اگر خواسته های راهداری بافق تأمین شود کمربند شمالی تحویل می گردد

داوود پورامینی، بخشدار بافق؛ در حاشیه نشست شورای اداری بافق به پرسش های خبرنگار افق کویر پاسخ داد.
وی درباره ادامه مسیر راهسازی و عملیات آماده سازی جاده ای باقرآبادگفت: متولی داخلی حریم شهر تا محدوده شهرداری؛ خارج از محدوده اداره راه است و بحث توسعه هم هیچ کدام به طریق مصوب و بودجه مشخصی برای آن نیست. این موضوع شهرستانی است و ما اگر ورود کردیم فقط برای کمک به قضیه برای حل این جاده بوده است.
وی گفت: از لحاظ قانونی ما نمی توانیم دخالتی داشته باشیم؛ اما چون منابع مالی اش را فرمانداری قرار شده تامین کند ما هم ورود برای همکاری و کمک به شهرداری و راهسازی ورود می کنیم. برای حل موضوع حدود ۸۰۰ متر را شهرداری مستقیماً انجام می دهد که در محدوده خدماتش می باشد. مابقی را در صورتجلسه ای که نوشتیم بر حسب تملک از طریق راهداری و اجرا از طریق بخشداری و منتظر طرح اجرایی بودیم که امروز صبح خبر دادند که طرح اجرای تکمیل شده و قرار شده ارسال شود و شهرداری قسمت خودش را تا عمق ۸۰۰ متر را شروع کند.
وی تصریح کرد: این رهاسازی تا خود میدان دارد؛ اما احتمالاً با توجه به اینکه تملک زمان بر است با فرماندار صحبت شد که آن را در ۲ مرحله اجرایی کند.
مرحله اول در حد امکان سامان دهی، هم خاک ریزی و هم تعریض انجام می شود و همزمان تملک از طریق راهداری شروع می شود و پیش بینی می شود تا سال آینده که تملک همه تمام شود.
بخشدار بافق در پاسخ به این پرسش که آیا کمربندی شمالی بافق از سوی شرکت سنگ آهن تحویل اداره راهداری خواهد شد یا خیر؟ گفت: مذاکراتی با شرکت سنگ آهن مرکزی انجام شده است که اگر بتوانند خواسته‌های راهداری را تامین کنند و نیازها و کمبود هایش را رفع کنند؛ می توانند آن را تحویل راهداری بدهند.

محمد حسین تشکری

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

تشکر امام جمعه بافق از استاندار یزد درخصوص پیگیری مطالبات مردم

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل