و خستگی تمرینات و آسیب ها چالش هایی بود که در این چند سال همراه من بود

افق کویر: شیرین ترین و تلخ ترین تجربه شما چه بود؟
شیرین ترین خاطره تماس هایی بود که برای منتخبین مسابقات کشوری، استانی و حتی انتخابی تیم ملی داشتم؛ و تلخ ترین خاطره ،آسیب هایی بود که قبل از مسابقات برایم اتفاق افتاد و روند تمرینی مرا را دچار اختلال کرد

حکیمه سادات میرمحمدی- افسانه رنجبر

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

چگونه رابطه بهتری با نوجوان باهوش داشته باشیم؟

ارتباط با نوجوان باهوش می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. این