۸۴ هکتار از اراضی ملی مهریز رفع تصرف شد

یزد – ایرنا – رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت در سال ۱۳۹۷، ۸۴ هکتار از اراضی ملی شهرستان که از سوی افراد سودجو و فرصت طلب به صورت غیرقانونی تصرف شده بود، خلع ید شد.

سید علی باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اراضی توسط سودجویان در حومه شهر مهریز و برخی مناطق ییلاقی بخش مرکزی تصرف شده بود.
وی ادامه داد: خلع ید اراضی ملی در راستای اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری توسط واحد یگان حفاظت این اداره با همکاری مردم انجام شد.
این مسئول اظهار داشت: در این مدت ۴۷ فقره پرونده برای متصرفان اراضی ملی و عرصه های طبیعی منطقه تشکیل شد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.
باقری گفت: پارسال ۳۳۳ اکیپ گشت و مراقبت از عرصه های منابع طبیعی ۲ هزار و پنح ساعت برای نظارت و کنترل منطقه انجام شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز همچنین از ۲ مورد عملیات مهار آتش سوزی و اطفای حریق در مراتع به مساحت افزون بر ۳۰ هکتار خبر داد.
باقری گفت: در این مدت ۱۵۱ مورد گزارش مردمی در خصوص تخلفات مختلف به اراضی ملی به این اداره اعلام که توسط یگان حفاظت پیگیری و اقدام شد.
وی به مردم توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تصرف، دیوار کشی، خاکبرداری و گودبرداری در اراضی ملی با شماره تلفن ۱۵۰۴ به صورت شبانه روز تماس بگیرند.
ییلاقی بودن دهستان های میانکوه و تنگچنار مهریز موجب حضور زمین خواران برای تصرف اراضی ملی شده است.
بخش مرکزی مهریز شامل دهستان های میانکوه، ارنان، تنگچنار، بهادران و خورمیزات است و از جمعیت ۵۵ هزار نفری شهرستان حدود ۳۰ درصد در روستاها زندگی می کنند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

تشکر امام جمعه بافق از استاندار یزد درخصوص پیگیری مطالبات مردم

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل