طرحی که تمامی ندارد

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ اجرای طرح فاضلاب شهری شهرستان بافق در ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ آغاز شد و مجری طرح شبکه فاضلاب شهری شهرستان در زمان افتتاح اجرای این طرح در مورد روند و اجرای این طرح گفت: این قرارداد به مدت دو سال بوده و تا ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ به اتمام خواهد رسید؛ اما با گذشت بیش از ۹ سال هنوز این طرح به اتمام نرسیده و زمانی نیز برای پایان کار مشخص نشده است و حفاری‌های طولانی مدت در خیابان و کوچه ها باعث نارضایتی شهروندان شده است؛ خبرنگاران در بین مردم حضور یافته تا مشکلات را از زبان شهروندان شنیده و پل ارتباطی بین مردم و مسئولین باشند.

مشتریان زیادی را در شب ولادت حضرت فاطمه(س) از دست دادم
“میرعبداللهی” یکی از کسبه شهر گفت: طرح فاضلاب شهری در خیابان وحشی بافقی ۴۵ روز طول کشیده است و تعداد زیادی از مشتریان را در شب ولادت حضرت فاطمه(س) از دست دادم چراکه جلوی درب مغازه حفاری و خاک های زیادی انباشته بود و علاوه بر اینکه جای توقف ماشین ها وجود نداشت عبور و مرور برای افراد پیاده نیز مشکل بود.
وی افزود: این خیابان شلوغ است و این طرح باعث شده بود که عبور و مرور سخت تر شود و باعث تصادفات بیشتری گردد.

اگر همه عوامل به روال عادی خود بود این طرح به سرعت به اتمام می‌رسید
یکی دیگر از شهروندان گفت: عواملی چون نبود وسایل کار از جمله لوله های انشعاب، ماشین آلات و همچنین کارگر و غیره باعث شده است که این طرح طول بکشد و اگر همه عوامل به روال عادی خود بود این طرح به سرعت به اتمام می رسید.

هیچ نظارتی بر کار کارگران وجود ندارد
وی در ادامه بیان کرد: هیچ نظارتی بر کار کارگران وجود ندارد و در حال حاضر ۴۵ روز است که این مکان را حفر نمودند، اما همچنان ناتمام باقی مانده و به حال خود رها شده است و زندگی مردم را از بین برده‌اند.
وی افزود: سیستم کامپیوتر فروشگاه پر از خاک شده است و گردگیری فایده‌ای ندارد و از این وضعیت هیچ کدام از شهروندان راضی نبوده و از شما خبرنگاران می خواهیم که گزارشی تهیه کنید تا به این امر رسیدگی شود.

اگر این طرح در شهر یزد بود تا به الآن به اتمام رسیده بود
“محمدی” بیان کرد: اگر این طرح در شهر یزد بود تا به الآن به اتمام رسیده بود اما این طرح در بافق چندین سال است که شروع شده و تا ۵ سال آینده نیز به اتمام نخواهد رسید.
وی در ادامه گفت: شهر بافق نیاز به فاضلاب شهری نداشت چون همه داخل خانه ها یشان چاه فاضلاب دارند و این طرح باعث می شود که بعد از مدتی زمین نشست کند و خانه ها دچار شکستگی شوند.

مشابه خیابان امام رضا(ع) ماشین داخل زمین فرو می رود
“عسکری” یکی دیگر از شهروندان عنوان نمود: حد فاصل بین دو چاه را کامل با گل و آهک پٌر نمی کنند و قرار بوده که تمام این چاه ها با گل و آهک شفته کنند ولی خاک ریخته اند و زمانی که ماشین ها عبور می کند کم کم خاک نشست می کند و ده سال دیگر مشابه خیابان امام رضا(ع) ماشین داخل زمین فرو می رود و اگر نظر سنجی انجام بشود متوجه خواهید شد که این فاضلاب شهری برای شهر بافق مناسب نخواهد بود.

مسئول مربوطه سست عمل می‌کند
وی افزود: مسئول مربوطه سست عمل می کند و باید با سرعت بیشتری کار می کردند و شهر به حال خود رها شده است خدا قوت به شما که پیگیر مشکلات شهر هستید.

طرحی که تمامی ندارد
بانوی ۳۸ ساله گفت: کوچه ها مانند زمین های کشاورزی گندم و جو شده است که موش ها به آن حمله کرده و به سختی می توان از این وضعیت رها شد.
وی با تندی گفت: نمی دانم در این شهر چه می گذرد که یک کوچه را چندین بار حفاری می کنند و زندگی مردم را اینگونه مختل کرده اند؛ دیگر فرزندان در کوچه هم نمی توانند بازی کنند چندین سال است که این طرح انجام می شود و تمامی ندارد.
وی افزود: شهر بافق، پایتخت که نیست که نتوان یک طرح را زود به اتمام رساند و شاید این طرح برای عده ای نان بسیاری دارد!

حدیث عباسی- حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

چگونه رابطه بهتری با نوجوان باهوش داشته باشیم؟

ارتباط با نوجوان باهوش می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. این