مصرف خوش روزانه ۴هزار گیگابایت اینترنت به کام بافقی ها

نشست مسئولان ict استان یزد با فرماندار بافق

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ مسئولان ict استان به همراه مدیرکل فناوری و ارتباطات استانداری در نشستی با زاده رحمانی فرماندار بافق پیرامون توسعه و ارتقا مباحث ارتباطی این شهرستان بحث و تبادل نظر نمودند.

نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان یزد در این جلسه، رتبه استان در شاخص توسعه یافتگی فاوا در بین استان‌ها را رتبه سوم و در وضعیت بسیار خوب بیان کرد و از رتبه عالی استان در توسعه ارتباطات روستایی نسبت به سایر استان‌ها خبر داد.

محمدرضا پاکدل افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه زیرساخت‌های لازم و فراهم کردن دسترسی مناسب برای مردم و کسب و کارها را برعهده دارد و لازم است سایر دستگاه‌های متولی امر، با انجام تکالیف خود در ارایه خدمات و تولید محتوا نقش خود را در توسعه دولت الکترونیک، توسعه اشتغال و اقتصاد و افزایش کیفیت زندگی ساکنین شهرها و روستاها ایفا نمایند.

محمد مسعودی مقدم مدیر ارتباطات سیار مخابرات استان یزد نیز در این جلسه گفت: پروژه ارتقا اینترنت به نسل چهارم در دو روستای بساب و شیطور بافق با اعتباری بالغ بر ۱۴میلیارد ریال انجام شده است.

وی ظرفیت و پتانسیل روستا‌های بافق برای استفاده از خدمات دیتا را بسیار خوب برشمرد و افزود: در روز عاشورا دو روستای شیطور و بساب به ترتیب ۹۰ و ۲۰۷ گیگابایت مصرف اینترنت داشتند.

مدیر ارتباطات سیار مخابرات استان یزد تصریح کرد: تکنولوژی ۴g که در اختیار این دو روستا قرار گرفته با سرعت ۷۰ مگابیت بر ثانیه در اختیار مشترکین قرار میگیرد.

او همچنین گفت: بافق از نظر مصرف پهنای باند جز شهرستان‌هایی است که با مصرف روزانه ۴هزار گیگابایت در سطح استان مصرف پهنای باند موبایل بالایی دارد.

در حال حاضر شهرستان بافق دارای ۱۷۰۰۰ شماره تلفن ثابت، بیش از ۱۵۰۰۰ شماره تلفن سیار، ۱۶ مرکز تلفن با سوئیچ‌های مختلف دیجیتال است و علاوه بر این با وجود ۴۰ دفتر مخابراتی تقریباً تمام روستا‌های شهرستان دارای ارتباط تلفنی است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

تشکر امام جمعه بافق از استاندار یزد درخصوص پیگیری مطالبات مردم

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل