ایده ای نو در ورزش کارگری

حدود نیمی از جمعیت کشور را جامعه کارگری تشکیل داده است.فعالیت های سازمان یافته ورزش کارگران ،دارای قدمتی بیش از یک قرن در دنیا و بیش از نیم قرن در کشور عزیزمان است ،این تاریخچه و قدمت طولانی ،اهمیت و ضرورت پرداختن به آن را پیش از پیش تاکید می کند.
با مروری عملکرد گذشته ورزش کارگران می توان دریافت کرد که این بخش مهم از کشور ،همواره ورزشکاران و پهلوانان ارزشمندی را در بطن خود پرورانده و تقدیم جامعه ورزش کشور کرده است و از این رو توانسته افتخارات ارزشمندی را در راستای عزت و اعتلای ایران اسلامی در جهان رقم بزند.
ورزش کارگری با رویکرد سلامت محورکه قصد دارد با ایجاد انگیزه های مثبت ورزشی ،تا حد توان میزان مشارکت کارگران را در فعالیت های ورزشی ارتقا داده تا از این طریق سطح نشاط و شادابی نیروی کار و تولید کشور را ترقی دهد و موجبات تحقق یک جامعه پویا ،سالم و با نشاط که پیش نیاز توسعه و پیشرفت است را رقم بزند.
در زمینه ورزش کارگری فعالیت زیادینشده است
با این که بافق از شهرهای معدن خیز کشور محسوب می شود و از معادن مهم برخوردار است. در زمینه ورزش کارگری در برخی از معادن فعالیت زیادی نشده است. بعضی از معادن قدمتی بالای ۵۰ سال دارند تاکنون مشاهده نشده است، مسابقاتی بین معادن اطراف شهرستان برگزار شود. تا استعدادهای برتر کارگری شناسایی شود و جامعه کارگری بتواند برای مسابقات کشوری حرفی برای گفتن داشته باشد.

ورزش علاقمندی و امید زیادی بین کارگران ایجاد می‌کند
ورزش علاقمندی و امید زیادی بین کارگران ایجاد می‌کند و موجب نشاط در بین این قشر می‌شود.با توجه به این که نبایدبه قشر کارگری و خانواده‌های آنها فشار وارد کرد و اجازه ندهیم ورزش برای مردم گران شود.چون در شرایط اقتصادی کنونی کشور باید از جامعه کارگری حمایت شود تا شاهد پیشرفت وبالندگی کشور عزیزمان شویم.

ایده نو در ورزش شهرستان
اگر اداره ورزش و جوانان که متولی ورزش و جوانان شهرستان می باشد این طرح را ازبودجه خود معادن عملی نماید هم شور و نشاط بین کارگران ایجاد می شود و هم ایده نو در ورزش شهرستان محسوب می شود.
از مزایای این طرح می توان گفت که:
رقابت سالم بین معادن ایجاد می شود.
مطرح شدن معادن سطح شهرستان دراستان و کل کشور
اگر این مسابقات هر ساله دوام داشته باشد جامعه کارگری سعی می کند هر سال بهتراز سال قبل بدرخشد.
با توجه به قانون” اختصاص یک درصد از بودجه سازمان‏ها و دستگاههای دولتی به ورزش” آیا معادن این هزینه را صرف ورزش کارگران خود می کنند!
کارگران به عنوان سرمایه های انسانی در هر کشوری نقش محوری در تحولات و مناسبات مختلف آن جامعه دارند و حمایت از آنها و رفع مشکلات و چالش های آنها می تواند راه برون رفت از مشکلات مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را برای دولت ها هموار سازد؛ چراکه هر نوع فعالیتی در جامعه به حضور و فعالیت مردم گره خورده است و از آنجا که جامعه کارگری، جامعه گسترده ای در کشور می باشد، به طور قطع، اگر امنیت شغلی، معیشت و زمینه حضور مؤثرتر و فعالتر آنها در سایر بخش های جامعه فراهم شود و ارزش گذاری بر نقش کارگر در جامعه توسط نهادها و دستگاه های ذیربط صورت گیرد، می توان بیش از گذشته از ظرفیت های جامعه کارگری برای رشد و توسعه و حل مشکلات بهره برد.
ورزش و پرداختن به آن یکی از فعالیت های اصلی است که لازم می باشد در سبد نیاز های زندگی یکایک کارگران این مرز و بوم قرار گیرد.

ملیحه تقی زاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

تشکر امام جمعه بافق از استاندار یزد درخصوص پیگیری مطالبات مردم

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل