رفاقت در عین رقابت

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ مسابقات قوی ترین مردان شهرستان بافق روز پنجشنبه ۷ دی ماه سالجاری در مجموعه ورزشگاه تختی، سالن کوثر، برگزار گردید. ” دکتر نصیر زاده” ریاست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی مهمان ویژه این رقابت ها بود. در این شماره خبرنگار هفته نامه افق کویر به گفتگو با چند تن از ورزشکاران رشته قوی ترین مردان پرداخته که در ادامه خواهید خواند.

پهلوانی به صرفِ زورمندی و قوی‌هیکلی نیست
پیش از شروع رقابت ها، پهلوانان زورخانه فضای ورزشگاه را با حرکات زیبای خود مات و مهبوت کرده بودند. فضای سالن از کودک تا پیر در بخش بانوان و آقایان پر شده بود، افراد بسیاری برای تماشای این مسابقات مهیج و چالشی آمده بودند. اولین مرحله حمل اسکوات ۳۰۰کیلویی بود؛ که محمدرضا فتاحی معروف به “رضا پهلوان” توانست، رکورد ۸ثانیه ای را به نام خود به ثبت برساند. او‌ توانست رکورد تمام مراحل را با کمترین زمان به پایان رسانده و در پایان رقابت؛ به نفع دوستان خود از بازی عقب کشید. رقابت ها با قهرمانی امیر حسین فتاحی فر، دومی ایرج امیری و سومی میلاد مرعشی به پایان رسید.

محمد رضا فتاحی
محمد رضا فتاحی

در ادامه به گفتگو با قهرمان ۷ دوره مسابقات قوی ترین مردان ایران و مربی قوی ترین مردان شهرستان بافق می پردازیم.
“محمد عزت پور” گفت: اولین دوره مسابقات قوی ترین مردان شهرستان بافق، شامل ۵ مرحله می باشد و درنهایت قهرمان شهرستان بافق مشخص خواهد شد.
وی در مورد پیشرفت ورزشکاران گفت: خوشبختانه ورزشکاران از رشد قابل توجهی برخوردار بوده اند. از باشگاه آهن تشکر ویژه دارم که به رشته قوی ترین مردان در شهرستان بافق رونق دادند و امیدوارم ورزشکاران بافقی در میادین کشوری و بین المللی خوش بدرخشند.
وی گفت: این مسابقات ارزیابی برای ورزشکاران شهرستان است و از همین مسابقات نفرات اول تا سوم به منظورمسابقات کشوری و جهان برگزیده می شوند.
“اسماعیل همتی پور” ورزشکار جوان رشته قوی ترین مردان گفت: ۲۸ سال سن دارم و به مدت دو ماه و نیم است که این ورزش را آغاز نمودم. وی ادامه داد: در دوره های قبل، در مسابقات کرج شرکت کردم که شامل سه مرحله، لیفت ماشین، لیفت رکورد با لوازم و با تک دمبل بود. وی افزود : در مسابقاتی که شرکت نمودم، دو مقام دومی و یک مقام اولی را در کارنامه خود به ثبت رسانده ام.
وی در مورد کیفیت برگزاری مسابقات گفت: مسابقات از سطح خوبی برخوردار بود؛ اما اگر در وزن سنگین تر برگزار می شد، کیفیت مناسب تری داشت. وی خاطر نشان کرد: ان‌شاا… در مسابقات کشوری که در اسفند ماه در شهرستان بافق برگزار خواهد شد بتوانیم کسب مقام نماییم. وی در پایان عنوان نمود، هدفم قهرمانی در مسابقات کشوری است که دست یافتن به این مهم چندین سال زمان خواهد برد.

امیرحسین فتاحی فر
امیرحسین فتاحی فر

“محمد رضا فتاحی”گفت: این دوره از مسابقات؛ به منظور کسب آمادگی برای مسابقه قوی ترین مردان کشوری است که در اسفندماه برگزار می شود. هشت ورزشکار در این مسابقات شرکت نموده و امیدوارم مسابقه‌ای بدون آسیب داشته باشیم.
وی گفت: مسابقه شامل ۵ مرحله است، حمل اسکوات ۳۰۰ کیلویی، لاستیک ۳۰۰کیلو ۵ قدم ،اِکسل ۱۰۰ کیلو ،حمل چمدان ۱۲۰ کیلو هر دستی ۲۰متر و رکورد گوی ۱۰۰ و۱۲۰ و۱۳۰ و۱۴۰کیلو است.
فتاحی اظهار کرد: برای مسابقات دو ماه تمرین کرده ام وهدفم بیشتر آماده سازی برای مسابقات کشوری است. وی گفت: مسابقات عالی است و تمام بازیکنانی که در این دوره حضور دارند، همه فینالیست های قوی ترین مردان ایران هستند و این مسابقات در استان یزد بی سابقه بوده است .

اسماعیل همتی پور
اسماعیل همتی پور

هدفم قهرمانی کشوری است

“امیرحسین فتاحی فر “قهرمان این دوره از مسابقات گفت: مدت ۱۱سال است که در این رشته فعالیت دارم، تاکنون ۱۰ دوره قهرمانی استان و دو دوره قهرمانی کشور را کسب نمودم.این مسابقه برای آمادگی مسابقات کارگری کشوری است .
وی در پایان عنوان نمود: هدفم قهرمانی در مسابقات کشوری است و به جوانان توصیه میکنم همواره ورزش را در زندگی خود دنبال کنند.

محمد عزت پور
محمد عزت پور

مسابقه ای پر شور و لذت بخش

“احمد علی رنجبر” ورزشکار رشته قوی ترین مردان گفت: از سال ۸۰ ورزش را آغاز نمودم و تاکنون موفق به کسب چند مقام استانی و کشوری شده ام. وی ادامه داد: در رشته های دیگر مثل پاور لیفتینگ نیز فعالیت داشته ام؛ اما در رشته قوی ترین مردان بصورت جدی کار را دنبال کرده ام.
وی گفت: برای این مسابقات به مدت شش ماه تمرینات منظم داشته ام. وی در ادامه عنوان نمود: این مسابقات برای مردم ، پر هیجان و لذت بخش است و جوانان علاقه زیادی به حضور در آن دارند.
رنجبر عنوان نمود: به مردم توصیه می نمایم اگر بخواهند سالم بمانند ورزش را در اولویت زندگی خود قرار دهند.
وی در پایان از حمایت باشگاه آهن از ورزشکاران، که به ورزش قوی ترین مردان در بافق جان دوباره ای بخشیده است، قدردانی نمود

سیده حکیمه میرمحمدی-افسانه رنجبر

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

چگونه رابطه بهتری با نوجوان باهوش داشته باشیم؟

ارتباط با نوجوان باهوش می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. این