برگزاری اردو تیم ملی شمشیربازی در شهرستان بافق

به گزارش هفته نامه افق کویر ، رییس هیئت شمشیربازی بافق از برگزاری اردوی آماده سازی تیم ملی شمشیربازی جوانان در این شهرستان خبر داد. پیرامون چگونگی برگزاری این مسابقات، خبرنگار هفته نامه افق کویر، گفتگویی ویژه با دکتر”علیرضا پورسلمان”، رئیس فدراسیون شمشیربازی جمهوری اسلامی ایران و “حامد صداقتی”، سرمربی تیم ملی شمشیر بازی نموده است که در ادامه خواهید خواند:

ارتقای سطح علمی و فنی ورزشکاران و مربیان شمشیر بازی
“پورسلمان” پیرامون برگزاری اردو تیم ملی در شهرستان بافق گفت: درخواست مربیگری از طرف هیئت شمشیربازی شهرستان بافق به استان یزد ارسال شد و بدنبال این درخواست، به فدراسیون اعلام گردید.
وی ادامه داد: به منظور بالا بردن سطح کیفی ورزشکاران، از حضور همزمان مدرس تیم ملی و بازیکنان تیم بهره بردیم. وی افزود: کادر فنی اسلحه اپه و هفت تن از ورزشکاران ملی پوش در گروه سنی جوانان و بزرگسالان جهت برگزاری این دوره به بافق اعزام شدند.
وی درباره برگزاری مسابقات گفت: در هر دوره به تشخیص کادر فنی مسابقاتی را برگزار می کنیم تا بتوانیم بهترین ها را به مسابقات اعزام نماییم. هدف ما ارتقای سطح کیفی ورزشکاران و مربیان استان ها می باشد.
در ادامه به گفتگو با سرمربی تیم ملی شمشیر بازی پرداختیم.
“حامد صداقتی”، سرمربی تیم ملی شمشیر بازی اسلحه اپه گفت: قریب به بیست و پنج سال است که در این شاخه ورزشی فعالیت می نمایم.

درباره ارتقاء سطح شمشیر بازی بافق تلاش می شود
وی در خصوص سطح توانمندی ورزشکاران تیرانداز بافقی عنوان نمود: برخی از ورزشکاران شمشیر بازی در دوره مربیگری شرکت نمودند . تعدادی از ورزشکاران نیز در سنوات گذشته در رشته شمشیر بازی فعالیت داشتند و در حال حاضر سعی آنان بر این است که به ارتقای نسل شمشیر بازی در شهرستان بافق کمک کنند.
وی ادامه داد: اردوی دور پنجم گروه ملی بزرگسالان و جوانان، در حال برگزاری است؛ که از این گروه تعدادی از ورزشکاران به مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و مسابقات جوانان جهان، اعزام می شوند. مجموع این اردوها از چند ماه پیش آغاز شده و در نهایت در این دوره، اردو به میزبانی شهرستان بافق در حال برگزاری می باشد.

امکانات و تجهیزات شهرستان بافق در سطحی قابل قبولی است
صداقتی ادامه داد: هیئت شمشیر بازی شهرستان بافق، جزء هیئت های موفق در سطح کشور است و نسبت به جمعیت و جامعه شمشیر بازی امکانات قابل قبولی داشته و مدیریت بسیار خوبی صورت گرفته است. وی هم چنین ادامه داد: سالن شمشیر بازی بافق تقریبا در سطح قابل قبولی است و به امکانات و تجهیزات سالن رسیدگی خیلی خوبی صورت گرفته است.

کاستی ها را باید رفع کرد
وی گفت: قطعا کاستی هایی وجود دارد که نیازمند اختصاص بودجه و هزینه است؛ و می بایست مبلغی را برای تجهیزات برقی سالن منظور نمایند؛ مثل قرقره هایی که مربوط به شمشیر بازی است ، دستگاه ضربه شمار که ثبت نتیجه را منظور می نماید و در مجموع نسبت به شهرستان های دیگر جزو هیئت های موفق می باشد.

میزبانی عالی بود
وی در پایان عنوان نمود: میزبانی مسابقات بسیار عالی بود . بخشی از میزبانی که به عهده هیئت شمشیر بازی بوده، بی نقص بوده است و آقابابایی، رئیس هیئت شمشیر بازی، خود پیش قدم در این امر بوده است و به دلیل زحمات بی شماری که کشیده شده، جای قدر دانی دارد .

افسانه رنجبر

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

چگونه رابطه بهتری با نوجوان باهوش داشته باشیم؟

ارتباط با نوجوان باهوش می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. این