در بافق، تضمین کار نیست

محمدحسین تشکری| به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویرمحمد کارگران عضو هیئت مدیره شرکت بافق شهاب و از جمله کارآفرینان موفق بافقی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما از مشکلات پیش آمده در آینده کاری این شرکت گفت: برای ۵ راه ریلی که هر شخصیتی بیاید برای بحث کار و کارآفرین اینجا مانور می دهند ۸ یا ۹ مناقصه بالای ۱۰۰میلیارد تومان برگزار شد که شرکت ماهم یکی از شرکت کنندگان بود؛ دریغ از این که یک کار به بومی بافق تعلق بگیرد؛ ما جز ۷ الی ۸ پیمانکار دارای برند هستیم که تنها شرکت بافق شهاب کار ندارد و حتی برخی از شرکت ها ۲ الی ۳ کار هم دارند.
وی افزود: در مناقصه راه آهن کشور برنده نشدیم؛ اختلاف قیمت ما با برنده مناقصه ۹۰میلیون تومان بود، آن هم در قرارداد بالای ۱۰۰میلیارد تومان؛ یعنی ۳ دهم درصد کار به شرکت غیربومی داده شده و برخلاف قواعدشان دو کار دیگر هم به این شرکت ارجاع داده اند و هر دو کار بالغ بر ۲۰۰میلیارد تومان است؛ به غیر از این دو کار ۸۰ دستگاه لکوموتیو توسط پیمانکار خریداری شده است و دارد کار می کند؛ یعنی ۳ کار انجام می دهد. شرکت خصوصی است و می تواند کار را بیرون ببرد؛ مثل چرخ محور، توربین که این دو از برندهای اصلی است که ما به آن افتخار داشتیم و هر دو را در اینجا تعمیر می کردیم.
وی ادامه داد: درابتدای کار، اضافه برسازمان ۵۰ نیرو آوردیم ۲۰ نفر از آنها را راه آهن بالاجبار گرفت و برای خودشان بردند و در حال حاضر۳۰ نفر کارگر داریم.
کارگران از افتخارات این شرکت می گوید:کارهایی که در کشور انجام می شده است را ما اینجا انجام داده ایم و نزدیک به ۵ الی ۶ میلیارد تومان هزینه کرده ایم و افتخاری است که ۸۰ درصد تعمیر اساس لکوموتیوها را ما در بافق انجام داده ایم و حال می خواهند کارخانه جوار ریلی بزنند؛ ما در همین سوله ها هشتاد درصد کار را انجام داده ایم.
وی تصریح کرد: راه آهن خیلی با ما همکاری می کند؛ شرکت شهداب از ما حمایت دارد و بعضی از قطعات صنعتی را که به اراک و کارگاه یزد خودشان می فرستادند با مشاهده و تایید کار ما به اینجا می آورند.
وی در پاسخ به این پرسش که هدف شما از سرمایه گذاری در بافق چه بوده است؟ گفت: هدف ما کارآفرینی بوده و اگر پولمان را در بانک گذاشته بودیم، بهتر بود و الان این کارگاهها و تجهیزات تخصصی به دردی برای ما نمی خورد و باید برای کارجدید اینها را کنار بگذاریم! در بافق، تضمین کار نیست!
مهندس کارگران درباره آینده کار شرکت گفت: ما ۵ الی ۶ ماهی حقوق کارگران را پرداخت می کنیم؛کار به سمت ما آمده است؛ اما عددآن خیلی پایین است و این قرارداد ۳ ساله است؛ ولی هدف ما با توجه به این که شهر محروم است به نوعی بدون این که راه آهن بفهمد ما تعمیر اساس لکوموتیو را در بافق ۴ الی ۵ سال انجام داده ایم که جوابگو هم بوده است و افتخاری دیگر است که ۱۶ دستگاه موتور قطارتعمیر اساس شده و در حال کار است و هیچ شرکتی نتوانسته است به این میزان گارانتی کند.
وی در پایان گفت: هیچ حرفی ندارم بزنم، چون طبق قانون و مناقصه شرکت ما برنده نشده و توقعی هم نداریم.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

تشکر امام جمعه بافق از استاندار یزد درخصوص پیگیری مطالبات مردم

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل